کمیاب ترین ماشین های کلکسیون خودرو تام کروز

کمیاب ترین ماشین های کلکسیون خودرو تام کروز

کلکسیون خودرو تام کروز پُر از ماشین هایی کمیاب و به یاد ماندنی است. در ادامه به کمیاب ترین و خاص ترین خودروهای این ستاره هالیوود می‌پردازیم.

تام کروز کارنامه متنوعی در حوزه سینما دارد؛ از فیلم‌های کمدی و اکشن گرفته تا آثار درام جدی، همگی در کارنامه او به چشم می‌خورند. با این حال، رابطه او با خودروها در فیلم‌ها و خارج از فیلم‌ها کاملاً برعکس بوده و همیشه پشت فرمان خودروهایی قدرتمند، کمیاب یا کلاسیک دیده شده است.

این بازیگر مشهور به لطف موفقیت خود در عرصه سینما به دارایی خالص بیش از 600 میلیون دلار و به دنبال آن، یک کلکسیون ماشین با ارزش حدود 2.4 میلیون دلار دست پیدا کرده است. کلکسیون خودرو تام کروز اتومبیل‌هایی کلاسیک، هایپرکارهایی کمیاب و البته تعدادی خودروهای عادی کارآمد را در بر می‌گیرد. لیست خودروهای او در فیلم‌ها حتی چشمگیرتر است و شامل پورشه‌ها، خودروهای مسابقه‌ای و یک نسخه تقلبی از فراری می‌شود.

تام کروز به قدری ثروت دارد تا بتواند تقریباً هر خودرویی را تصاحب کند و خودروهایی که او روی صحنه به آن‌ها دسترسی دارد، همیشه حیرت‌انگیزند. در ادامه به کمیاب ترین ماشین های کلکسیون خودرو تام کروز می‌پردازیم. در این لیست همچنین خودروهایی را مشاهده می‌کنید که نمی‌توان مطمئن بود کروز رسماً صاحب آن‌ها است یا خیر. حتی موردی در لیست وجود دارد که او ظاهراً هیچ‌وقت موفق به تصاحبش نشده است.

کمیاب ترین و خاص ترین خودروهای کلکسیون خودرو تام کروز

بیوک رودمستر 1949 از مرد بارانی

بیوک رودمستر از کلکسیون خودرو تام کروز

طی تولید فیلم «مرد بارانی» (Rain Man) از دو دستگاه بیوک رودمستر 1949 استفاده شد و البته تام کروز هیچ‌کدام از آن‌ها را ندارد. یکی از این رودمسترها تا همین چند وقت اخیر جزو کلکسیون داستین هافمن، یکی دیگر از ستارگان این فیلم بود. هافمن به تازگی این خودرو را طی مزایده‌‌ای در خانه حراج «بونهامز» (Bonhams) با قیمت 335 هزار دلار با احتساب اضافه‌بهای خریدار به فروش رساند. هافمن پیش از فروش این رودمستر گفته بود که «این بیوک مدت زیادی است در پارکینگ مانده. باید آن را راند، از آن لذت برد و خوب به آن توجه کرد».

رودمستر دیگر فیلم مرد بارانی متعلق به کارگردان آن بری لوینسون است. لوینسون می‌گوید که این خودرو به یک شخصیت مجزای منحصر به فرد تبدیل شده است که در کنار داستین هافمن و تام کروز قرار می‌گیرد.

بیوک رودمستر از فیلم مرد بارانی

اگرچه کروز فرصت دستیابی به یکی از این رودمسترها را از دست داده، احتمالاً توانسته است یکی دیگر را قرض بگیرد. به گفته GQ، او بارها خارج از فیلم از این خودرو برای سفرهای جاده‌ای بین شهری استفاده کرده، سپس «عاشق این خودروی کروکی شده و آن را نگه داشته است». حتی وب‌سایت HotCars هم از این موضوع خبر می‌دهد. این متضاد گفته بونهامز است مبنی بر اینکه فقط دو دستگاه رودمستر 1949 از فیلم مرد بارانی، یکی متعلق به هافمن و دیگری متعلق به لوینسون وجود دارد.

