کارت میکرو اس دی ۱.۵ ترابایتی میکرون

اولین کارت میکرو اس دی ۱.۵ ترابایتی جهان معرفی شد

کمپانی میکرون از نخستین کارت میکرو اس دی ۱.۵ ترابایتی جهان رونمایی کرد. این حافظه پرقدرت و پرسرعت است و از پردازش هوش مصنوعی هم پشتیبانی می‌کند.

روز گذشته شرکت Micron از کارت میکرو اس دی صنعتی جدید سری i400 با حافظه ۲۵۶ گیگابایت تا ۱ ترابایت رونمایی کرد. و برای نخستین بار در بین این کارت های میکرو اس دی یک نسخه ۱.۵ ترابایتی نیز وجود دارد که البته قیمت باورنکردنی دارد.

کارت میکرو اس دی ۱.۵ ترابایتی میکرون

کمپانی میکرون در کنفرانس Embedded World 2022 که در نورنبرگ آلمان برگزار شد، از این محصولات جدید سری  i400 رونمایی کرد که با استفاده از فناوری پردازش ۱۷۶ لایه 3D NAND این شرکت با تمرکز روی عملکرد و آستانه تحمل ساخته شده و در وهله نخست به عنوان یک دستگاه ذخیره‌سازی برای دوربین‌های امنیتی خانگی، دوربین روی بدن نیروی پلیس و دوربین روی داشبورد اتومبیل فروش می‌رود.

عمر ۲۲۸ ساله و پشتیبانی از پردازش هوش مصنوعی

میکرون می‌گوید این کارت میکرو اس دی ۱.۵ ترابایتی می‌تواند تا ۱۲۰ روز کامل به ذخیره فیلم بپردازید. این کارت میکرو اس دی هیچ محدودیتی از نظر رزولوشن، نرخ فریم و سطح فشرده‌سازی ندارد و به قدر کافی برای ضبط ویدیوهای 4K قدرتمند است. همچنین می‌تواند تا ۸ رویداد هوش مصنوعی در هر ثانیه مثل تشخیص چهره، تشخیص سوژه و پلاک خودرو را انجام دهد. این کارت میکرو اس دی همچنین میانگین زمان خرابی ۲ میلیون ساعته (یا ۲۲۸ ساله) دارد؛ بنابراین بدون نگرانی می‌توانید تا آخر عمر خود از آن استفاده کنید.

هنوز جزئیاتی از قیمت و تاریخ عرضه این نسخه ۱.۵ ترابایتی اعلام نشده است. از آنجا که شرکت سن‌دیسک کارت میکرو اس دی ۱ ترابایتی خودش را سال ۲۰۱۹ با قیمت ۴۵۰ دلار ارائه کرد، باید قاعدتاً این محصول با قیمتی در حدود ۵۰۰ دلار عرضه شود؛ اما از آنجا که در سراسر جهان با کمبود قطعات الکترونیکی مواجه هستیم و زنجیره تأمین دردسرهای زیادی را تحمل می‌کند، احتمالاً باید منتظر قیمت بالاتری برای این کارت microSD باشیم.

گرچه سازنده می‌گوید این محصول گزینه مناسبی برای دوربین‌های امنیتی است، اما به اعتقاد ما می‌تواند گزینه ذخیره‌سازی جذابی برای کنسول‌های بازی نینتندو سوییچ و استیم دک هم باشد. چه چیزی بهتر از یک حافظه بسیار کوچک که به دستگاه شما متصل شود و ۱.۵ ترابایت فضا به آن اضافه کند!

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*