آیفون 14 مکس

آیفون 14 مکس می‌تواند یک نا امیدی تمام عیار باشد

بر اساس اطلاعات جدید از مشخصات فنی آیفون 14 مکس – iPhone 14 Max، این گوشی ممکن است به چند دلیل به شکستی تمام عیار برای اپل تبدیل شود. در این مقاله به بررسی این دلایل خواهیم پرداخت.

اپل در حال آماده شدن برای رونمایی از نسل جدید آیفون‌های خود است و در کمتر از چند ماه دیگر این گوشی‌ها را معرفی خواهد کرد. بر اساس اخبار و شایعات موجود، امسال چهار نسخه مختلف از آیفون 14 به بازار عرضه خواهد شد.

پیش از این، آِیفون 12 مینی چندان مورد استقبال واقع نشد. با این حال اپل تصمیم گرفت نسخه مینی iPhone 13 را نیز تولید کند. البته امسال شایعات حاکی از جایگزینی آیفون 14 مینی با محصول جدیدی تحت نام آیفون 14 مکس هستند که اندازه‌ای برابر با آیفون 14 پرو مکس داشته، اما از قابلیت‌های محدودتری برخوردار است. با این تعریف، پسوند «مکس» در این گوشی تنها به اندازه بزرگ‌تر آن اشاره دارد؛ چراکه این گوشی هیچ گونه قابلیتی بیشتر از نسخه استاندارد آیفون 14 نخواهد داشت.

امروز مشخصات جدیدی از آیفون 14 مکس توسط اکانت توییتر @Shadow_Leak افشا شده است که می‌تواند مهر تاییدی بر ناکامی حتمی این گوشی باشد. با گجت نیوز همراه باشید تا جزئیات بیشتر این امر را بررسی کنیم.

مشخصات فنی آیفون 14 مکس

بر اساس اطلاعات جدید افشا شده از آیفون 14 مکس، این گوشی به هیچ عنوان محصول شگفت‌انگیزی نیست و در حقیقت فقط نسخه بزرگ‌تری از آیفون 14 خواهد بود. این گوشی صفحه نمایشی 6.68 اینچی دارد که از پانل‌های اولد استفاده می‌کند. رزولوشن این صفحه نمایش نیز 2778 در 1284 پیکسل خواهد بود که چیزی بین QHD و فول اچ دی پلاس است. اپل احتمالا برای مانور تبلیغاتی بیشتر، نامی نظیر رتینا را برای آن در نظر خواهد گرفت.

این صفحه نمایش از تکنولوژی پرو موشن (Pro Motion) به کار رفته در مدل‌های Pro از آیفون 14 بی‌بهره است؛ اما همچنان قادر به ارائه نرخ رفرش 90 هرتزی خواهد بود. این مدل از آیفون همچنین از تراشه‌های A15 Bionic استفاده خواهد کرد. برای یادآوری بد نیست بدانید که A15 Bionic همان چیپست به کار رفته در خانواده آیفون 13 است و نسخه Max از آیفون 14 هم ظاهرا به این تراشه مجهز خواهد بود. بر اساس اطلاعات پیشین تنها نسخه‌های پرو از iPhone 14 به چیپست‌های جدید اپل مجهز خواهند بود.

آیفون 14 مکس

iPhone 14 Max همچنین از شش گیگابایت رم LPDDR4X بهره برده و بسته به نسخه انتخابی، 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت. این احتمال وجود دارد که آیفون 14 مکس در ظرفیت 64 مگاپیکسلی هم روانه بازار شود. با این حال هنوز هیچ سندی دال بر این موضوع وجود ندارد.

در بخش دوربین، آیفون جدید و غول‌پیکر اپل از دو حسگر 12 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. علاوه بر این تکنولوژی فیس آیدی نیز در آن حضور خواهد داشت و ناچ بزرگ بالای صفحه نمایش که از آیفون X تا به امروز در گوشی‌های اپل حاضر بوده، بار دیگر در این گوشی نیز تعبیه خواهد شد. لازم به ذکر است که حفره‌های دوگانه جدید آیفون 14 نیز ظاهرا تنها در نسخه‌های پرو استفاده خواهند شد.

چرا iPhone 14 Max محکوم به شکست است؟

همان گونه که متوجه شدید، مشخصات آیفون 14 مکس تفاوت چندانی با آیفون 13 پرو مکس نخواهد داشت. بنابراین سئوال بزرگ اینجاست که چرا باید به جای خرید iPhone 13 Pro Max به سراغ آیفون 14 مکس برویم؟ به خصوص با در نظر گرفتن این نکته که همزمان با عرضه نسل جدید آیفون‌ها، قیمت نسل پیشین با کاهش چشمگیری روبرو خواهد شد!

آیفون 14 مکس

تصمیم عجیب اپل برای استفاده از تراشه‌های قدیمی‌تر در مدل‌های غیر Pro موردی است که به نظر می‌رسد به پاشنه آشیل iPhone 14 Max تبدیل شود. بنابراین خرید این گوشی تنها در صورتی توجیه خواهد داشت که با قیمتی بسیار پایین‌تر از مدل‌های Pro به دست مشتریان برسد. به بیان دیگر، به نظر می‌رسد تنها راه جذب مشتری برای آیفون 14 مکس قیمت‌گذاری رقابتی آن باشد؛ اما تجربه سال‌های گذشته نشان داده است که اپل هرگز در این بخش سابقه خوبی ندارد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*