علاوه بر این، باید گفت که اگر برخی اوقات تام کروز در حال گشت و گذار با رودمستر دیده شود، بعید است که رودمستر هافمن باشد از آنجا که خود هافمن اظهار داشته که تا ده‌ها سال قبل از فروش آن را در پارکینگ نگهداری کرده است. وب‌سایت MotorBiscuit توضیح معقولانه‌تری در این باره ارائه داده و گفته که کروز پس از پسندیدن این خودرو طی فیلمبرداری مرد بارانی، یک دستگاه از آن خریده است.

شورلت شول SS از جک ریچر

شورلت شول SS از کلکسیون خودرو تام کروز

شورلت شول SS یا سوپر اسپرت مدل 1970 نمونه درخشانی از نسل طلایی خودروهای عضلانی است. این خودروی به یاد ماندنی بی‌شک گزینه‌ای فوق‌العاده برای هر کلکسیون ماشینی است و جای تعجبی ندارد که به کلکسیون خودرو تام کروز هم راه پیدا کرده است. کروز در واقع مدت‌ها این شورلت شول اس اس را داشت و در سال 2012 تصمیم گرفت در فیلم «جک ریچر» (Jack Reacher) آن را به روی صحنه بیاورد. این شورلت جذاب در یکی از نمادین‌ترین صحنه‌های تعقب و گریز جک ریچر حضور داشته است.

شورلت شول SS از فیلم جک ریچر

این خودروی عضلانی آمریکایی از یک پیشرانه V8 با قدرت 450 اسب بخار بهره می‌برد و می‌تواند طی 6 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. این شورلت در سال 1970 بیشترین خروجی اسب بخار کارخانه را بین تمامی خودروهای تولید انبوه به ثبت رسانده بود. البته شول SS به اندازه بوگاتی ویرون تام کروز سریع نیست، اما باید به این نکته توجه کرد که بیش از 50 سال عمر دارد و وزن آن به 1.8 تن می‌رسد. گفتنی است کمتر از 4500 دستگاه از شورلت شول اس اس در سال 1970 تولید شد.

شورلت لومینا از روزهای تندر

شورلت لومینا از کلکسیون خودرو تام کروز

تام کروز علاقه شدیدی به مسابقات اتومبیل‌رانی دارد و فیلم «روزهای تندر» (Days of Thunder) که روی مسابقات NASCAR تمرکز داشت، یکی از اولین پروژه‌های موفقی بود که سکوی پرتاب او برای رسیدن به بالاترین سطح حرفه خود شد. این ستاره هالیوود طی این فیلم یک شورلت لومینا می‌راند؛ خودرویی که این شرکت آمریکایی از سال 1989 تا 2013 تولیدش کرد.

البته نسخه استاندارد لومینا خصوصاً در مقایسه با سایر خودروهای این لیست چندان چنگی به دل نمی‌زد. پیشرانه 1.3 لیتری V6 لومینا 213 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد، هرچند یک نسخه 160 اسب بخاری با پیشرانه 3.1 لیتری هم از آن در دسترس قرار داشت. این خودرو از پنج صندلی برخوردار بود و 11.7 لیتر در هر 100 کیلومتر مصرف می‌کرد.

شورلت لومینا از فیلم روزهای تندر

نسخه مسابقه‌ای شورلت لومینا برای تام کروز، بسیار چشمگیرتر بود و توانایی تولید قدرت 650 اسب بخار را داشت. مثل بسیاری از خودروهای فیلم‌های سینمایی، خصوصاً آن‌هایی که در سکانس‌های اکشن به کار گرفته می‌شوند، چندین لومینا هم طی تولید فیلم روزهای تندر استفاده شد و برخی از آن‌ها کاملاً از بین رفتند. یکی از این خودروها در فلوریدا رویت شده بود که پس از آن به فروش رسید.

