ری را

ری را رسما رونمایی شد؛ نخستین شاسی بلند ملی + عکس

ری را طی مراسمی با حضور اصحاب رسانه به شکل رسمی رونمایی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات نخستین شاسی بلند ملی ایران خودرو آشنا خواهیم شد.

گروه صنعتی ایران خودرو مدتی قبل طی مراسمی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و البته بدون حضور خبرنگاران تخصصی حوزه خودرو از اولین شاسی بلند ملی ایران با نام ری را پرده برداشت؛ خودرویی که به نظر می‌رسید زودتر از موعد مقرر معرفی شده و وزیر صمت قصد داشت با معرفی زودهنگام آن از استیضاح خود در مجلس جلوگیری کند.

سرانجام امروز چهارشنبه 8 تیر 1401 ایران خودرو طی مراسمی با حضور خبرنگاران تخصصی حوزه خودرو به شکل رسمی از ری را رونمایی کرد تا بالاخره تصاویر با کیفیتی از نخستین شاسی بلند ملی منتشر شود. در ادامه با مشخصات و امکانات محصول جدید ایران خودرو نیز آشنا خواهیم شد.

مشخصات ری را 

ری را

ایران خودرو نخستین شاسی بلند ملی خود را بر پایه پلتفرم IKP1 طراحی کرده و قصد دارد آن را در سه تیپ V1,V2,V3 به بازار ایران عرضه کند. همچنین این خودروساز بزرگ کشور محصول جدید خود را را با دو پیشرانه در بازار به فروش خواهد رساند.

ری را

پیشرانه اول TU5P بوده که می‌تواند قدرتی برابر با 113 اسب بخار را به تولید برساند و پیشرانه دوم نیز TC7 بوده که قادر به تولید قدرتی برابر با 168 اسب بخار خواهد بود. قدرت تولید شده از پیشرانه TU5P توسط گیربکس 6 سرعته دستی و قدرت تولید شده از موتور TC7 به کمک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های این شاسی بلند منتقل خواهد شد.

امکانات

ری را

از امکانات رفاهی و ایمنی این محصول جدید ایران خودرو می‌توان به ترمز دستی برقی، ایربگ جانبی و پرده‌ای، نمایشگر لمسی و سیستم سرگرمی، سیستم‌های AEB،ESC،TCS و BAS، دوربین دید عقب و دوربین 360 درجه اشاره کرد.

قیمت و زمان عرضه

ریرا

ری را برای عرضه به بازار باید مراحل زیادی را پشت سر بگذارد و طبق گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت در ابتدای سال 1402 شاهد عرضه آن به بازار ایران خواهیم بود. ضمن این که طبق شنیده‌ها قیمت این خودرو حدود 600 میلیون تومان خواهد بود و در صورت واردات خودروهای اقتصادی خارجی، این محصول جدید ایران خودرو برای جلب نگاه مشتریان راه دشواری را در پیش خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. معلومه این بار برادران چینی یکم وقت گذاشتن برای ایران خودرو،😁😁

  2. مشکل اینها ساخت خودرو نیست قیمت گذاری است که ماشین را به قیمت هواپیما می فروشند

  3. ظاهر زیبایی داره

  4. یه جوری نسیت؟ انگار دست سازه..!
    کاش ضریب آیرودینامیکش رو هم بگن… طراحی داخلیش؟
    همون پژو 2008 با سلیقه طاران ایران خردو

  5. اگر خودروهای وارداتی با قیمتی که ترس از خدا وارد بشن این لگن ساخت داخل که در شیش ماه اول و با اولین بارندگی تمام بدنش شروع میکنه به زنگ زدن و پوسیدگی را کسی بیشتر از ۶۰ میلیون نمیخره لطفا به ریس و میر این شرکت خودرو ساز بزرگ بگین اول خودش یکیش را در طول این یکسال بزاره زیر پاش اگر اتش نگرفت بعد بده دست مردم لطفا مثل پژو مردم را زنده زنده نسوزانید بخدا قسم هروقت صحبت زنده سوزاندن مردم توسط مردم کشور بورما میشه سریع ایرانخودرو تو ذهنم ظاهر میشه