دوربین آیفون

اپل با دوربین 100 مگاپیکسلی برای آیفون به جنگ سامسونگ می‌رود

کمپانی سونی که سنسورهای دوربین آیفون و گوگل را فراهم می‌کند، در رقابت با کمپانی سامسونگ کار روی سنسورهای 100 مگاپیکسلی را آغاز کرده است.

تقریباً اکثر گوشی‌های هوشمند مرغوب کمپانی سامسونگ که در چند سال اخیر عرضه شده‌اند، از دوربین‌های 108 مگاپیکسلی ISOCELL HMX این کمپانی برخوردار بودند و همچنین این احتمال وجود دارد گوشی گلکسی S23 که سال آینده عرضه خواهد شد از دوربین 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP1 که مهندسین سامسونگ اخیراً برای گرفتن عکسی غول پیکر از یک گربه از آن استفاده کرده بودند، رونمایی کند. اکنون نیز گفته شده کمپانی سونی، که برای کمپانی‌هایی همچون اپل و گوگل سنسور می‌سازد، در حال کار روی دوربینی با مگاپیکسل بالا است.

به نظر می‌رسد که مشتریان کمپانی سونی یعنی کمپانی‌های اپل و گوگل، که دوربین گوشی‌های هوشمند آنها در دنیا جزء بهترین‌ها است، پردازش نرم‌افزاری را نسبت به سخت‌افزار دوربین ارجحیت بیشتری قرار داده‌اند و به همین دلیل است که پیشرفته‌ترین و گران‌ترین گوشی‌های آیفون همچنان از دوربین 12 مگاپیکسلی برخوردار هستند.

گوگل بالاخره سنسور 12.2 مگاپیکسلی IMX363 سونی را به سنسور 50 مگاپیکسلی ISOCELL GN1 سامسونگ تغییر داده و گوشی‌های پرچمدار بعدی اپل یعنی آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس نیز شایعه شده است که دارای دوربین‌های 48 مگاپیکسلی خواهند بود و در رزولوشن دوربین آیفون تغییرات زیادی ایجاد خواهد شد.

بهینه‌سازی نرم‌افزارها می‌تواند برای گوشی‌ها بسیار مفید باشد، اما در نهایت از نظر علمی، این سنسورهای با رزولوشن بالا هستند که قادر خواهند بود فیلم‌برداری با نور بیشتر را انجام داده و دیتاهای بیشتری را فراهم آورند؛ بنابراین خبر خوب این است که کمپانی سونی به زودی اولین سنسور 100 مگاپیکسلی گوشی‌های هوشمند را عرضه خواهد کرد.

این شایعه از طرف Digital Chat Station و از طریق NotebookCheck درز پیدا کرده است. ظاهراً این سنسور 100 مگاپیکسلی سونی بخشی از سری IMX8 این کمپانی بوده و برای گوشی‌های میان‌رده عرضه خواهد شد. علاوه بر این، ظاهراً سونی سری جدید سنسور IMX9 را نیز در خط تولید خود دارد که با سنسور 50 مگاپیکسلی ISOCELL GN2 سامسونگ که دارای پیکسل‌هایی با اندازه 1.4 میکرومتر است، وارد رقابت خواهد شد. شیائومی می 11 پرو اولین گوشی بود که از این سنسور 1/1.2 اینچی برخوردار بود.

شخصی که این شایعه را درز داد نوشت:« سونی و سامسونگ در رقابت با یک‌دیگر قرار دارند. پس از اینکه سامسونگ بسیاری از دوربین‌های 100 مگاپیکسلی را برای فروش عرضه کرد، اولین سنسور 100 مگاپیکسلی سونی از سری IMX8 در راه است. این مشخصه عموماً برای گوشی‌های میان‌رده استفاده می‌شود».

این افشاگر قبلا گفته بود که دوربین بعدی سری IMX9 سونی یک سنسور 50 مگاپیکسلی خواهد بود که امکان دارد با نام IMX989 شناخته شود و در اندازه یک اینچی خواهد بود. وی همچنین گفته بود که گوشی شیائومی 12 اولترا ممکن است اولین گوشی مجهز به این سنسور باشد. گوشی سونی اکسپریا پرو آی محصول سال 2021 نیز دارای سنسور یک اینچی بوده، اما رزولوشن آن 12 مگاپیکسل است.

در ادامه این افشاگر همچنین ادعا کرد که سامسونگ در حال آماده سازی یک سنسور بزرگتر از واحد GN2 است، اما به جزئیات بیشتری راجع به این موضوع اشاره نکرد.

مدیرعامل بخش نیم‌رسانا (Semiconductor) سونی پیش از این اعلام کرده بود که دوربین‌های گوشی‌های هوشمند تا سال 2024 از دوربین‌های دیجیتال تک‌لنزی بازتابی (DSLR Cameras) پیشی خواهند گرفت؛ به نظر می‌رسد که این شایعات فوق مبنی بر عرضه دوربین‌ جدید بزرگتر و با رزولوشن بالاتر گوشی‌های هوشمند، گامی در این مسیر باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*