وب اپلیکیشن تلگرام

انتقاد تند موسس تلگرام از محدودیت‌های اپل برای وب اپلیکیشن

موسس تلگرام اعلام کرد که اپل به عمد قابلیت‌های وب اپلیکیشن ها را در iOS محدود کرده تا با دانلود برنامه‌ها از اپ استور سود بیشتری نصیبش شود.

پاول دورف موسس و بنیانگذار تلگرام یک بار دیگر در کانال عمومی خود در این پلتفرم از اپل انتقاد کرد. این بار، دورف ادعا کرد که اپل به صورت عمدی قابلیت‌های وب اپلیکیشن ها را در iOS محدود کرده تا اقدامات توسعه دهندگان وب به مشکل بخورد که مطمئنا این مسئله بر نسخه وب تلگرام نیز تاثیر می‌گذارد.

گرچه تلگرام در اپ استور موجود است، اما در گذشته به دلیل محدودیت و مدیریت نداشتن در محتوای کانال‌های تلگرام چندین بار در فرآیند بررسی اپل با مشکلاتی مواجه شده است. برای دور زدن برخی از این محدودیت‌ها، تلگرام یک نسخه وب این پیام رسان را در اختیار کاربران قرار داده که تقریبا تمام قابلیت‌های نسخه موبایل این پیام رسان را دارد، البته این نسخه در iOS بامحدودیت‌هایی مواجه است.

مدیر عامل تلگرام در ادامه اشاره کرد که برخی از توسعه دهندگان درباره برخورد اپل با دنیای وب اعتراض دارند و می‌گویند که سافاری به دلیل محدودیت‌ها، قصد نابودی و از بین بردن وب را دارد. در ادامه دورف مقاله‌ای که توسعه دهندگان وب تلگرام در ماه آوریل منتشر و در آن به 10 مورد از مشکلات سافاری در iOS اشاره کردند را نمایان کرد. طبق این مقاله منتشر شده، این مرورگر دارای نقص‌هایی نظیر عدم پشتیبانی از پوش نوتیفیکیشن، کدک‌های VP8 و VP9، نرخ رفرش بالا و همچنین برخی ویژگی‌های بصری است.

از نظر موسس تلگرام دلیل اینکه اپل محدودیت‌هایی را برای وب اپلیکیشن ها ایجاد کرده این است که کاربران مجبور به دانلود اپلیکیشن‌ها از فروشگاه آن (اپل) شوند تا بتواند از توسعه دهندگان کمیسیون دریافت کند.

اپل در حال بررسی محدودیت‌ها برای WebKit

آی او اس برخلاف مک او اس به توسعه دهندگان اجازه نمی‌دهد تا برای برنامه‌های خود از موتور وب متفاوتی استفاده کنند. در عوض، همه‌ی آن‌ها باید به سراغ WebKit اپل بروند. همانطور که می‌توان حدس زد، اپل از قصد عملکرد وب اپلیکیشن ها را نسبت به برنامه‌های بومی محدود کرده است.

هفته گذشته، دولت بریتانیا پس از یک مطالعه یک ساله به این نتیجه رسید که اپل پتانسیل مرورگرهای رقیب را برای متمایز کردن خود از سافاری محدود می‌کند. سازمان CMA معتقد است که این محدودیت‌ها قابلیت‌های وب اپلیکیشن ها را در آیفون‌ها و آیپدها را با مشکل مواجه می‌کند. گرچه این تصمیم هنوز گرفته نشده است، اما دولت بریتانیا اکنون در حال راه اندازی یک روند ضد انحصاری علیه اپل است. البته لازم به ذکر است که اپل برخی از این محدودیت ها در iOS 16 برطرف می‌کند.

تلگرام پرمیوم

وب اپلیکیشن تلگرام

اخیرا پاول دورف مدیر عامل تلگرام تایید کرده که این پلتفرم می‌خواهد سرویس پرمیوم (اشتراک پولی) را عرضه کند و از این طریق می‌تواند قابلیت‌های بیشتری را برای کاربران تلگرام باز کند. گرچه قیمت آن رسما اعلام نشده، اما این سرویس هر قیمتی که داشته باشد، پیام رسان تلگرام باید به اپل کمیسیون بدهد. بنابراین، نسخه وب نه تنها به تلگرام اجازه می‌دهد تا کاربران بیشتری را به استفاده از سرویس پرمیوم ترغیب کند، بلکه می‌تواند کارمزد اپل را هم دور بزند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*