مرکز نوآوری نوین آمپر

مرکز نوآوری نوین آمپر با برگزاری مراسمی افتتاح شد

با برگزاری یک مراسم، مرکز نوآوری نوین آمپر افتتاح شد و تفاهم‌نامه خانه‌های خلاق مرکز نوآوری آمپر و نوین ارزش با معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید.

شرکت آریا ماد پارت راز (مرکز نوآوری و صنایع خلاق آمپر) در سال 1398 فعالیت خود را با هدف تقویت اکوسیستم کارآفرینی و شتابدهی استارتاپ‌های ایرانی آغاز کرد. مرکز نوآوری و صنایع خلاق آمپر با حمایت از ایده‌های خلاق و ایجاد هم‌افزایی بین صنعت و دانشگاه فضایی مناسب برای پژوهش، تحقیق و نوآوری به صاحبان ایده در کنار زدن موانع و نیل به اهدافشان کمک می‌کند.

ایجاد هم‌افزایی بین صنعت و دانشگاه و تبدیل ایده به فرصت از طریق ارائه حمایت مالی، منتورینگ، فضای کار اشتراکی و… به تیم‌های نوپا و ایجاد امکان همکاری موثر بین سازمان‌ها و استارتاپ‌ها از اهداف اصلی مرکز نوآوری و صنایع خلاق آمپر است.

مرکز نوآوری نوین آمپر

آمپر متعهد است تا با بهره‌گیری از ایده‌های خلاق و طرح‌های ناب و سازنده و تجاری‌سازی آن در سطح کشور، منطقه و جهان در جهت توسعه فناوری و دانش فنی در کشور، کاهش وابستگی به واردات، توسعه صادرات و اشتغال‌زایی برای هموطنان خود گام بردارد.

خدمات

حمایت مالی: تامین سرمایه لازم برای شرکت‌ها و کسب و کارهای نوپا و کارآفرین مستعد رشد ارزش

خدمات آزمایشگاهی: امکان دسترسی به آزمایشگاه‌های مجهز با قابلیت پاسخگویی به موقع و سریع در تمامی حوزه‌ها

فضای کار اشتراکی: فراهم کردن امکانات ضروری و مورد نیاز برای تیم‌های استارتاپی و کسب و کارهای نوپا با امکان دسترسی به فضای کار پویا شامل محل استقرار گروه، زیرساخت‌های ارتباطی، دسترسی به آزمایشگاه‌های صنعتی و پژوهشی، ایجاد شبکه ارتباطی با پژوهشگران و…

راهبری: امکان دسترسی به شبکه‌ای از افراد خبره و متخصص در حوزه‌های متنوع که با ویژگی‌هایی چون قابل اتکا بودن، معتمد بودن و قابل ایجاد انگیزه مثبت، کارآفرینان جوان و کم تجربه را در راستای کسب موفقیت و شکوفایی یاری می‌دهند.

مرکز نوآوری و صنایع خلاق آمپر

پژوهش: همکاری با فارغ‌التحصیلان نخبه کشوری در راستای توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه، نوآوری و انتقال فناوری، آشکارسازی نتایج دانش و خلق ثروت

مرکز نوآوری نوین آمپر

شتاب‌دهی: حمایت از صاحبان ایده، کسب و کارهای نوپا و کارآفرین که چارچوب‌های اصلی کارشان منطبق با سند چشم انداز با افق ماموریتی آمپر است.

حوزه‌های فعالیت آمپر

خودرو و حمل و نقل: هوشمندسازی، برقی‌سازی، ذخیره انرژی‌های نوین، خودروهای متصل، خودروهای خودران، خودروهای اشتراکی و آینده پژوهی در صنعت خودرو

تجهیزات پزشکی: حوزه طراحی و ساخت تجهیزات پزشکی فناورانه مورد نیاز کشور و حمایت از طرح‌های دانش بنیان و فناورانه حوزه تجهیزات پیشرفته پزشکی

اینترنت اشیا: هوش مصنوعی، تحلیل داده‌ها، هوشمندسازی صنایع و شهر هوشمند

افتتاحیه مرکز نوآوری نوین ارزش و آمپر

در مراسم افتتاحیه مرکز نوآوری نوین ارزش و آمپر، تفاهم‌نامه‌ خانه‌های خلاق بین مرکز نوآوری آمپر و مرکز نوین ارزش با معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید. در این رویداد، پرویز کرمی، رئیس مرکز و دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری حضور داشت. نمایندگان مجلس، علی آقامحمدی به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مدیران ارشد نیز از دیگران حاضران در این مراسم بودند.

مرکز نوآوری نوین آمپر

مدیرعامل آمپر در این مراسم اظهار کرد با ایجاد مجموعه نوآوری و صنایع خلاق آمپر و نوین ارزش، ایده‌های خلاقانه با حضور پژوهشگران و دانشجویان پرورش می‌یابد و امکان اجرا شدن این ایده‌ها فراهم خواهد شد. اکبرشاهی در ادامه گفت با دانشگاه‌های معتبر کشور از جمله صنعتی شریف، دانشگاه تهران، امیرکبیر و خواجه نصیر همکاری می‌کنیم و با اعلام فراخوان، خود را به صاحبان ایده معرفی خواهیم کرد.

به گفته اکبرشاهی، دو پروژه در زمینه پمپ بنزین پژو 206 و کنترل پیوسته دور فن خودرو از جمله طرح‌های انجام شده در این زمینه هستند و در صنعت حمل و نقل به صورت جدی از سیستم‌هایی که دارای ایده باشند حمایت صورت خواهد گرفت. همچنین انتخاب استارتاپ‌های برتر را در مهرماه امسال خواهیم داشت.

مرکز نوآوری نوین آمپر

وی افزود با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری، از حمایت در زمینه آموزش و سایر نیازمندی استارتاپ‌ها برخوردار می‌شویم. رحیم نژاد، مدیرعامل شرکت نوین ارزش هم بیان کرد علاوه بر صنعت خودرو در حوزه سلامت دیجیتال نیز فعالیت می‌کنیم و در زمینه ارتباط صنعت پزشکی با اپلیکیشن‌ها و توسعه نرم افزارها نیز کار خواهیم کرد. در حوزه لجستیک، کیف پول الکترونیکی مزیت ما محسوب می‌شود که رقبای ما به تازگی به آن پرداخته‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*