پسوورد وای فای

با این روش جذاب، پسورد وای فای را در گوشی‌های اندرویدی ببینید + آموزش تصویری

برای خیلی از ماها پیش آمده که یک پسورد وای فای پیچیده تنظیم می‌کنیم اما پس از مدتی آن را فراموش کرده‌ایم. در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد که چطور پسورد وای فای را در گوشی‌های اندرویدی ببینید.

هیچ شکی وجود ندارد که در دنیای امروزی همه‌ی انسان‌ها به اینترنت نیاز دارند. در دنیای مدرن دسترسی به اینترنت شخصی، امر بسیار مهمی بوده و از انجام امور مالی گرفته تا اشتغال، سرگرمی و ارتباط با دیگران همه به اینترنت بستگی دارند. همه می‌دانند که باید یک پسورد وای فای قوی برای روتر خود انتخاب کنند و حتی رمزهای عبور پیش‌‌فرض نیز گاهی اوقات از خاطر آدم می‌رود که ممکن است باعث شود در مواقع ضروری نتوانید به اینترنت دسترسی پیدا کنید.

خوشبختانه پیداکردن رمز عبور در گوشی‌های اندرویدی اصلاً کار سخت و تخصصی نیست. در واقع شما می‌توانید خیلی راحت این کار را انجام دهید و نیازی که پشت مودم خود را نگاه کرده و حروف و اعداد مندرج روی آن را بخوانید. خیلی راحت می‌توانید در گوشی‌های اندرویدی با انجام چند کار ساده رمز وای فای خود را مشاهده کنید.

چه زمانی دیدن پسورد وای فای لازم است؟

هنگامی که اولین بار اقدام به نصب مودم در خانه خود می‌کنید، تنظیم پسورد وای فای بسیار ساده است. به احتمال زیاد، لاگین مودم شما پشت آن نوشته شده است و وقتی که برای بار اول وارد می‌شوید اقدام به تغییر رمز می‌کنید. پس از انجام این کار، دیگر اون نوشته پشت مودم هیچ ارزشی ندارد و زمانی که دوستتان به خانه شما می‌آید و می‌خواهد به وای فای شما وصل شود یا هنگامی که دستگاه جدیدی خریداری کردید و می‌خواهید به وای فای وصل شوید و … باید آن پسورد جدید را وارد کنید.

برای خیلی‌ها به دفعات پیش آمده که رمز عبور خود را فراموش کرده‌اند و این منجر شده تا مشکلات فراوانی برای آنها به وجود آید. دقیقاً در همچین شرایطی‌ بوده که روش‌هایی که در ادامه توضیح خواهیم داد به کمک شما می‌آید.

پسوورد وای فای

نحوه پیداکردن رمز وای فای در گوشی‌های اندرویدی

اگر یک گوشی اندرویدی دارید، با چند قدم ساده می‌توانید رمز وای فای خود را مشاهده کنید. تا زمانی که آن گوشی اندرویدی مورد نظر از قبل به وای فای متصل شده باشد و همچنین بتوانید قفل آن گوشی را باز کنید، خیلی راحت قادر خواهید رمز عبور را مشاهده کنید و آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. شایان ذکر است که این روش فقط مختص گوشی‌ها نبوده و در تمامی دستگاه‌هایی که دارای سیستم عامل اندروید هستند قابل اجراست.

نکته: این روش برای پیداکردن رمز عبور در گوشی‌های اندرویدی، برای همه دستگاه‌هایی که دارای اندروید 10 یا بالاتر هستند قابل اجراست.

برای مشاهده پسورد وای فای خود در گوشی‌های اندرویدی، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • وارد قسمت Settings شوید.
  • این قسمت وارد گزینه Network & internet شوید.
  • وارد بخش Internet شوید.
  • آن شبکه‌ایکه قصد دیدن پسوردش را دارید انتخاب کنید.
  • روی آیکون چرخ‌دنده سمت راست کلیک کنید.
  • گزینه Share که با کد QR همراه است را انتخاب کنید.
  • برای تأیید عملیات رمز گوشی را وارد کنید.
  • کد نمایش داده شده را اسکن کرده یا پسورد زیر آن را کپی کنید.

به همین سادگی قادر خواهید بود رمز عبورتان را مشاهده کنید و حتی به دوستانتان این امکان را دهید که با اکسن QR کد به راحتی به وای فای شما متصل شوند.

چرا باید رمز عبور قدرتمند داشته باشیم؟

در حالی که اشتراک‌گذاری پسورد وای فای با دوستانتان عمدتاً کار بی خطری بوده، اما تحت هیچ شرایطی انجام این کار توصیه نمی‌شود. به عنوان اولین قدم برای دفاع در برابر تهدیدات امنیتی آنلاین، مخفی نگه‌داشتن رمز عبورتان تنها راه برای اطمینان از در امان ماندن اینترنت شما در برابر دیگران است؛ همچنین تنظیم یک رمز عبور قوی نیز می‌تواند امنیت اینترنت شما را دو چندان کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. سللام من طیبه هستم

  2. سلام من طیبه هستم