تیکتاک

چالش بلک اوت تیک تاک، یک فاجعه‌ی به شدت دردناک را رقم زد

پس از آنکه چالش کشنده بلک اوت در تیک تاک، جان چندین کودک را گرفت، این شرکت با شکایت‌ دسته‌جمعی والدین جان‌باختگان مواجه شده است.

تیک تاک اخیرا با شکایت‌های متعددی از سوی والدین مواجه شده که مدعی‌اند فرزندانشان پس از امتحان کردن «چالش بلک اوت» که توسط عده‌ای از کاربران این برنامه انجام شده، بر اثر خفگی جان خود را از دست داده‌اند. در یکی از شکایت‌هایی که طی ماه ژوئن علیه این شرکت ارائه شد، ادعا شده که حداقل هفت کودک طی سال گذشته هنگام تلاش برای انجام این چالش، جان خود را از دست داده‌اند. در این شکایت عنوان شده که چالش بلک اوت کاربران را تشویق می‌کند تا خود را به وسیله کمربند، بند کیف یا هر چیز مشابه دیگری خفه کنند تا از هوش بروند.

تمامی کودکانی که بر اساس این گزارش‌ها به کام مرگ فرو رفته‌اند، کم‌تر از 15 سال سن داشتند. آخرین شکایت در این زمینه، توسط والدین لالانی والتون هشت ساله و آریانی آرویو 9 ساله تنظیم شده است. با این‌حال، نام چندین کودک دیگر که پس از انجام چالش بلک اوت تیک تاک جان خود را از دست داده‌اند نیز به عنوان مدرکی علیه این رسانه اجتماعی ذکر شده است.

چالش بلک اوت تیک تاک

مسدود کردن نتایج جستجوی چالش بلک اوت توسط تیک تاک

نایلا اندرسون، مادر پسر 10 ساله از پنسیلوانیا نیز با شکایت از این شرکت ادعا کرده که این برنامه چالش‌های بسیار خطرناک و غیرقابل قبولی را به کودکان تحمیل می‌کند. در پاسخ به این دادخواست، تیک تاک در گفتگو با واشنگتن پست گفت که دسترسی کاربران را به نتایج جستجوی چالش بلک اوک مسدود کرده است.

با این وجود، در شکایت اخیر اسمیت و آرویو ادعا شده که فرزندانشان بدون انجام جستجو، با این چالش‌ روبرو شده‌اند و TikTok آن را دقیقا در مقابل دیدگان آنها در صفحه For You قرار داده است. این شکایت، شرکت را متهم کرده که به طور خاص و برنامه‌ریزی شده، ویدیوهای چالش بلک اوت را در اختیار کودکان گذاشته است.

واکنش تیک تاک به چالش کشنده بلک اوت

سخنگوی تیک‌ تاک در واکنش به چالش کشنده بلک اوت در تیک تاک گفت:

این چالش نگران‌کننده که به نظر می‌رسد بسیاری از طریق دیگر منابع به غیر تیک تاک با آن روبرو شده‌اند، پیش از انتشار در پلتفرم ما نیز جریان داشته و هرگز از طریق TikTok متولد نشده است. ما نسبت به تعهد خود مبنی بر حفظ امنیت کاربر تاکید داریم و در صورت یافتن محتوای مخرب آن را حذف خواهیم کرد. ما عمیق‌ترین همدردی خود را برای خانواده کودکان از دست رفته، ابزار می‌کنیم.

تیک تاک

چالش‌ها، یکی از بخش‌های اصلی و تجربی تیک تاک هستند، تا جایی که رقبای این پلتفرم در تلاش‌اند تا این سرگرمی جذاب را با برنامه‌های خود نیز ادغام کنند. برخی از این چالش‌ها در کمال سادگی، شامل انجام یک حرکت رقص هستند، در حالی‌که انواع دیگر پیچیدگی‌های خاص خود را دارند. یکی از چالش‌های بدنام دیگری که در بین کاربران این برنامه رایج شده بود، دانش‌آموزان را به سرقت یا تخریب اموال مدرسه تشویق می‌کرد. این پلتفرم به دلیل چالش‌هایش آنقدر معروف شده که گاهی اوقات تیک تاک را به مواردی مرتبط می‌کند که از سایت‌ها یا برنامه‌های دیگر نشئت گرفته شده است.

شکایت اسمیت و آرویو این بحث را مطرح می‌کند که چون تیک تاک برخی از چالش‌ها را در پلتفرم خود تبلیغ می‌کند، وظیفه دارد که بر ویدیوها و سرگرمی‌های به اشتراک گذاشته شده، پست شده یا منتشر شده در برنامه خود نظارت داشته باشد تا این اطمینان حاصل شود که ویدیوها و چالش‌های خطرناک و کشنده در این پلتفرم جایی ندارند.

تیک تاک پیش‌تر نیز با شکایت‌ها و جریمه‌هایی در ارتباط با دسترسی کودکان به پلتفرم خود مواجه بوده است. این شرکت در سال 2019 با پرداخت 5.7 میلیون دلار برای پاکسازی اتهامات خود از کمیسیون تجارت فدرال موافقت کرد که از این پس به کاربران زیر 13 سال، تنها با اجازه والدین اجازه ثبت نام خواهد داد.

یک سال بعد، این پلتفرم حالتی به نام “Family Pairing” را معرفی کرد که به والدین اجازه می‌دهد حساب‌های خود را به اکانت فرزندانشان پیوند دهند و بر محتوای ارسالی و مدت زمان سپری شده آنها در برنامه نظارت کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*