پاگنده بیگ فوت-سندروم گرگینه

پاگنده یا بیگ فوت، احتمالا این انسان‌های عجیب باشند!

پاگنده یا بیگ فوت موجودی افسانه‌ای است؛ اما در واقعیت، انسان‌های عجیب در قبایلی وجود دارند که شباهت زیادی به این موجودات دارند.

افسانه‌های بسیاری درباره پاگنده یا بیگ فوت وجود دارند؛ اما یک جانورشناس برجسته در حوزه مطالعات انسان‌نماها معتقد است که این موجودات اسطوره‌ای احتمالا همان انسان‌های عجیب هستند که ناهنجاری‌های ژنتیکی‌ مثل صورت پرمو وپاهای پرنده مانند دارند.

پاگنده یا بیگ فوت، احتمالا انسان‌های عجیب در قبایل ناشناخته باشند!

اندی مک‌گراث درباره گونه‌های ناشناخته و در خطر انقراض، کتاب‌هایی نوشته است و حتی در حال ساخت یک سریال تلوزیونی برای محافظت از آن‌ها است. او برای درک ادعا‌های عجیب و غریب درباره انسان‌نماها مطالعاتی داشته است و ادعا می‌کند که افسانه‌های مختلف مثل پاگنده، غول انگولوکو و الماس احتمالا همان افرادی در قبایل دورافتاده باشند که با ناهنجاری‌های ژنتیکی ناشی از همخونی متولد شده‌اند.

اندی در مصاحبه‌ای با روزنامه دیلی استار گفت:

آیا ممکن است که افسانه غول نگولوکو (Ngoloko) نمونه‌ای از یک قبیله ناشناخته و همخون باشد؟ دست‌های پنجه‌مانند نگولوکو فقط دو انگشت دارند. شکل پاهای افراد قبیله vaDoma هم به همین صورت است که به عنوان قبیله دو انگشتی یا پا شترمرغی نیز شناخته می‌شوند.

تصویری از کودکان قبیله VaDoma در کنیا که با پاهایی شبیه شترمرغ متولد می‌شوند.

پاگنده یا بیگ فوت-قبیله دو انگشتی

اندی توضیح داد که این وضعیت ناخوشایند ناشی از یک جهش ژنتیکی است که به دلیل همخون بودن این افراد و ازدواج‌های درون قبیله‌ای شکل گرفته است. اندی معتقد است که افسانه نگولوکو فقط به اعضای قبیله دو انگشتی محدود نمی‌شود بلکه ممکن است به مردمی در جزیره‌ای در کنیا نیز مربوط باشد.

الماس (Almas) یکی دیگر از موجودات افسانه‌ای انسان‌نما است که بر طبق داستان‌ها در کوه‌های قفقاز و پامیر در آسیای مرکزی و کوه‌های آلتای در غرب مغولستان زندگی می‌کند.

هایپرتریکوزیس که به عنوان سندروم گرگینه نیز شناخته می‌شود،‌وضعیتی است که باعث رشد بیش از حد مو در بدن فرد می‌شود. اندی می‌گوید این بیماری احتمالا همان افسانه غول الماس است.

تصویری از عیسی آسیس مکزیکی که به دلیل سندروم گرگینه به مرد گرگی معروف است.

پاگنده یا بیگ فوت-سندروم گرگینه

اندی می‌گوید:

بعید به نظر می‌رسد که جامعه‌ای از انسان‌ها با صفات مشابه میمون بتوانند از کشف علمی فرار کنند؛ اما همانطور که در جهان مشاهده می‌شود، برخی از جوامع مانند کوتوله‌های کنگو با موفقیتی نسبی از شناسایی شدن در سایر نقاط جهان اجتناب کردند.

اخیراً عکس‌های هوایی از سرخپوستان منزوی شمال هومایتای در قبیله آمازون گرفته شده است که در مورد فیزیولوژیک خاص آن‌ها اطلاعاتی نداریم و می‌توان از نظر ژنتیکی آن‌ها را متفاوت از سایر دنیا دانست.

البته همه افسانه‌های موجودات انسان‌نما درباره هیولاهای بزرگ مثل پاگنده یا بیگ فوت نیستند، برخی از آن‌ها مانند وحشی‌ها (Salvaje) کوچکتر هستند. اندی معتقد است که گروه بزرگی از بومیان آمازون به نام یانومامی که از تمدن دورافتاده‌اند، ممکن است با افسانه Salvaje مطابقت داشته باشند.

جمعیت قبیله یانومامی تقریباً ۳۸۰۰۰ نفر است و آن‌ها ملیون‌ها هکتار در سراسر برزیل و ونزوئلا شکار می‌کنند. معمولاً خارجی‌ها و مسافران، جرئت ورود به این مناطق را ندارند.

انسان‌های عجیب-قبیله یانومامی

اندی گفت:

این قبیله که به جنگ‌های خشونت‌آمیز و مهمانی‌های حمله به همسرانشان معروف هستند، حتی به ربودن زنان و مسافران خارجی نیز متوسل می‌شوند.

این قبیله اندوکانیبالیسم هستند؛ یعنی آدم خواری محدود به اعضای قبیله خودشان را دارند که این رسم آن‌ها همراه با ازدواج پسرعمویشان است. این رسوم، شباهت زیادی به افسانه Salvaje دارند و به همین دلیل ممکن است، افراد این قبیله با آن‌ها اشتباه گرفته شوند.

در حال حاضر اندی با داگ هاجیک (تهیه‌کننده مجموعه Monster Quest) برای ساخت سریال تلوزیونی‌اش همکاری می‌کند.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*