ربات چینی

ربات چینی ها در ماه آب پیدا کرد

ربات چینی ها موفق به کشف آب در کره ماه شد. دانشمندان آکادمی علوم چین به کمک ماه نورد Chang’e-5 توانستند نشانه‌هایی از وجود آب در کره ماه را کشف کنند.

چینی‌ها در نوامبر سال 2020 میلادی کاوشگر Chang’e-5 را با هدف بررسی وجود آب و بررسی نحوه شکل‌گیری کره ماه به فضا فرستادند و این کاوشگر پس از پایان ماموریت خود توانست حدود 1.7 کیلوگرم نمونه شامل سنگ و خاک ماه را جمع‌آوری کرده و به زمین بیاورد. در همین راستا دانشمندان آکادمی علوم چین طبق تجزیه و تحلیل طیفی ماه نورد Chang’e-۵ موفق به کشف شواهدی از وجود آب در کره ماه شدند.

جزئیات کشف آب در ماه توسط ربات چینی ها

ربات چینی

دانشمندان آکادمی علوم چین با ردیابی کاوشگر Chang’e-5 و همچنین تجزیه و تحلیل نمونه‌هایی که به زمین آورده دریافتند حداقل دو منبع آب در ماه وجود دارد. نتایج بررسی این محققان از وجود ماده معدنی آپاتیت در منطقه فرود ماه نورد Chang’e-5 به شکل هیدروکسیل حکایت داشت. همچنین محققان بر این باورند که حداقل دو منبع آب در ماه وجود دارد که یکی توسط بادهای خورشیدی و دیگری توسط منابع بومی به وجود آمده است.

به طور کلی دانشمندان در خصوص منابع آب در ماه دیدگاه‌های مختلفی دارند؛ برخی بر این باورند که آب ماه توسط بادهای خورشیدی یا به دلیل برخورد یک شهاب سنگ به وجود آمده است، اما اکنون محققان چینی معتقدند مواد معدنی مانند آپاتیت دارای مقادیر بسیار کمی از آب بوده و در بخش‌های مختلفی از سطح ماه به شکل نابرابر وجود دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. حکمت افلاکی سورشجانی

    سلام ممنون از اطلاعات بروز شما بسیاری عالیه