دوربین پریسکوپی آیفون 15

جزئیات جدیدی از دوربین پریسکوپی آیفون 15 پرو مکس منتشر شد

یکی از شایعات جذابی که در مورد نسل بعدی آیفون‌ها شنیده می‌شود، حضور یک دوربین پریسکوپی در آیفون ۱۵ پرو مکس – iPhone 15 Pro Max است.

شاید بپرسید چرا به این زودی شاهد انتشار شایعات مربوط به آیفون 15 هستیم. هنوز سری 14 هم معرفی نشده است! زیرا انتظار می‌رود آیفون 15 و به طور خاص مدل‌های پرو و پرو مکس، شامل ارتقای بزرگی در دوربین شوند و لنز پریسکوپی جدیدی (مخصوص بزرگنمایی و تصویربرداری راه دور) به آن‌ها اضافه شود. پس واضح است که هر زمان ارتقا به این بزرگی در راه باشد، شرکت تولیدکننده مجبور به راه‌اندازی جلسه‌هایی با تولیدکنندگان و تامین کنندگان منابع است و به واسطه همین جلسات، اخبار به بیرون درز پیدا می‌کند.

گزارشی که اخیرا منتشر شده توسط تحلیلگر فناوری، Jeff Pu (وبسایت 9to5Mac) تهیه شده است و در اشاره شده که Lante Optics، یکی از شرکت‌هایی که احتمالا «لنز بزرگنمایی» برای اپل تامین می‌کند، همچنان مشغول افزایش ظرفیت کارخانه خود، جهت تولید لنزهای بیشتر است.

شرکت لانته به افزایش ظرفیت برنامه‌ریزی شده خود ادامه می‌دهد. همچنان شاهد افزایش احتمال ارتقا لنز پریسکوپی (در گوشی آیفون 14) هستیم و احتمالا لانته تامین کننده اصلی این لنز خواهد بود.

در ژانویه 2022 میلادی، گزارش‌هایی درباره همکاری شرکت اپل و لانته منتشر شد و در آن زمان ادعا می‌شد که شرکت کوپرتینو قرار است در ماه می این معامله را نهایی کند. هنوز مشخص نیست که این همکاری به ثمر رسیده است یا خیر، اما با توجه به شایعات اخیر می‌توان فرض کرد که این دو شرکت، دست همکاری به سوی هم دراز کرده‌اند.

اگر این معامله شکل گرفته باشد، لانته قادر خواهد بود 100 میلیون واحد از این لنز و سایر قطعات حیاتی را تولید کند.

جف پو پیش از این ادعا کرده بود که اپل قصد دارد از لنز پریسکوپی 10x در آیفون 15 پرو مکس استفاده کند، اما بعدا اظهارات خود را تغییر داد و اعلام کرد که شاهد لنز بزرگنمایی 5x خواهیم بود؛ خبری که توسط یکی دیگر از تحلیلگران مشهور صنعت تلفن‌های هوشمند، یعنی مینگ چی کو تایید شد.

پو در گزارش جدید خود اشاره می‌کند هنوز مشخص نیست که این ارتقا، در انحصار مدل Pro Max خواهد بود یا آیفون 15 پرو هم از این لنز جدید پریسکوپی بهره‌مند می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*