ماهواره

ناسا، ماهواره گمشده خود را دوباره پیدا کرد

ناسا که ارتباط خود را اخیرا با ماهواره کپستون از دست داده بود، اکنون بار دیگر با آن ارتباط برقرار کرد. کپستون بخشی از ماموریت آرتمیس محسوب می‌شود.

ناسا ساعاتی پس از این که ماهواره کپستون از فضاپیمای فوتون شرکت راکت لب جدا شد، ارتباط خود را با این ماهواره از دست داد؛ اتفاقی که موجی از نگرانی‌ها را به همراه داشت، اما کارشناسان با حل مشکلات سرانجام توانستند پس از چند روز مجددا با این ماهواره ارتباط برقرار کنند.

برقراری ارتباط ناسا با ماهواره کپستون

شرکت Advanced Space که در کلرادو آمریکا مستقر است و مسئولیت انجام این ماموریت را بر عهده دارد با انتشار توییتی از برقراری مجدد ارتباطات با ماهواره کپستون خبر داد تا نگرانی‌هایی که پیرامون این ماموریت وجود داشت به پایان برسد.

کپستون روز 7 تیر 1401 با موشک الکترون شرکت راکت لب به مدار زمین پرتاب و پس از یک هفته از فضاپیمای خود جدا شد تا در مدار ماه قرار بگیرد، اما قطع ارتباط آن با زمین باعث شد تا کارشناسان اولین مرحله از روشن کردن پیشرانه را برای اصلاح مسیر به زمان دیگری موکول کنند. البته ناسا اعلام کرد این ماهواره از سوخت کافی بهره می‌برد و می‌تواند این فرایند را با چند روز تاخیر انجام دهد.

کپستون قرار است در یک مدار خاص در اطراف ماه قرار بگیرد. هیچ فضاپیمایی تا به امروز در این مدار قرار نداشته و کپستون باید پایداری این بخش را برای پایگاه فضایی ویژه که بخش اصلی ماموریت اکتشافات ماه به نام آرتمیس است را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد. البته این ماهواره برای قرارگیری در مدار مشخص شده از ماه باید چند ماه در سفر باشد و احتمالا در آبان امسال شاهد رسیدن آن به مقصد خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*