یکی از نویسندگان وب‌سایت MotorBiscuit تلاش کرده ردی از لومینای کروز در روزهای تندر پیدا کند، ولی آنچنان موفق نبوده است. با این حال، از احتمال حضور این خودرو در کلکسیون خودرو تام کروز می‌گوید. این نویسنده توجیه قابل قبولی برای این موضوع دارد. کروز علاقه زیادی به مسابقات اتومبیل‌رانی داشته و فیلم روزهای تندر نقشی کلیدی در اوایل کار او داشته است. به همین دلیل، منطقی‌تر به نظر می‌رسد که این لومینا در پارکینگ تام کروز در بهترین شرایط نگهداری شود تا یادگاری از روزهای درخشان او باشد، به جای اینکه زیر قراضه‌ها دفن شود بدون اینکه کسی بداند چقدر خودروی نمادینی بوده است.

فراری 250 GTO از آسمان وانیلی

فراری 250 GTO از کلکسیون خودرو تام کروز

فراری 250 جی تی او سوپرکار کلاسیک و فوق‌العاده کمیابی محصول اوایل دهه 60 میلادی است که هر کلکسیونری آرزوی آن را دارد. البته تام کروز نتوانسته این خودروی اسپرت افسانه‌ای را به پارکینگ خود بیاورد و جالب است بدانید در فیلم «آسمان وانیلی» (Vanilla Sky) نسخه واقعی آن حضور پیدا نکرده است. مشکل اینجا است که فراری‌ها در درجه اول بسیار گران‌قیمت هستند و علاوه بر آن، فقط 36 دستگاه از فراری 250 GTO تولید شده است.

این سوپرکار ایتالیایی آنقدر کمیاب است که اگر به فروش گذاشته شود، معمولاً با قیمت حدود 50 میلیون دلار فروخته می‌شود و حتی این رقم هم احتمالاً برآورد کمی از قیمت آن باشد. به عنوان مثال، یک دستگاه از 250 جی تی او سال 2018 در خانه حراج «آر ام ساتبیز» (R M Sotheby’s) با قیمت بیش از 48 میلیون دلار به فروش رفت، و از آن زمان تاکنون قیمت همه‌چیز از جمله خودروهای کلاسیک افزایش چشمگیری داشته است.

فراری 250 GTO از فیلم آسمان وانیلی

شاید شانس به فردی رو بیاورد و بتواند دستگاهی از این سوپرکار برای اجاره پیدا کند، اما هزینه بیمه آن احتمالاً بیشتر از اکثر هایپرکارها خواهد بود؛ بگذریم از اینکه مالک خودرو برای اینکه این عتیقه تمام‌عیار را به یک تیم هالیوودی بسپرد، چه مبلغ کلانی تقاضا خواهد کرد. همان‌طور که می‌دانید، خودروهایی که به فیلم‌های هالیوودی راه پیدا می‌کنند سرنوشت چندان خوشایندی در انتظارشان نیست.

اگر قرار بود تام کروز یک فراری 250 جی تی او بخرد، ارزش آن حدود 20 برابرِ ارزش کلکسیون حال حاضر او و تقریباً 10 درصد کل دارایی خالصش می‌شد. بدون شک تهیه‌کنندگان آسمان وانیلی توانایی تهیه آن برای فیلم خود را نداشتند؛ از آنجا که بر خلاف تصور عموم، نسخه واقعی 250 GTO در این فیلم استفاده نشده است. خودروی تام کروز در واقع یک داتسون 260Z بود که دستخوش تغییرات اساسی روی بدنه و از پیشرانه جدید و فضای داخلی جذاب‌تر برخوردار شده بود.

علی‌رغم تحقیقات دقیق، در حال حاضر نمی‌توان با قاطعیت گفت که کلکسیون خودرو تام کروز شامل این داتسون هم می‌شود یا خیر؛ اگرچه در سال 2019 به مزایده گذاشته شده بود.

