هواوی

مدیرعامل هواوی: اگر آمریکا می‌گذاشت اکنون هواوی و اپل بازیکنان اصلی بازار بودند

هواوی عقیده دارد اگر دخالت آمریکا وجود نداشت، بازیکنان اصلی بازار موبایل اکنون هواوی و اپل بودند و این شرکت در دنیای اندروید پرچمداری می‌کرد.

یکی از شرکت‌هایی که از دشمنی دونالد ترامپ با چین لطمه سنگینی خورد، هواوی بود. بعد از روی کار آمدن رئیس جمهور قبلی آمریکا، او جنگ اقتصادی علیه چین را آغاز و شروع به تحریم شرکت‌های این کشور کرد. یکی از بخش‌های این تحریم ممنوعیت همکاری شرکت‌های فناوری آمریکایی با هواوی بود، تا حدی که حتی استفاده از سیستم عامل‌های متن باز اندروید نیز برای این شرکت غیر ممکن شد! بازیکنان اصلی بازار موبایل اندروید تا قبل آن هواوی و سامسونگ بودند و همه پیش‌بینی‌ها از کنار زدن شرکت کره‌ای به دست شرکت چینی حکایت داشتند، اما دخالت آمریکا مانع رخ دادن این اتفاق شد.

ریچارد یو (Richard Yu) در صحبت‌های اخیر خود سامسونگ را به عنوان یک بازیکن کوچک کنار گذاشت، البته اگر هواوی در معرض ممنوعیت تجاری قرار نمی‌گرفت!

سامسونگ بین بازیکنان اصلی بازار جایی نداشت!

مدیر عامل هواوی در پاسخ به این سوال که بدون تحریم‌ هواوی توسط آمریکا چقدر احتمال شکست دادن سامسونگ در بازار موبایل وجود داشت گفت سایر شرکت‌ها، شامل رقیب کره‌ای (اشاره به سامسونگ)، سازندگانی کوچک هستند که بیشتر در بازار آمریکا و کره جنوبی مشتری دارند.

البته، در ربع اول سال 2019 سامسونگ رتبه اول پرفروش‌ترین گوشی‌سازان را به دست آورد. پشت سر آن هواوی و اپل قرار داشتند. در آن زمان بازیکنان اصلی بازار موبایل این سه بودند. غول چینی تا آن زمان 50 درصد رشد سالیانه را تجربه کرده بود و تصمیم داشت تا جایگاه بزرگترین گوشی‌ساز دنیا را تصاحب کند. اگرچه تمام محاسبات و پیش‌بینی‌ها از جایگزین شدن سامسونگ با هواوی به عنوان پرفروش‌ترین گوشی‌ساز دنیا در آینده‌ای نزدیک خبر می‌دادند، اما واقعیت این است که سامسونگ هرگز یک «رقیب کوچک» نبوده است!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*