واردات خودرو

تکلیف واردات خودرو فردا در دولت روشن می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت طرح واردات خودرو فردا یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ در جلسه هیئت دولت تعیین تکلیف خواهد شد.

فاطمی امین، وزیر صمت در حاشیه مراسم روز ملی صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که ما در تولید خودرو متناسب با قدرت خرید مردم با مشکل مواجه هستیم گفت طی سال‌های اخیر این نقص را با فروش پراید جبران می‌کردیم که البته در حال حاضر تیبا در حال رفع بخشی از این نقص است.

وزیر صمت با اعلام این که این خودروها فاقد کیفیت مناسب هستند گفت ما باید تولید خودروهای اقتصادی را در دستور کار قرار دهیم؛ خودروهایی که علاوه  بر قیمت مناسب باید با قدرت خرید مردم سازگار باشند. طبق گفته فاطمی امین ممکن است یک خودرو با قیمت واقعی و منطقی روانه بازار شود، اما باز هم تعدادی زیادی از مردم قدرت خرید آن را نداشته باشند که البته در حال حاضر با چنین نقصی مواجه هستیم.

جزئیات تعیین تکلیف طرح واردات خودرو

فاطمی امین در بخش دیگری از گفته‌های خود بیان کرد قرار بود طرح آیین نامه واردات خودرو طی هفته قبل در دولت بررسی شود، اما به دلیل زیاد بودن برنامه‌ها برای بررسی این طرح زمان کافی فراهم نشد. در همین راستا قرار است طرح واردات ماشین فردا یکشنبه 12 تیر 1401 در جلسه هیئت دولت تعیین تکلیف شود.

وزیر صمت در مورد حذف قرعه کشی نیز عنوان کرد برای حذف قرعه کشی باید در ابتدا تولید افزایش پیدا کند؛ چرا که تعادلی میان عرضه و تقاضا وجود ندارد. در واقع تولید خودروسازان در سال قبل حدود 900 هزار دستگاه بود و در بازار بیش از 1.5 میلیون دستگاه تقاضا وجود داشت. البته در سال 1401 با افزایش تولید در حال ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا هستیم؛ برای مثال در سه ماهه نخست امسال تولید پژو 206، تارا و شاهین افزایش پیدا کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*