قابلیت تشخیص سن اینستاگرام

قابلیت تشخیص سن اینستاگرام به زودی برای تایید هویت کاربران به کار گرفته می‌شود

اخیرا اینستاگرام از تست قابلیت های جدیدی برای تشخیص سن کاربران هنگام ایجاد اکانت خبر داد؛ ظاهرا یکی از راه‌های اثبات سن، گرفتن ویدیوی سلفی است.

پیش‌تر اینستاگرام برای تشخیص سن کاربران، آن‌ها را ملزم به آپلود مدارک هویتی خود می‌کرد؛ حالا اما در حال امتحان دو قابلیت هویت‌سنجی تازه است. اریکا فینکل، مدیر کنترل داده متا (کمپانی مادر اینستاگرام) دراین‌باره می‌گوید:

وقتی بدانیم که یک کاربر نوجوان است (بین 13 تا 17 سال)، تجربه کاربری آن‌ها را متناسب با سنشان رقم می‌زنیم؛ از ارتباط افراد بالغ غریبه با آن‌ها جلوگیری می‌کنیم و هر تبلیغی را در معرض دید آن‌ها قرار نمی‌دهیم.

برای راه‌اندازی سیستم تشخیص سن، این کمپانی با Yoti همکاری خواهد کرد؛ شرکتی که در زمینه سنجش سن آنلاین و حفظ حریم خصوصی فعالیت می‌کند. کاربران باید یک ویدیوی سلفی از خودشان آپلود کنند تا فناوری پیشرفته Yoti بر اساس چهره‌ی آن‌ها، سنشان را تخمین بزند. پس از آنکه فرآیند تایید سن انجام شد، Yoti و Meta ویدیو را حذف می‌کنند.

قابلیت تشخیص سن اینستاگرام

راه دیگری که اینستاگرام پیش روی کاربران قرار داده، انتخاب سه فالوور برای ضمانت دادن درباره سن آن‌هاست. البته این افراد باید در لیست فالووینگ کاربر هم باشند و بالای 18 سال سن داشته باشند.

ناگفته نماند که سیستم تشخیص سن پس از آن به کارگیری می‌شود که پروژه راه‌اندازی Instagram Kids متوقف شد. قرار بود این اپلیکیشن، بدون تبلیغات و دارای محتوای مناسب برای کودکان باشد و کاربران در آن با اجازه والدین خود فعالیت کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*