مسدود شدن دانلود ویندوز ۱۰ و ۱۱ برای روس‌ها

مایکروسافت دانلود ویندوز ۱۰ و ۱۱ را برای روس‌ها ممنوع کرد

کاربران روسی از این پس قادر به دانلود ویندوز ۱۰ و ۱۱ از طریق وب‌سایت مایکروسافت نیستند. ظاهراً این فاز دوم تحریم‌ها علیه روسیه است.

مایکروسافت بدون انتشار هرگونه بیانیه‌ای، دسترسی کاربران روسی به فایل ایمیج ویندوز ۱۰ و ۱۱ و همچنین ابزار Media Creation Tool را قطع کرد. ما خودمان شخصاً این مشکل را تجربه نکرده‌ایم، اما توصیه می‌کنیم که اگر در کشور روسیه ساکن هستید، با استفاده از تغییر آدرس IP کامپیوتر خود و همینطور زبان سایت مایکروسافت، این محدودیت را دور بزنید و ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ را بدون مشکل دانلود کنید.

ماه مارس بود که مایکروسافت در پی حملات نظامی روسیه به اوکراین تصمیم گرفت فروش تمام محصولات جدیدش را در روسیه به حالت تعلیق دربیاورد و سه ماه بعد اعلام کرد که بیش از ۴۰۰ کارمند این شرکت در روسیه را تعدیل کرده است. شاید هم جلوگیری از دسترسی به فایل‌های ایمیج ویندوز و همینطور ابزار Media Creation Tool هم حاصل نتیجه‌ی این تصمیم باشد. اگر در روسیه مستقر هستید و قصد دارید فایل‌های ایمیج ویندوز یا ابزار مخصوص مایکروسافت را دانلود کنید، با پیغام خطای ۴۰۴ مواجه خواهید شد!

دور زدن تحریم مایکروسافت کار سختی نیست

به گزارش CNews، این محدودیت اعمال شده مختص به یک ارائه کننده اینترنت خاص نیست و برای تمام کاربران روسی اعما شده است. حتی ساکنین قزاقستان نیز به علت هم مرزی با روسیه با این مشکل مواجه شده‌اند. اما دور زدن این تحریم اعمال شده خیلی هم سخت نیست.

برای دانلود فایل ایمیج ویندوز فقط کافی است که آدرس IP سیستم خود را تغییر دهید و وارد وب‌سایت مایکروسافت شوید. برای این کار می‌توانید از یک VPN استفاده کنید. ضمن اینکه شما باید نسخه‌ای از ویندوز با زبانی به جز روسی را دانلود کنید تا این روش کار کند. در غیر این صورت ناموفق خواهید بود.

به غیر از مایکروسافت، IBM و Intel هم روسیه را تحریم کرده‌اند

به غیر از مایکروسافت، دو کمپانی معتبر IBM و Intel نیز دسترسی به منابع خود را برای کاربران روسی مسدود کرده‌اند. وب‌سایت این دو شرکت از دسترس کاربران روس خارج شده و بسیاری از آن‌ها را به مشکل انداخته است.