هک اکانت اینستاگرام

از کجا بفهمیم که اکانت اینستاگرام ما هک شده است؟

با توجه به افزایش موارد هک اکانت های اینستاگرام، از کجا بفهمیم حساب کاربری ما به خطر افتاده و چگونه از این حملات جلوگیری کنیم؟

اغلب کاربران اینستاگرام تا وقتی‌که خودشان به یکی از قربانیان جرایم سایبری تبدیل نشوند، در ارتباط با محافظت از اطلاعات خود آگاهی چندانی ندارند و همین امر باعث می‌شود که در دام هکرها بیفتند. اگر از یک یا چند حساب اینستاگرام استفاده می‌کنید، به دلیل افزایش موارد هک در این پلتفرم، باید بیش از گذشته جانب احتیاط را رعایت کنید. فارغ از تعداد فالوور، خصوصی یا عمومی بودن اکانت، هر حسابی که در اینستاگرام فعال شود، در معرض هک قرار خواهد داشت.

از میان برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام بیش‌تر در معرض فیشینگ و سایر کلاهبرداری‌های آنلاین است. این اپلیکیشن مانند سایر نمونه‌های مشابه خود، با دیگر برنامه‌ها ادغام شده و از حافظه ابری برای ذخیره‌سازی عکس و اطلاعات کاربری استفاده می‌کند. این ویژگی در نگاه اول به معنای دسترسی آسان برای کاربران است، اما تدابیر امنیتی این شرکت در مقایسه با هکرهای خبره‌ای که به‌دنبال راه‌های مختلف نفوذ به آنها هستند، آسیب‌پذیر است. بنابراین در صورت هک، ممکن است جزئیاتی از حساب‌های بانکی و سایر اطلاعات حساس شما به بیرون درز کند.

علائم مشکوک به هک اکانت اینستاگرام چیست؟

مطمئن‌ترین راه برای آگاهی از اینکه آیا هدف هک قرار گرفته‌اید این است که نتوانید به حساب کاربری خود وارد شوید. در این صورت باید سریعا مراحل زیر را دنبال کنید:

1- بررسی کنید که آیا ایمیلی از آدرس security@mail.instagram.com دریافت کرده‌اید یا خیر.

2- وقتی‌که ایمیل را پیدا کردید، گزینه “revert this change” (بازگرداندن این تغییر) را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. سپس ممکن است بتوانید تغییر ایجاد شده را لغو کنید.

هک اکانت اینستاگرام

شما هم‌چنین می‌توانید برای رفع مشکل خود از اینستاگرام، لینک ورود، کد امنیتی یا پشتیبانی را درخواست کنید. در ازای آن، این پلتفرم نیز احتمالا از شما می‌خواهد تا اطلاعاتی را به همراه یک عکس تایید کنید تا هویت شما مشخص شود.

یکی دیگر از نشانه‌های به‌خطر افتادن حساب کاربری این است که ایمیل یا شماره تلفن ثبت شده شما تغییر کند تا بدین وسیله اعلان‌ها را دریافت نکنید. هم‌چنین می‌توانید با بررسی بخش تنظیمات، از وجود دستگاه‌های ناآشنا و ورود آنها به حساب کاربری خود مطمئن شوید. اگر فعالیت‌های مشکوکی مانند پیام‌های ناشناس ارسالی برای دیگر افراد از طریق اکانت را مشاهده کردید یا اشتراک شما به دلیل شکایات ارسال اسپم مسدود شده، احتمالا یک هکر اکانت اینستاگرام شما را به کنترل خود درآورده است.

برخی اوقات، هشدارها می‌توانند به‌وسیله دریافت مشکلی در اتصالتان، به شما اطلاع دهند که احتمالا هک شده‌اید.

چگونه از اکانت خود محافظت کنیم؟

سوال مهم این است که چگونه می‌توان از سرقت زیرکانه و هک اکانت اینستاگرام خود جلوگیری کرد؟

اورتال لویتان، کارشناس رسانه‌های اجتماعی در این باره می‌گوید که هکرها معمولا از حساب‌هایی مشابه با نمونه‌های رسمی اینستاگرام برای ارسال پیام به شما استفاده می‌کنند. معمولا در این پیام‌ها عنوان شده که شما دستور‌العمل‌ها یا قوانین اینستاگرام را نقض کرده‌اید.

محافت از حساب اینستاگرام

او در ویدیوی منتشر شده اخیر خود در یوتیوب گفت:

اغلب مردم بدون ذره‌ای تامل روی پیوند کلیک می‌کنند و با این کار حساب اینستاگرام خود را در معرض سرقت، هک و دسترسی قرار می‌دهند.

توصیه اصلی او در دو قانون خلاصه شده است؛ اولی عدم ارسال پیام از جانب اینستاگرام بوده و اگر پیامی را در صندوق خود از طرف شخص خاصی دریافت کردید که ادعا می‌کند از اینستاگرام است، این یه حقه برای کلاهبرداری تلقی می‌شود.

راه دیگر برای حفاظت از حساب خود، استفاده از رمز عبور پیچیده برای ورود به اکانت است. هم‌چنین می‌توانید از احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده کنید که از شما می‌خواهد هنگام ورود به هر یک از حساب‌های خود در اینستاگرام، یک کد ورود اضافی را وارد کرده یا اکانت خود را جهت ورود از طریق یک برنامه جانبی مانند Google Authenticator تایید کنید.