ایران خودرو ری را

توقع یک خودرو با کیفیت را از ایران خودرو ری را نداشته باشید

ایران خودرو ری را به عنوان نخستین کراس اوور ملی به تازگی رونمایی شد، اما به نظر می‌رسد نباید توقع یک خودرو باکیفیت را از ریرا داشته باشید.

گروه صنعتی ایران خودرو ظهر روز یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱ از خودرو ری را که به عنوان نخستین کراس اوور داخلی شناخته می‌شود، طی مراسمی با حضور وزیر صمت رونمایی کرد. لازم به ذکر است که تا پیش از این بحث‌هایی در پیرامون استیضاح وزیر صمت مطرح شده بود، اما با توجه به تحولات اخیر ممکن است که دیگر شاهد استیضاح وزیر نباشیم.

بررسی ایران خودرو ری را از نظر مشخصات فنی

ری را

ایران خودرو ری را بر پایه‌ پروژه‌ای به نام K125 تولید خواهد شد. این خودرو در ظاهر و همچنین ابعاد به اتومبیل‌هایی نظیر پژو ۲۰۰۸ شباهت دارد.

نخستین کراس اوور ملی روی پلتفرم IKP۱ که در واقع نسخه داخلی‌سازی شده پلتفرم PF۱ گروه پژو است، توسعه پیدا کرد. گروه صنعتی ایران خودرو این محصول را با دو پیشرانه روانه بازار خواهد کرد. نسخه پایه ری را با پیشرانه ۱.۶ لیتری TU5 پلاس که توانی برابر با ۱۱۳ اسب بخار را به همراه گشتاور ۱۴۴ نیوتن‌متر به تولید می‌رساند، به بازار عرضه خواهد شد. وظیفه انتقال این قدرت به چرخ‌های جلو بر عهده جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT خواهد بود.

برای نسخه فول آپشن این خودرو نیز پیشرانه ۱۶۴۵ سی‌سی توربوشارژ TC۷ پلاس در نظر گرفته شده است که حداکثر قدرت آن ۱۶۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن نیز ۲۴۵ نیوتن‌متر است. جعبه دنده این نسخه از ری را نیز همانند نسخه پایه، شش سرعته اتوماتیک AT خواهد بود.

ری را در چه تاریخی و با چه قیمتی روانه بازار می‌شود؟

ری را

به گفته مدیرعامل ایران خودرو، کراس اوور ری را در حدود ۶۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری خواهد شد. این در صورتی است که تا پیش از این، عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو، قیمت احتمالی نخستین کراس اوور ملی را بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان تخمین زده بود.

جعفری همچنین در خصوص زمان عرضه ری را به بازار کشور نیز عنوان کرده بود که رونمایی از ریرا بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. به نظر می‌رسد پروسه تولید و عرضه این خودرو حدود یک تا دو سال طول بکشد و نباید به این زودی‌ها منتظر ورود ایران خودرو ری را به بازار باشیم.

کیفیت ریرا چندان مطلوب نخواهد بود

ری را

جعفری ادامه داد احتمالا گروه صنعتی ایران خودرو به منظور کاستن از شباهت ری را به پژو ۲۰۰۸، وظیفه طراحی کابین این خودرو را بر عهده قطعه‌سازان داخلی خواهد گذاشت.

این کارشناس اضافه کرد که احتمالا ری را با همان متریال پژو پارس و دنا به تولید خواهد رسید. حتی اگر طراحی آن نیز چشم نواز باشد، در زمینه کیفیت حرفی برای گفتن نخواهد داشت؛ چرا که ایران خودرو برای تولید محصولات خود به سراغ قطعات کیفیت مناسب قطعه‌سازان نمی‌رود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. ماشالله خیلی شاسی بلنده خییییلی،آبروی شاسی بلندارو برده.

  2. یه خودروی اشغال دیگه به خانواده انحصاری حکومتی خودروسازی اضافه شد.
    قطعات بی کیفیت چینی قطعا رو این خودرو خودنمایی خواهد کرد.
    یه موتور tu5 دارن ، روی شصت تا ماشین سوار کردن!!!
    برین گم شین لعنتیها