فست شارژ ۱۸۰ واتی اینفینیکس

فناوری فست شارژ ۱۸۰ واتی اینفینیکس معرفی شد؛ ۰ تا ۵۰ درصد در ۴ دقیقه

فناوری فست شارژ ۱۸۰ واتی اینفینیکس به نام Thunder Charge رونمایی شد. این سیستم شارژ سریع تنها در ۴ دقیقه باتری گوشی را ۵۰٪ شارژ می‌کند.

کمپانی چینی اینفینیکس اوایل هفته گذشته تیزر تبلیغاتی سیستم فست شارژ شگفت انگیز ۱۸۰ واتی خودش به نام Thunder Charge را منتشر کرده بود. شب گذشته جزئیات جدیدی از آن اعلام شد تا رونمایی رسمی از آن باشد. برخلاف سیستم شارژ سریع مفهومی ۱۶۰ واتی Ultra Fast Charge که سال گذشته از آن رونمایی کرده بود، این سیستم جدید اواخر سال ۲۰۲۲ همراه یک گوشی پرچمدار در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

این سیستم جدید می‌تواند یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی را در عرض تنها ۴ دقیقه از ۰ تا ۵۰٪ شارژ کند. البته همچنان انتخاب با کاربر است که چگونه می‌خواهد گوشی خودش را شارژ کند. درست مثل گوشی Infinix Note 12 VIP که یک حالت پرسرعت به نام Furious Mode برای شارژ با حداکثر سرعت (۱۲۰ وات) و یک حالت به نام Normal Mode برای شارژ سریع، اما در عین حال متعادل نگه داشتن دمای گوشی داشت.

فست شارژ ۱۸۰ واتی اینفینیکس چگونه امنیت گوشی را تأمین می‌کند؟

اینفینیکس می‌گوید برای به دست آوردن توان شگفت‌انگیز ۱۸۰ واتی، از دو باتری 8C به صورت سری در گوشی استفاده می‌کند که هر کدام می‌توانند با توان ۹۰ وات شارژ شوند. هنوز هم این توان بسیار زیادزاست، بنابراین تعدادی لایه محافظتی روی آن‌ها قرار داده و بهره‌وری را به حداکثر رسانده تا دمای باتری‌ها متعادل بماند.

فست شارژ ۱۸۰ واتی اینفینیکس

اینفینیکس برای ساخت طراحی پره‌های چند الکترودی با بزرگ‌ترین تولیدکنندگان باتری همکاری کرده که مقاومت داخلی باتری را تا ۵۰٪ کاهش می‌دهد. دو باتری توسط سه پمپ شارژ با راندمان تبدیل ۹۹ درصدی تغذیه می‌شوند. این می‌تواند گرمای ایجاد شده را مهار کند، اما خطر را به طور کامل برطرف نمی‌کند.

برای تأمین ایمنی، اینفینیکس از ۱۱۱ مکانیزم نرم افزاری و سخت افزاری امنیتی استفاده کرده است که آن‌ها دائما به دنبال موارد غیرطبیعی مثل دمای بیش از حد، افزایش ولتاژ، تداخل الکترومغناطیسی و غیره می‌گردند تا در صورت بروز هرگونه مشکل، فرآیند شارژ را متوقف کنند.

در اینجا ۲۰ سنسور حرارتی نیز استفاده شده که روی پورت USB، چیپ‌های شارژ، باتری و سایر قسمت‌های کلیدی نظارت می‌کنند. این سیستم وظیفه دارد دماب گوشی را زیر ۴۳ درجه سانتی‌گراد نگه دارد تا تنزل عمر باتری را کاهش دهد.

فناوری فست شارژ ۱۸۰ واتی اینفینیکس برای اینکه اطمینان دهد کابل شارژ می‌تواند چنین باری را تحمل کند، از یک چیپ رمزگذاری شده ویژه برای تأیید اصالت کابل استفاده می‌کند. همچنین از شارژر مخصوص اینفینیکس برای شارژ دیگر گجت‌ها نیز استفاده می‌شود، اما توان آن به ۶۰ یا ۱۰۰ وات محدود می‌شود. در این شرایط، فناوری USB Power Delivery وظیفه دارد کابل را برای این انتقال تأیید کند.

فناوری Thunder Charge موفق به کسب گواهی TÜV Rheinland Safe Fast-Charge System نیز شده است. انتظار می‌رود نخستین گوشی Infinix به شارژ ۱۸۰ واتی نیمه دوم امسال معرفی شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*