تانک رباتیک Type-X

فیلمی بسیار ترسناک از شلیک تانک رباتیک Type-X به اهداف ثابت و متحرک

تانک رباتیک Type-X با سیستم هدف‌گیری و دفاع فوق پیشرفته معرفی شد. در ادامه می‌توانید ویدیوی بسیار ترسناک از شلیک این تانک هوشمند به اهداف ثابت و متحرک را تماشا کنید.

تانک‌ها در جنگ میان روسیه و اوکراین در برابر پهپادها و موشک‌های هدایت شونده بسیار آسیب‌پذیر ظاهر شدند؛ به گونه‌ای که پهپادها توانستند ستونی از تانک‌ها را به آسانی نابود کنند. ضعف تانک‌ها در این جنگ باعث شد تا سازندگان سیستم هدف‌گیری و دفاع آنها را ارتقا دهند.

در همین راستا شرکت میلرم ربوتیکس (Milrem Robotics) از کشور استونی و شرکت کونگزبرگ دیفنس اند ایرواسپیس (Kongsberg Defense & Aerospace از نروژ تانک رباتیک Type-X را توسعه دادند که به هوش مصنوعی مجهز بوده و از توانایی بالایی در هدف‌گیری و دفاع بهره می‌برد. در ادامه می‌توانید ویدیوی بسیار ترسناک از شلیک این تانک هوشمند به اهداف ثابت و متحرک را تماشا کنید:

ویدیوی شلیک تانک رباتیک Type-X به اهداف

این دو شرکت اروپایی در تابستان سال 2021 میلادی برای نخستین بار از تانک رباتیک Type-X پرده برداشتد، اما این تانک اخیرا طی مانورهای نظامی مورد آزمایش قرار گرفت و توانست با عملکرد فوق‌العاده نگاه‌ها را به خود جلب کند.

تانک رباتیک Type-X در نسخه آزمایشی از توپ 30 میلی متری بوش‌مستر (Bushmaster) بهره می‌برد و قادر به حمل سلاح‌های مختلف است. از سایر ویژگی‌های این تانک می‌توان به توپ 50 میلی‌متری، پرتاب کننده پهپاد و موشک ضد تانک اشاره کرد.

تانک رباتیک Type-X

تانک تایپ ایکس که وظیفه پشتیبانی را نیز بر عهده دارد به عنوان بخشی از پروژه مشترک نوردیک رباتیک وینگمن (NRW) محسوب می‌شود. در واقع این تانک هوشمند به گونه‌ای طراحی شده تا از تانک‌های اصلی و خودروهای سبک پیاده نظام در زمان نبرد حمایت کند. تایپ ایکس به شکل کامل توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شود و حداکثر سرعت آن نیز به 80 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*