ارز دیجیتال ملی

ارز دیجیتال ملی از اول شهریور به جای اسکناس عرضه می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تکمیل زیرساخت‌های لازم گفت ارز دیجیتال ملی از اول شهریور به جای اسکناس در قالب یک طرح آزمایشی عرضه خواهد شد.

علی صالح آبادی، رئیس‌کل بانک مرکزی در خصوص زمان عرضه رمزریال با اشاره به انجام بررسی‌ها و اقدامات ضروری گفت تصمیم بر آن شد تا رمزریال را در شهریورماه به شکل آزمایشی به بازار عرضه کنیم.

جزئیات عرضه ارز دیجیتال ملی

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه گفته‌های خود با اشاره به این که رمزریال جایگزین اسکناس فعلی خواهد شد، گفت در این طرح افراد به جای اسکناس از رمزریال استفاده خواهند کرد. از این رو رمزریال با رمزارز جهانی تفاوت دارد و در این طرح قرار است رمزریال به جای ریال‌های اسکناس عرضه شود.

صالح‌آبادی در ادامه بیان کرد تکمیل زیرساخت‌های لازم در حال انجام بوده و از شهریورماه به شکل آزمایشی عرضه آن در دستور کار قرار خواهد گرفت. همچنین پیش از اجرای این طرح آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی‌های لازم نیز به انجام خواهد شد تا مردم با آن آشنایی کامل پیدا کنند. ضمن این که این طرح در ابتدا در یکی از مناطق به اجرا خواهد رسید و سپس اجرای آن سراسری خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام این که دولت در حال جمع‌بندی در خصوص ارزهای دیجیتالی و نظارت بر این حوزه است، گفت دکتر رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور متولی این بخش بوده و قرار است پس از بررسی‌های لازم در سطح دولت در خصوص آن تصمیم‌گیری شود.