استفاده از ماسک

دستورالعمل جدید استفاده از ماسک در ایران + جزئیات

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این که ویروس کرونا هرگز از بین نمی‌رود دستورالعمل جدید استفاده از ماسک در ایران را اعلام کرد.

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این که برای کنترل کرونا از واکسن‌های موثری استفاده کردیم گفت واکسیناسیون در کشور در حجم وسیع و در زمان کوتاهی به انجام رسید؛ به گونه‌ای که در شهریور 1400 واردات واکسن به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرد و آمار آن به 150 میلیون دوز رسید. البته فرایند واردات واکسن از دی ماه 1400 متوقف شد و تولید داخلی آن در دستور کار قرار گرفت.

استفاده از ماسک در فضای باز اختیاری است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام این که واکسیناسیون با حجم بالا باعث افزایش ایمنی مردم شد گفت در جلسه‌ای که در ژنو داشتیم ایران به عنوان یکی از کشورهای موفق در کنترل کرونا معرفی شد. در همین راستا با توجه به این که رقم مرگ و میر ناشی از کرونا در خردادماه تک رقمی شد، ستاد کرونا تصمیم گرفت در فضای باز استفاده از ماسک دیگر الزامی نباشد. البته در فضاهای بسته که فاقد تهویه است، به ویژه در وسایل نقلیه عمومی استفاده از آن همچنان الزامی است.

استفاده از ماسک

عین‌اللهی در ادامه گفته‌های خود با اشاره به این که ویروس کرونا از بین نخواهد رفت گفت این ویروس نیز همانند آنفولانزا خواهد شد. در واقع کرونا پس از همه‌گیری به مرحله آندمی و تک‌گیری خواهد رسید. در همین راستا باید به شکل سالانه فرایند واکسیناسیون انجام شود.

وزیر بهداشت تاکید کرد از آنجایی که هنوز خطر ویروس کرونا در جهان به شکل کامل کاهش پیدا نکرده، توصیه می‌شود افرادی که از آخرین تزریق آنها حدود 6 ماه گذشته است، یک نوبت دیگر واکسن دریافت کنند. البته طی سال‌های آینده با توجه به شرایط بین‌المللی این واکسن در تمام داروخانه‌ها در دسترس قرار خواهد گرفت.

عین‌اللهی در پایان گفته‌های خود در خصوص شیوع وبا در ایران نیز بیان کرد تاکنون 40 مورد از ابتلا به این ویروس گزارش شده و طبق بررسی‌ها در مناطق مرزی خطر ابتلا به آن وجود دارد که البته اقداماتی برای کنترل این بیماری انجام شده است، اما مردم باید شستشوی خوب سبزیجات را در دستور کار خواهد قرار دهند؛ چرا که این بیماری از این طریق انتقال پیدا می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*