تبلیغات فریبنده سامسونگ

تبلیغات فریبنده سامسونگ در استرالیا دردسرساز شد!

کمیسیون شورای رقابت و مصرف‌کنندگان استرالیا، سامسونگ را به خاطر تبلیغات فریبنده برای گوشی‌های ضد آب که کاملاً دروغ بوده‌اند، نقره‌داغ کرد!

سال ۲۰۱۹، کمیسیون شورای رقابت و مصرف‌کنندگان استرالیا (ACCC)، کمپانی سامسونگ استرالیا را به خاطر تبلیغات فریبنده و گمراه کننده ضد آب بودن گوشی‌هایش به دادگاه کشاند. غول کره‌ای گوشی‌ساز در تبلیغات خودش چندین مدل از گوشی‌های سری گلکسی S، گلکسی A و گلکسی Note را به عنوان گوشی‌هایی ضد آب مناسب استفاده در آب استخر و دریا معرفی کرده بود. اکنون ۳ سال از آن زمان می‌گذرد و حالا حکم جریمه ۹.۶ میلیون دلاری علیه تبلیغات دروغین سامسونگ صادر شده است!

در بیانیه مطبوعاتی ACCC آمده نام گروهی از گوشی‌های ضد آب سامسونگ با گواهی IP68 شامل گلکسی S7/S7 Edge، گلکسی A5 2017، گلکسی A7 2017، گلکسی S8/S8 Plus و گلکسی Note 8 دیده می‌شود که تبلیغات گمراه کننده سامسونگ آن‌ها را مناسب استفاده در استخر و دریا شنان می‌دادند.

تبلیغات فریبنده سامسونگ

این کمیسیون می‌گوید در مجموع ۳.۱ میلیون نسخه از گوشی‌های ذکر شده در بالا، در استرالیا فروش رفته است و این تبلیغات گمراه کننده بین ماه مارس ۲۰۱۶ تا اکتبر ۲۰۱۸ پخش شده است. طبق ادعای کمیسیون ACCC، این تبلیغات کاربر را تشویق می‌کنند تا دیوایس را بخرد و در محیط‌های مربوط و آبی از آن استفاده کند. به طور مثال یکی از این تبلیغات شخصی را در حال گرفتن عکس سلفی زیر آب دریا نشان می‌دهد.

نتیجه این تبلیغات، هزاران دستگاه خراب است که به خاطر آب شور دریا درگاه شارژ آن‌ها یا به طور کلی گوشی از بین رفته است. از آنجا که خسارت آب‌زدگی جزو گارانتی نمی‌شود، بنابراین سر این خریداران فریب خورده بی‌کلاه مانده است!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*