برترین گوشی های هوشمند

موفق ترین برندهای گوشی های هوشمند جهان در سه ماهه اول 2022

گزارشی منتشر شده که به معرفی پنج برند برتر گوشی های هوشمند از نظر فروش و عرضه در سه ماهه اول سال 2022 میلادی می‌پردازد.

بازار جهانی گوشی های هوشمند به شدت پیچیده است و پیروزی در یک بازار خاص، پیروزی جهانی هیچ برندی را تضمین نمی‌کند. بازارهای چین، هند و آمریکا، سه بازار برتر جهان در زمینه فروش گوشی هستند. از دیرباز شرکت‌های بزرگ گوشی سازی برای کسب مقام اول، روی این سه بازار تمرکز می‌کنند؛ زیرا حکمرانی در این سه بازار برای پیروزی جهانی بسیار مهم و حیاتی است. با این حال در سال‌های اخیر، هیچ برندی نتوانسته است مقام اول را در هر سه بازار مذکور کسب کند. با این وجود نبرد بین غول کره جنوبی، یعنی سامسونگ و غول فناوری آمریکایی اپل متمرکز شده است. نتایج کنونی نشان می‌دهد که سامسونگ نسبت به اپل برتری محسوسی دارد.

سامسونگ در برابر اپل

طبق گزارش رسانه بنکلس تایمز، محموله‌های سامسونگ در سه ماهه اول 2022 بسیار بیشتر از اپل هستند. آمارها نشان می‌دهد که مجموع محموله‌های سامسونگ برای سه ماهه اول سال 2022، حدود 73.6 میلیون دستگاه است. این رقم حدود 17 میلیون دستگاه از نزدیکترین رقیب، یعنی اپل بیشتر است. با این رقم، سامسونگ 23.4 درصد از بازار جهانی گوشی های هوشمند را به خود اختصاص داده است.

سامسونگ و اپل، پیشتاز رقابت

جاناتان مری، سردبیر بانکلس تایمز می‌گوید:

سامسونگ به دلیل تولید محصولات جذاب و نوآورانه‌ای که نیازهای مصرف کننده را برآورده می‌کند، شهرت دارد … ضمنا به دلیل استراتژی بلندمدت خود با تمرکز بر مدل‌های پایین رده و متوسط، جایگاه رهبری را در بازار گوشی های هوشمند به خودش اختصاص داده است. علاوه بر این، تمرکز این شرکت بر تجربه رضایت‌بخش کاربر به آن اجازه می‌دهد تا طیف گسترده‌ای از محصولات متمایز و مختلف را ارائه دهد که حجم تولیدی قابل توجهی دارند.

گوشی های هوشمند

چینی‌ها در جایگاه‌های سوم تا پنجم «برترین گوشی های هوشمند 2022»

در سه ماهه اول 2022، اپل 56 میلیون محموله با سهم 18 درصدی بازار داشته است. این رقم، افزایشی 2.2 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است. در جایگاه سوم و پشت سر اپل، شیائومی با 39.9 درصد فروش و 13 درصد سهم بازار قرار دارد. جالب است بدانید که شیائومی نسبت به پاسال، تقریبا 18 درصد کاهش در بارگیری محموله خود داشته است.

اوپو و ویوو به ترتیب با 27.4 میلیون و 25.3 میلیون محموله، پنج برند برتر 2022 را تکمیل می‌کنند. این برندها به ترتیب 8.7% و 8.1% سهم بازار دارند. با این حال، آنها هم مانند شیائومی به ترتیب 27 درصد و 28 درصد کاهش را ثبت کرده‌اند که آماری نگران‌کننده محسوب می‌شود.

اگر از علاقه‌مندان به بازار گوشی های هوشمند باشید، قطعا می‌دانید که مدتی است، شاهد کاهش فروش این محصولات در بازارهای جهانی هستیم. طبق گزارش IDC، فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه اول سال 2022 نسبت به سال قبل، 8.9 درصد کاهش یافته است. این سومین سه ماهه متوالی است که فروش گوشی های هوشمند کاهش می‌یابد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*