گوگل مپس

گوگل با این کار عجیب، به جنگ قانون منع سقط جنین در آمریکا می‌رود

گوگل در اقدامی جنجالی، در صورت درخواست مقامات قضایی آمریکا، اطلاعات مربوط به مراجعه کاربران خود به کلینیک‌های سقط جنین را تحویل آن‌ها نخواهد داد.

پس از اعمال قوانین ایالتی مبنی بر ابلاغ قانون منع سقط جنین، گوگل دستورالعمل جدیدی را برای محافظت از حریم خصوصی کاربران ایجاد کرده است. این پروتکل شامل مواردی نظیر حذف خودکار بازدید از کلینیک‌های سقط جنین و سایر امکانات حساس مرتبط با حوزه سلامت از تاریخچه مکان است که طی هفته‌های آینده فعال خواهد شد.

این تغییر صرفا برای افرادی ارائه خواهد شد که به حساب کاربری گوگل خود وارد شوند و سابقه موقعیت مکانی را به‌طور پیش‌فرض روشن کنند. سیاست حذف خودکار گوگل، طبق توضیح شرکت، علاوه بر پوشش کلینیک‌های سقط جنین، شامل بازدید از پناهگاه‌های خشونت خانگی، مراکز درمان اعتیاد و کلینیک‌های جراحی زیبایی نیز خواهد شد. از آنجایی که اطلاعات موقعیت مکانی شخصی ممکن است روزی به‌وسیله وضع قوانین حفظ حریم خصوصی، تحت اختیار گروهی خاص قرار گیرد، گوگل در پی راه‌حلی برای آن، پیش از تصویب در کنگره است.

گوگل از اطلاعات شخصی کاربرانش به خوبی محافظت می‌کند

تغییر در سیاست این شرکت، تلاش برای رفع نگرانی و جلوگیری از دسترسی دادستان‌ها و سایرین به داده‌های شخصی گوگل برای جمع‌آوری به عنوان مدرک قضایی مرتبط با قانون منع سقط جنین است. کارشناسان حریم خصوصی نگران هستند که مجریان قانون، توسعه‌دهندگان برنامه‌ را مجبور به تحویل داده‌های شخصی و مدارک مربوط به سقط جنین کاربران کنند.

از آنجایی‌که استخراج‌کنندگان داده می‌توانند مدارکی را برای انتقال به دادستان‌ها یا مراقبین جمع‌آوری کنند، برخی از سناتورهای نگران را بر آن داشته تا از اپل و گوگل بخواهند که جمع‌آوری داده‌های نرم‌افزارهایی که می‌توانند باعث شناسایی متقاضیان سقط جنین شوند را متوقف کنند.

گوگل

در این میان، حذف خودکار داده‌های مربوط به موقعیت مکانی در زمانی‌که افراد به کلینیک‌های سقط جنین مراجعه می‌کنند، به نحوی عمل می‌کند که حتی در صورت اجبار و درخواست مجریان قانون نیز قابل دریافت نباشند.

کاربران می‌توانند با پیروی از پروتکل‌های گوگل، تاریخچه موقعیت مکانی خود را به صورت دستی حذف کنند. توجه داشته باشید که خاموش کردن سابقه موقعیت مکانی باعث حذف فعالیت‌های قبلی نخواهد شد. حتی پس از غیرفعال کردن این قابلیت، سایر برنامه‌ها و سرویس‌های گوگل مانند جستجو و مپ، ممکن است به ذخیره اطلاعات موقعیت شما ادامه دهند.

به نقل از فایننشال تایمز، برنامه گوگل مپس از رویکرد متفاوتی برای حفظ حریم خصوصی برخوردار است که به آن “Location Fuzzing” گفته می‌شود؛ بدین معنا که پس از گذشت 24 ساعت از جستجوی موقعیت مکانی، این برنامه آن را به یک محدوده تقریبی تبدیل می‌کند.

علاوه بر این، اپل سابقه جستجوها یا مکان‌های بازدید شده را نیز حفظ نمی‌کند و داده‌هایی که Maps در حین استفاده جمع‌آوری کرده را با شناسه‌های مختلف، به طور تصادفی ادغام می‌کند. هم‌چنین همه داده‌های موقعیت مکانی شخصی که میان دستگاه‌ها در تبادل هستند نیز رمزگذاری شده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*