ری را

تاریخ عرضه ری را ، اولین کراس اوور ملی به بازار مشخص شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم معرفی ری را با اشاره به زمان عرضه این خودرو گفت این کراس اوور ملی بر پایه پلتفرم تارا توسعه پیدا کرده است.

فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم رونمایی از ری را به عنوان اولین کراس اوور ملی گفت جایگزینی خودروهای قدیمی با خودروهای جدید یکی از موضوع‌هایی بود که رئیس جمهور روی آن تاکید داشت. وی افزود در کشور پلتفرم‌های قدیمی زیادی وجود دارد که توسعه محصول جدید روی آنها امکان‌پذیر نیست و به همین دلیل برای افزایش کیفیت خودروها باید پلتفرم‌های جدیدی را به کار بگیریم.

تاریخ عرضه ری را اعلام شد

وزیر صمت در ادامه گفته‌های خود با اشاره به این که ری را روی پلتفرم تارا توسعه پیدا کرده گفت چنین محصولی از ظرفیت‌های بالای خودروسازان در تولید محصولات جدید حکایت دارد. وی در خصوص زمان عرضه ری را به بازار نیز عنوان کرد این محصول جدید در اواخر شهریورماه آزمون‌های جاده‌ای را پشت سر خواهد گذاشت و در اوایل سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

ری را

فاطمی امین در ادامه به فرامین 8 ماده‌ای رئیس‌جمهور طی بازدید از گروه صنعتی ایران خودرو در اسفند سال 1400 اشاره کرد و گفت برخی از مفاد آن نظیر افزایش گارانتی محصولات از 36 ماه به 60 ماه در همان زمان تحقق پیدا کرد. وی کاهش تعداد خودروهای ناقص باقی مانده در کف کارخانه‌ها را یکی دیگر از اقدامات جدید خودروسازان دانست و گفت تعداد خودروهای ناقص از 170 هزار دستگاه بهار سال قبل به 42 هزار دستگاه در بهار سال جاری کاهش پیدا کرد.

وزیر صمت با اشاره به این که برای افزایش 1.5 برابری تولید خودرو در سال 1401 برنامه‌ریزی کردیم گفت در همین راستا در سه ماهه سال جاری خودروسازان 98 درصد برنامه تولید را به انجام رساندند. وی افزود برای حذف قرعه کشی خودرو باید میان عرضه و تقاضا تعادل ایجاد شود و امسال میزان تولید نسبت به سال قبل حدود 1.5 برابر افزایش پیدا خواهد و به همین دلیل به همراه واردات خودرو می‌توانیم قرعه کشی را تا پایان سال به تدریج حذف کنیم.