ایستگاه فضایی بین المللی

باد معده فضانوردان، ایستگاه فضایی بین المللی را بدبو کرده است!

ظاهرا ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) مکان بدبویی است؛ ترکیبی از بوی گوشت سوخته، باد معده فضانوردان و فلزات. این را کسی می‌گوید که 186 روز در آنجا ساکن بود.

تیم پیک، که سال 2016 بیش از شش ماه را در ایستگاه فضایی بین المللی گذراند، حقایق کمتر شنیده شده‌ای را درباره خروج باد معده فضانوردان فاش کرد.

او اخیرا با حضور در یک پادکست، به پرسش‌های مخاطبان پاسخ داد. یک کودک 8 ساله، سوال جالبی را مطرح کرد؛ اینکه آروغ زدن فضانوردان هنگامی که کلاه و لباس فضانوردی به تن دارند، چقدر می‌تواند ناجور باشد؟

باد معده فضانوردان

به گفته‌ی این فضانورد 50 ساله، در فضا خبری از باد گلو نیست. البته آنجا هم غذا می‌خورید و بدنتان هنگام هضم غذا، گاز تولید می‌کند؛ اما این حباب‌های گاز به سمت بالا نمی‌آیند. پس فقط یک راه برای خروج گازهای سیستم گوارشی وجود دارد.

با این تفاصیل، در فضا نسبت به زمین، باد معده بیشتری از بدن خارج می‌شود. تیم پیک سعی کرد بوی غیرمعمول حاکم بر ایستگاه فضایی بین المللی را هم توصیف کند:

انگار که موقع باربیکیو کردن، گوشت را سوزانده‌اید. ترکیبی از بوی سوختگی، فلز و الکتریسیته ساکن؛ مانند زمانی که پولیور خود را از تن درمی‌آورید و بوی ناشی از جرقه‌های الکتریکی را احساس می‌کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. کسانی که میخواستن فضانورد بشن یا آرزوی رفتن به فضا رو داشتن با یک گوز کلا منصرف شدند خخخخخخ

  2. یک دیقه پنجره رو باز کنن هوا عوض بشه خب خخخخ

  3. از این به بعد تست
    کم گوزو ترین انسان رو هم را بندازن😂😂