زد فولد

پروژه ساخت گوشی اقتصادی تاشو گلکسی A سامسونگ، جدی‌تر از همیشه است

طبق آخرین شایعات، سامسونگ قصد دارد در کنار عرضه دو سری زد فولد و زد فلیپ، خط تولید گوشی های تاشو خود را به سری اقتصادی گلکسی A نیز گسترش دهد.

سامسونگ در حال حاضر بازار گوشی های هوشمند تاشو را تحت سلطه خود گرفته و سهم 80 درصدی از فروش این دسته از محصولات را به خود اختصاص داده است. اما با داغ‌تر شدن رقابت‌ها و شایعاتی مبنی بر قصد اپل برای ساخت گوشی تاشو خود در آینده، غول کره‌ای به‌طور مشخص برای حفظ سهم خود از بازار باید برگ‌های برنده جدیدی را رو کند که به‌نظر می‌رسد، پروژه ساخت گوشی تاشو اقتصادی گلکسی A یکی از این اقدامات خواهد بود.

گلکسی فولد، اولین گوشی تاشو سامسونگ بود که در سال 2019، با قیمت 1980 دلار وارد بازار شد. اگرچه پس از عرضه، قیمت آن به 1800 دلار کاهش یافت، اما این محصول هم‌چنان از لحاظ اقتصادی، برای بسیاری از کاربران دور از دسترس است.

گلکسی زد فولد 3

به‌طور مشابه، گوشی تاشو زد فلیپ این شرکت نیز از قیمت 1380 به 1000 دلار کاهش یافت اما هم‌چنان در محدوده قیمتی بالا قرار دارد.

جزئیات و قیمت گوشی تاشو اقتصادی گلکسی A سامسونگ

در بین سال‌های 2020 تا 2021، اطلاعاتی مبنی بر عرضه نسخه‌ای جدید از گلکسی فولد منتشر شد. این شایعات در ماه جاری، توسط افشاگری که ادعا کرده بود، گوشی اقتصادی تاشو سامسونگ در دست ساخت است، مجددا قوت گرفت. البته با این تفاوت که، این دستگاه ظاهرا به عنوان بخشی از سری مقرون به صرفه گلکسی A معرفی خواهد شد.

این شایعه توسط رسانه کره‌ای ET News که سابقه‌ای ضد و نقیض در افشای اطلاعات دارد، تایید شده است. به ادعای این نشریه، سامسونگ در حال کار بر روی یک گوشی هوشمند تاشو اقتصادی است که قیمتی کم‌تر از 1 میلیون وون (771 دلار) خواهد داشت.

با توجه به اینکه، قیمت گوشی مورد انتظار احتمالا در بازارهای دیگر به دلیل اخذ مالیات و عوارض، بالاتر خواهد رفت؛ بنابراین می‌توان حدس زد که با برچسب قیمتی 800 دلاری عرضه شود. این اطلاعات، با شایعات قبلی که از عرضه محصولی تحت عنوان گلکسی فولد لایت با قیمت 900 دلاری خبر داده بود، مطابقت دارد.

گلکسی زد فولد 2

هم‌چنین در این گزارش اشاره شده که سامسونگ با حذف ویژگی‌های خاص و لوکس قصد دارد تا عضو جدید سری گلکسی A را صرفا با تمرکز بر روی ویژگی تاشو عرضه کند. پیش‌تر در گزارش‌ها آمده بود که گوشی‌های تاشو اقتصادی این شرکت، فاقد لایه شیشه‌ای بسیار باریک که در سری زد فلیپ و فولد استفاده می‌شود، هستند.

این گزارش هم‌چنین نشان می‌دهد که سامسونگ نسخه‌هایی مقرون به صرفه از دو سری گلکسی زد فولد و زد فلیپ را نیز عرضه خواهد کرد. این پروژه در حال حاضر در مرحله برنامه‌ریزی و توسعه قرار دارد و تاریخ عرضه این محصولات به سال 2024 موکول شده است.

سامسونگ علاوه بر افزایش تنوع خط تولید گوشی های تاشو خود، ظاهرا قصد دارد سهم فروش این دسته از محصولات خود را دو رقمی کند.

گوشی‌های سری گلکسی A سامسونگ در حال حاضر به یکی از خطوط تولید پرفروش این شرکت تبدیل شده و اخیرا در این زمینه، عملکرد بهتری را در مقایسه با گوشی‌های پرچم‌دار سری S به خود اختصاص داده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*