کپچا iOS 16

سیستم عامل iOS 16، کاربران اپل را از شر کپچا راحت می‌کند

اپل در سیستم عامل iOS 16 قابلیت احراز هویت خودکار را تعبیه کرده که به لطف آن نیازی به حل کپچا توسط کاربر در اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها نیست.

بسیاری از وب‌سایت‌ها برای آنکه مطمئن شوند کاربرانشان ربات نیستند، از کپچا استفاده می‌کنند. این باعث بهبود امنیت سایبری کاربران می‌شود، اما گاهی اوقات آزاردهنده می‌شود. خبر خوب برای کاربران آیفون اینکه اپل در سیستم عامل iOS 16 قابلیت جدیدی را ارائه کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد بدون دغدغه از کدهای کپچا وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها گذر کنند.

به گزارش MacRumors، اپل قابلیت جدیدی را در آی او اس ۱۶، آیپد او اس ۱۶ و مک او اس ونتورا به نام “Automatic Verification” معرفی کرده است. این قابلیت به وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها بدون نیاز به حل کپچا می‌فهماند که شما یک انسان هستید.

کپچا iOS 16

در این گزارش ادعا شده که اپل جزئیاتی از این قابلیت را در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود (WWDC22) ارائه کرده است. ظاهراً این قابلیت در صفحه Apple ID > Password & Security > Automatic Verification حضور دارد. اپل ادعا می‌کند وقتی این ویژگی در سیستم عامل iOS 16 فعال شد، آیکلاد به صورت خودکار دستگاه و اپل آیدی کاربر را شناسایی می‌کند تا نیازی به تکمیل تأییدیه‌های کپچا در اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها نباشد.

iOS 16 چگونه کپچا را حل می‌کند؟

اپل برای توسعه این سیستم با دو شبکه تحویل محتوای مهم Fastly و Cloudflare همکاری کرده است. این دو CDN توسط بسیاری از وب‌سایت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و این یعنی قابلیت جدید اپل در میلیون‌ها اپلیکیشن و وب‌سایت که از این دو CDN استفاده می‌کند، فعال خواهد شد. همچنین در آینده‌ای نزدیک استفاده از این ویژگی گسترده‌تر نیز خواهد شد.

قابلیت Automatic Verification به صورت پیش‌فرض در نسخه آزمایشی آی او اس ۱۶ و آیپد او اس ۱۶ فعال است. اما علاوه بر این دو سیستم عامل، اپل ویژگی احراز هویت خودکار خودش را در سیستم عامل مک او اس ونتورا نیز ارائه کرده است. تا چند ماه دیگر این قابلیت در دسترس تمام کاربران محصولات اپل که از این سه سیستم عامل پشتیبانی می‌کنند، قرار خواهد گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*