جشن تولد ۱۵ سالگی آیفون با معرفی سری آیفون ۱۴

برنامه اپل برای تولد ۱۵ سالگی آیفون چیست؟ یک آیفون شگفت‌انگیز؟

تولد ۱۵ سالگی آیفون هم فرا رسید. در حالی که آیفون X با ظاهری متفاوت، هدیه تولد ۱۰ سالگی گوشی اپل بود، امسال اپل چه هدیه‌ای به کاربرانش می‌دهد؟

۵ سال قبل اپل آیفون ایکس را با ظاهری جدید، چیپستی توانمند، کنترل حرکتی جدید و یک روش جدید برای باز کردن قفل صفحه به نام Face ID رونمایی کرد. اپل این محصول را به مناسبت دهمین سالگرد عرضه نخستین آیفون به بازار، معرفی کرد. اکنون که تولد ۱۵ سالگی آیفون فرا رسیده است، این پرسش پیش آمده که اپل چه برنامه‌ی ویژه‌ای برای گوشی خود دارد؟

آیا آیفون XV هدیه تولد ۱۵ سالگی آیفون است؟

جذاب است اگر اپل پاییز امسال از آیفون XV رونمایی کند، اما این کار تقریباً غیرممکن است. در حال حاضر ما می‌دانیم که نسخه بعدی گوشی‌های اپل، «آیفون ۱۴» نام دارند.

آیفونی که به مناسبت پانزدهمین تولد این گوشی عرضه می‌شود، آیفون ۱۴، ۱۴ مکس، ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس نام خواهد داشت. گرچه نام این محصولات با آیفون X که اپل به مناسبت دهمین سالگرد عرضه آیفون در ۵ سال پیش عرضه متفاوت است، در چند مورد با یکدیگر وجه اشتراک دارند.

جشن تولد ۱۵ سالگی آیفون با معرفی سری آیفون ۱۴

آیفون ۸ و ۸ پلاس شباهت زیادی با سه نسل گذشته خودش داشت، اما در بسیاری از بخش‌ها پیشرفته‌تر بود. اکنون نیز همین انتظار را در مورد گوشی‌های سری آیفون ۱۴ داریم که در برخی از بخش‌ها پیشرفته‌تر از آیفون ۱۳ باشند، ولی در مجموع شباهت زیادی با آیفون ۱۳ دارد.

آنطور که شایعات می‌گویند، نسخه‌های ارزان قیمت‌تر این گوشی‌ها از تراشه A15 Bionic، ماژول دوربین نسبتاً بهبود یافته و طراحی ناچ بالای نمایشگر مشابه مدل‌های ۵ سال گذشته برخوردار خواهند بود. تفاوت اینجاست که اپل این بار آیفون مینی را حذف می‌کند و یک مدل بزرگ‌تر به نام آیفون ۱۴ مکس را با امکاناتی مثل آیفون ۱۴ معمولی، ولی یک نمایشگر بزرگ‌تر ۶.۷ اینچی جایگزین آن خواهد کرد. و درست مثل سری ایکس، امکانات جدید فقط برای دو مدل ۱۴ پرو و پرو مکس رزرو شده است.

سری آیفون ۱۴ پرو، هدیه اپل به مناسبت تولد ۱۵ سالگی آیفون

اپل می‌خواهد طراحی که با آیفون X معرفی کرده بود را سرانجام با آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس کنار بگذارد. به جای آن قرار است یک حفره گرد کوچک در کنار یک حفره دکمه‌ای قرار بگیرد که وقتی گوشی را به صورت افقی دستتان بگیرید شبیه حرف انگلیسی i خواهند بود.

جشن تولد ۱۵ سالگی آیفون با معرفی سری آیفون ۱۴

اپل همچنین از تراشه قدرتمندتر و جدیدتر A16 Bionic زیر قاب این دو مدل استفاده خواهد کرد که گرچه از فناوری مشابه ۵ نانومتری استفاده می‌کند، اما اپل پردازنده مرکزی، پردازشگر گرافیکی و موتور عصبی سریع‌تری را در آن استفاده کرده و هم دوربین‌ جلو و هم پشتی آن را نیز ارتقا داده است.

یکی دیگر از شایعات جذابی که در مورد گوشی‌های سری آیفون ۱۴ پرو می‌شنویم، عرضه آن‌ها در یک رنگ جدی و ویژه است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*