ایرانسل

ایرانسل و بنیاد علوی در حوزه محرومیت‌زدایی و پروژه‌های اجتماعی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

ایرانسل و بنیاد علوی عصر روز دوشنبه 6 تیر 1401 در حوزه محرومیت‌زدایی و پروژه‌های اجتماعی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

اپراتور ایرانسل و بنیاد علوی عصر روز دوشنبه 6 تیر 1401 طی مراسمی که در ساختمان مرکزی ایرانسل برگزار شد، در حوزه محرومیت‌زدایی و پروژه‌های اجتماعی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. در مراسم امضای این تفاهم‌نامه مهندس وحید خاوه‌ای (رئیس بنیاد علوی)، دکتر عاطفه امرایی (سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و نظارت فنی بنیاد علوی) مهندس رسول محمدقلی (معاون مناطق بنیاد علوی) و دکتر بیژن عباسی آرند (مدیرعامل ایرانسل) حضور داشتند.

جزئیات همکاری ایرانسل و بنیاد علوی

ایرانسل

اپراتور ایرانسل و بنیاد علوی طبق این تفاهم‌نامه برای ارائه خدمات ارتباطی در زمینه محرومیت‌زدایی، آموزش، کارآفرینی، مهارت آموزشی اقشار مختلف، تسهیل در ایجاد شبکه دیجیتال توزیع محصولات و توسعه پایدار در مناطق محروم همکاری خواهند کرد.

از اقدامات اپراتور ایرانسل در این حوزه می‌توان به طراحی، تعریف و اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری اجتماعی شرکتی با همکاری مشترک بنیاد علوی، ارائه مشاوره برای راه‌اندازی بسترهای ارتباطی لازم و مورد نیاز بنیاد علوی، تسهیل آموزش، مهارت‌آموزی و کارآفرینی در مناطق محروم، ارائه بسترهای ارتباطی و فناوری اطلاعات برای کاهش شکاف دیجیتال، ارائه و تسهیل خدمات و محصولات ارتباطی در مناطق هدف بنیاد علوی اشاره کرد.

ایرانسل

مدیرعامل ایرانسل در این نشست عنوان کرد حضور ایرانسل در حوزه ارتباطات باعث رفع انحصار و افزایش عرضه خدمات ارتباطی و همچنین کاهش قیمت سیم کارت و هزینه دسترسی به خدمات ارتباطی بود. وی افزود ایرانسل در واقع به موفق‌ترین پروژه محرومیت‌زدایی ایران تبدیل شده است. از این رو ما محرومیت‌زدایی ارتباطات را ماموریت خود می‌دانیم.

عباسی آرند با اشاره به پیشگامی این اپراتور در حوزه ارائه جدیدترین فناوری‌های ارتباطی جهانی در کشور عنوان کرد در توسعه روستایی اپراتور ایرانسل همیشه نسل‌های جدید فناوری ارتباطات را به ساکنان روستاها ارائه می‌دهد. همچنین تعامل مشترک با سهامداران و سایر ذی‌نفعان برای خلق ارزش مشترک به عنوان رویکرد ایرانسل محسوب می‌شود.

ایرانسل

مدیرعامل ایرانسل از اقدامات این اپراتور در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی این اپراتور طی سال قبل به مسئولیت‌پذیری زیست محیطی، کاشت درخت و تلاش برای کاهش ردپای کربن، توجه به نیاز مشترکان ناشنوا، پروژه مدارس درخشان و پروژه‌های مدرسه‌سازی در مناطق سیل‌زده و همچنین توسعه ارتباطات روستایی اشاره کرد. علاوه بر این، کاهش شکاف دیجیتال به عنوان مهم‌ترین هدف پیش روی ایرانسل در این حوزه محسوب می‌شود.

عباسی آرند در ادامه عنوان کرد اقتصاد پلتفرمی و دیجیتال در آینده اقتصاد کشور نقش چشمگیری دارد و توسعه زیرساخت‌های دیجیتال در مناطق محروم یکی از مهم‌ترین الزامات کاهش شکاف دیجیتالی و توسعه پایدار به شمار می‌رود. وی ابراز امیدواری کرد که پروژه‌های جدیدتر و گسترده‌تری در این حوزه طی همکاری مشترک با بنیاد علوی به انجام برسد.

بنیاد علوی

رئیس بنیاد علوی هم در این نشست به زیرساخت‌ها و امکانات ایرانسل در حوزه‌های مختلف ارتباطی و دیجیتال اشاره کرد و گفت این زیرساخت‌ها برای تسهیل در رونق کسب و کار مناطق محروم فرصت بی‌نظیری محسوب می‌شود. از این رو برای انجام پروژه‌های مشترک در این حوزه باید هم‌افزایی در دستور کار قرار بگیرد.

وی در ادامه از مهم‌ترین عوامل ایجاد و تشدید محرومیت به عدم دسترسی به امکانات ارتباطات دیجیتال و در مناطق کم برخوردار اشاره کرد و گفت هر چه عدم دسترسی به امکانات ارتباطی ادامه داشته باشد، محرومیت موجود نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

بنیاد علوی

خاوه‌ای در ادامه به اشاره این که حدود 5 میلیون نفر در مناطق هدف بنیاد علوی سکونت دارند گفت باید کارگروه مشترکی تشکیل شود و با استفاده از مجموعه‌های دانش‌بنیان بتوان از فرصت‌هایی که در مناطق محروم وجود دارد برای ارائه خدمت به ساکنان این مناطق استفاده کرد.

رئیس بنیاد علوی با قدردانی از ایرانسل برای انجام پروژه‌های مسئولیت اجتماعی در مناطق محروم گفت ایرانسل با انجام چنین پروژه‌هایی توانسته استانداردهای حوزه مسئولیت اجتماعی در ایران را ارتقا دهد.