خودروهای وارداتی ارزان قیمت

خودروهای وارداتی ارزان قیمت به جنگ محصولات داخلی می‌آیند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر واردات خودروهای اقتصادی گفت خودروهای وارداتی ارزان قیمت جایگزین برخی از ماشین های داخلی خواهند شد.

فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که فقط با تعادل میان عرضه و تقاضا می‌توان طرح قرعه کشی را حذف کرد، گفت هم اکنون تقاضای بازار حدود 1.5 میلیون دستگاه خودرو است که خودروسازان فقط می‌توانند به یک میلیون تقاضا پاسخ دهند. از این رو فاصله میان عرضه و تقاضا باید با واردات خودرو و افزایش تولید کاهش پیدا کند.

جزئیات واردات خودروهای وارداتی ارزان قیمت

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفته‌های خود به تهیه آیین‌نامه 10 بندی واردات خودرو اشاره کرد و گفت یکی از بندهای این آیین‌نامه ابهام داشته که البته اصلاح شده و در نوبت بررسی در دولت قرار دارد. وی افزود این آیین‌نامه دو تا سه ماه پس از تصویب عملیاتی می‌شود.

فاطمی امین در ادامه بر واردات خودروهای اقتصادی کمتر از 10 هزار دلار تاکید کرد و گفت این خودروهای ارزان به جای خودروهای ارزان داخلی نظیر تیبا و سمند که به زودی حذف می‌شوند، روانه بازار خواهند شد. وی افزود در واقع به زودی خودروهای تیبا، سمند و پژو به عنوان خودروهای ارزان از رده خارج خواهند شد و فقط خودروهای گران‌تر از آنها نظیر شاهین و تارا باقی خواهند ماند.

طبق گفته وزیر صمت باید در بازار برای افرادی که خواهان خرید خودرو ارزان هستند نیز گزینه‌هایی وجود داشته باشد. در همین راستا خودروهای وارداتی ارزان قیمت با ارزش کمتر از 10 هزار دلار می‌توانند به خوبی به نیاز آنها پاسخ دهند. وی تاکید کرد خودروهای خارجی ارزان لزوما چینی نخواهند بود، بلکه واردات خودروهای اروپایی نیز در دستور کار قرار خواهد داشت. همچنین تولید خودروهای داخلی ارزان قیمت و با کیفیت نیز در دستور کار خودروسازان قرار خواهد گرفت تا سبد محصولات آنها تکمیل شود.