خودرو برقی کرمان موتور

خودرو برقی کرمان موتور به زودی روانه بازار ایران می‌شود + عکس و مشخصات

خودرو برقی کرمان موتور به زودی روانه بازار ایران می‌شود. در ادامه با مشخصات و امکانات محصول جدید کرمان موتور آشنا خواهیم شد.

نیما ارجمندی، معاون محصول شرکت کرمان موتور گفت این شرکت از اواسط دهه 90 شمسی با افزایش نرخ داخلی‌سازی محصولات مونتاژی خود توانست از یک مونتاژ کار به سمت ایجاد مجتمع خودروسازی حرکت کند. وی افزود این شرکت با اجرای طرح بومی‌سازی پلتفرم قصد دارد محصول انحصاری خود را با همکاری استودیوهای معروف ایتالیایی بر اساس پلتفرم اختصاصی کرمان موتور با نام پلتفرم PS1 تولید و به بازار عرضه کند.

جزئیات تولید خودرو برقی کرمان موتور

معاون محصول شرکت کرمان موتور در ادامه عنوان کرد محصول جدید این شرکت بر پایه پلتفرم PS1 در سال 1402 به بازار عرضه خواهد شد. علاوه بر این، فعالیت‌های مرکز تحقیق، توسعه و نوآوری کرمان موتور برای تحقق سایر پروژه‌های توسعه‌ای نظیر توسعه نسخه تمام برقی این پلتفرم نیز به انجام خواهد رسید.

ارجمندی در ادامه گفته‌های خود بیان کرد با وجود این که با مشکلات و محدودیت‌های زیادی مواجه بودیم، اما توانستیم در سال 1401 با حضور مشاوران و طراحان ایتالیایی پروژه توسعه محصول جدید خود بر پایه پلتفرم اختصاصی PS1 را آغاز کنیم.

طبق گفته معاون محصول کرمان موتور، در ظاهر نسخه جدید این خودرو تغییراتی را اعمال کردیم که باعث شده این خودرو جذاب‌تر از قبل به نظر برسد. در واقع این خودرو در نمای جلو و عقب و مجموعه چراغ‌ها نیز تغییر پیدا کرده است. علاوه بر تغییرات ظاهری، روی این خودرو امکان نصب قوای محرکه متنوع و حتی تولید نسخه برقی آن نیز وجود دارد.

خودرو برقی کرمان موتور

ارجمندی در ادامه بیان کرد پلتفرم برقی این محصول مواردی چون سیستم کنترل مرکزی خودرو VCU، واحد کنترل ولتاژ بالا HPU، سیستم ذخیره‌ساز انرژی الکتریکی Battery Pack و پیشرانه برقی EDU را شامل می‌شود. همچنین این پلتفرم در قالب یک پروژه به مدت 20 ماه تولید شده و سایر سیستم‌ها نیز برای نصب روی این مدل بهینه‌سازی خواهند شد.

معاون محصول کرمان موتور در ادامه بیان کرد خودرو برقی کرمان موتور در هر بار شارژ حدود 41 کیلووات انرژی مصرف می‌کند و پیشرانه آن می‌تواند قدرتی برابر با 167 اسب بخار را به تولید برساند. همچنین این خودرو با یک بار شارژ قادر است مسافتی بیش از 300 کیلومتر را بپیماید.

با استفاده از شارژرهای خانگی می‌توان این خودرو را ظرف مدت 5.5 ساعت شارژ کرد. ضمن این که با استفاده از شارژرهای سریع نیز باتری‌های این خودرو ظرف مدت 45 دقیقه شارژ خواهند شد. گفتنی است در حال حاضر نام محصول جدید کرمان موتور مشخص نشده است، اما این خودرو در اوایل سال 1402 روانه بازار خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*