دور زدن تحریم های آمریکا

راهکار عجیب هواوی برای دور زدن تحریم های آمریکا در بازار موبایل

ظاهرا هواوی چاره‌ی تازه‌ای برای دور زدن تحریم های آمریکا اندیشیده است؛ راهی که بتواند قطعات لازم برای تولید گوشی‌های هوشمند خود را تامین کند.

بر اساس گزارش جدید بلومبرگ، هواوی قصد دارد لایسنس طراحی گوشی‌های خود را به کمپانی‌های شخص ثالث واگذار کند تا روزنه‌ای برای دور زدن تحریم های آمریکا باز شود.

یکی از این کمپانی‌ها، Xnova است که زیرمجموعه «شرکت لوازم ارتباطی و پستی چین» یا PTAC محسوب می‌شود. ناگفته نماند که Xnova  هم‌اکنون هم در حال همکاری با هواوی است و گوشی‌های سری نوا را از طریق پلتفرم آنلاین خود می‌فروشد. همچنین کمپانی تولیدکننده‌ی تجهیزات تلکام، TD Tech Ltd نیز در رادار هواوی قرار دارد.

با واگذاری لایسنس به شرکت‌های دیگر، Huawei قادر خواهد بود قطعات مورد نیاز برای ساخت گوشی‌های هوشمند، از جمله تراشه‌های TSMC و مودم‌های 5G را تهیه کند. حتی شاید این اقدام، سرویس موبایلی گوگل را هم به محصولات هواوی بازگرداند.

هر چند که در این صورت، هواوی نمی‌تواند نام خود را روی این گوشی‌ها بگذارد و کمپانی‌های مورد اشاره، محصولات طراحی شده توسط غول چینی را تحت برند خودشان عرضه خواهند کرد. البته هنوز هواوی دراین‌باره واکنش رسمی نشان نداده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*