فورد موستانگ سالین S281 مدل 2010

فورد موستانگ سالین S281

بارها شنیده شده که تام کروز حین فیلمبرداری به حدی عاشق خودرویی شده که پس از آن یک دستگاه از آن خریده است. این موضوع برای فورد موستانگ سالین S281 از فیلم ماموریت غیرممکن 2 (Mission Impossible 2) صدق نمی‌کند؛ این ستاره هالیوودی در عوض از موستانگ شخصی خود برای این فیلم استفاده کرده است.

وقتی اسم «استیو سالین» (Steve Saleen) کنار یک خودروی پونی قرار بگیرد، می‌توان نسبت به تقویت حیرت‌انگیز عملکرد آن مطمئن بود. برخی از نسخه‌های 2015 فورد موستانگ سالین مجهز به یک پیشرانه 5 لیتری V8 بودند که قابلیت تولید 640 اسب بخار قدرت را داشت. نسخه‌های شرکت سالین فقط از پیشرانه جدید بهره‌مند نمی‌شوند، بلکه گیربکس، سیستم تعلیق، چرخ‌ها و ترمزها همگی تغییراتی ویژه پیدا می‌کنند.

فورد موستانگ سالین S281 از کلکسیون خودرو تام کروز

خریداران امکان شخصی‌سازی بخش‌های خودرو با توجه به بودجه یا سبک رانندگی را دارند. بدنه و فضای داخلی خودرو نیز سفارشی‌سازی گسترده را پشت سر می‌گذارند و لوگوی سالین روی روکش چرمی و تریم فیبر کربن قرار می‌گیرد.

با توجه به علاقه تام کروز به خودروهای عضلانی، وجود یک نسخه تقویت‌شده بالارده از موستانگ در کلکسیون او جای تعجبی ندارد. به گفته CarHP، کروز حدود 60 هزار دلار برای این خودرو هزینه کرده و به لطف سوپرشارژر دو پیچ VI. 5 و اینترکولر دو مرحله‌ای، قدرت آن 150 اسب بخار بیشتر شده است. ضمن اینکه این موستانگ نارنجی متالیکِ کلکسیون خودرو تام کروز می‌تواند در کمتر از 4 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد.

پورشه 928 مدل 1983 از تجارت پرمخاطره

پورشه 928 از کلکسیون خودرو تام کروز

پورشه 928 که تام کروز در فیلم «تجارت پرمخاطره» (Risky Business) پشت فرمان آن نشسته بود، شاید به خوش‌آوازگی پورشه 911 نباشد، ولی همچنان خودروی خیره‌کننده|ی است. هرچند کروز در خارج از فیلم یک دستگاه از 928 خرید، ولی شخصیت او در فیلم یعنی جوئل هیچ‌وقت صاحب این خودرو نشده بود. جوئل زمانی که پدر و مادرش خارج از شهر بودند، تصمیم گرفت به نوعی این خودروی گران‌قیمت پدر ثروتمندش را بدزدد.

پورشه 928 در اصل قرار بود جایگزین 911 شود اما موفق نشد و پورشه در اواسط دهه 90 میلادی به تولید آن پایان داد، درحالی که تا به امروز 911 همچنان در خط تولید قرار دارد و به نظر نمی‌رسد که قصد توقف نداشته باشد. با این حال، نمی‌توان از 928 هم گذشت؛ این خودروی لوکس آلمانی قادر به تولید 300 اسب بخار بود که با توجه به وضعیت خودروسواری در اواخر بحران نفتی دهه 70 میلادی آمریکا، رقم بالایی به شمار می‌رفت.

پورشه 928 از فیلم تجارت پرمخاطره

به گفته GQ، تام کروز این پورشه 928 را که در تجارت پرمخاطره پشت فرمان آن نشسته بود و راهی دریاچه‌اش کرده بود نگه نداشت. با وجود این، کمی پس از پایان فیلمبرداری یک نسخه تازه از آن خرید. یکی از نسخه‌های 928 در این فیلم که خوب از آن نگهداری شده بود، با قیمت 1.9 میلیون دلار به یک کلکسیونر خصوصی فروخته شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*