دسترسی بدون محدودیت به اسپاتیفای

دسترسی بدون محدودیت به اسپاتیفای با IP ایران؛ آیا ایران از تحریم خارج شده؟

به نظر می‌رسد طی روزهای اخیر، دسترسی بدون محدودیت به اسپاتیفای با IP ایران میسر شده است. آیا ایران از لیست تحریم این شرکت خارج شده است؟

اگر از طرفداران موسیقی باشید و روز تا شب خود را با موسیقی سپری کرده باشید، لااقل یک بار نام اسپاتیفای به گوشتان خورده یا از آن استفاده کرده‌اید. این پلتفرم استریم موسیقی مدت زیادی است که در ایران دچار تحریم شده و کاربران ایرانی نمی‌توانند از آن جز با وی پی ان استفاده نمایند.

ماجرای دسترسی بدون محدودیت به اسپاتیفای با IP ایران چیست؟

چند روز پیش در یک اقدام عجیب، برخی از کاربران اعلام کردند که موفق شده‌اند بدون استفاده از فیلترشکن به اسپاتیفای دسترسی پیدا کنند و موسیقی و پلی لیست مورد علاقه‌شان را گوش دهند. حالا به نظر می‌رسد که می‌توان با استفاده از آی پی‌های درون ایران از این پلتفرم بهره برد.

دسترسی بدون محدودیت به اسپاتیفای

همان‌طور که گفتیم قدمت اسپاتیفای به ده سال پیش باز می‌گردد و آنقدر معروف است که جزو یکی از برترین پلتفرم‌های موسیقی دنیا شناخته می‌شود و در رقابت با پلتفرم موسیقی ساندکلاد نیز جایگاه بهتری دارد. درون این بستر آنلاین میلیون‌ها موسیقی مختلف وجود دارد و همچنین میزان کاربران آن هم در دنیا به میلیون‌ها نفر می‌رسد.

چند روز پیش کاربران این پلتفرم موسیقی اعلام کردند که بدون استفاده از هیچ ابزار جانبی یا اپلیکیشن خاصی توانسته‌اند به اسپاتیفای دسترسی پیدا کنند. هنگامی که این مسئله را مورد بررسی قرار دادیم به این حقیقت پی بردیم که هم‌اکنون دسترسی بدون وی پی ان به Spotify میسر شده است.

کاربران توییتر نیز از هفته گذشته اطلاع دادند که بدون نیاز به تغییر IP ایران موفق به کار با این پلتفرم آنلاین شده‌اند. البته ناگفته نماند که همچنان کاربران جدید نمی‌توانند در اپلیکیشن یا سایت اسپاتیفای ثبت نام کنند و به نظر می‌رسد هنوز هم مشکلاتی در این قسمت وجود دارد. ولی در هر حالت اگر از قبل حساب کاربری داشته‌اید و وارد آن شده‌اید می‌توانید هم‌اکنون بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کنید.

دسترسی بدون محدودیت به اسپاتیفای

هنوز نمی‌دانیم که اسپاتیفای به چه علت ورود کاربران تحریم شده ایرانی به پلتفرم خود را مجاز کرده و باز هم نمی‌دانیم که آیا این فرصت سهوی بوده یا خیر. به هر حال امیدواریم این تغییر مثبت یک اتفاق دائمی باشد و طی روزهای آینده شاهد تحریم مجدد آن نباشیم. اسپاتیفای طی روزهای اخیر تغییرات جدیدی داشته که یکی از آنها اعطای مجوز استفاده از ان اف تی‌ها در پروفایل هنرمندان است.

آمار و شواهد نشان می‌دهند که پلتفرم استریم موسیقی اسپاتیفای هم‌اکنون حدود 182 میلیون کاربر اشتراکی یا پرمیوم دارد و با این حساب تعداد افرادی که از سرویس رایگان آن استفاده می‌کنند خیلی بیشتر است. به هر حال ما ایرانی‌ها در شرایط تحریم نیز این پلتفرم و دیگر بسترهای تحریم شده را دور می‌زنیم، اما اگر مجبور به استفاده از VPN نباشیم، اوضاع بهتر خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*