تست تصادف بی ام و i4

امتیاز ناامیدکننده سدان الکتریکی بی ام و i4 در تست تصادف + ویدیو

سدان برقی جدید بی ام و i4 بر خلاف انتظار نتوانسته است بهترین عملکرد ممکن را در تست تصادف خود داشته باشد. در ادامه شاهد جزئیات بیشتر باشید.

بی ام و i4 سدان الکتریکی جدید این خودروساز آلمانی است که به عنوان یک کوپه چهار در توصیف می‌شود و بخش مهمی از مجموعه رو به گسترش خودروهای الکتریکی BMW به شمار می‌رود. تولید این خودروی لوکس تمام برقی در اکتبر سال گذشته آغاز شد و حالا نیز نتیجه آزمایش‌های ایمنی موسسه EuroNCAP روی آن مشخص شده است. i4 با دریافت 4 ستاره از مجموع 5 ستاره ایمنی، نتوانسته چندان راضی‌کننده ظاهر شود.

تست تصادف بی ام و i4

به صورت کلی، این موسسه نظر مثبتی نسبت به ایمنی قسمت سرنشینان این بی ام و برقی در تست تصادف از جلو داشته است. بررسی‌ آدمک‌های تست نشان می‌دهد که از زانوها و استخوان‌های ران راننده و سرنشین به خوبی حفاظت شده است. مهم‌تر اینکه سطح محافظت این خودرو از سرنشینان با اندازه‌های مختلف و همچنین سرنشینان در حالت‌های متفاوت، تقریباً یکسان بوده که جای توجه دارد.

به گفته موسسه EuroNCAP، خوشبختانه کودکان در بی ام و i4 در امان خواهند بود. آدمک‌های 6 ساله و 10 ساله در تست‌های تصادف جلو و پهلو بیشترین امتیاز را دریافت کرده‌اند. همچنین باید گفت که این سدان آلمانی اجازه غیر فعال‌سازی ایربگ جلو برای نصب صندلی ایمنی کودک به طرف عقب را می‌دهد.

تست تصادف بی ام و i4

با این حال، این موسسه ایمنی اروپایی از سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده بی ام و i4 راضی نبوده است. این سدان برقی آلمانی در دسته کمک ایمنی امتیاز 64 درصد و در دسته کاربران آسیب‌پذیر جاده امتیاز 71 درصد را کسب کرده. طبق گفته EuroNCAP، این خودرو از سنسورهای مشابه بی ام و سری 3 که در سال 2019 آزمایش کردند بهره می‌برد و به همین دلیل برخی از امتیازهای کلیدی در زمینه جلوگیری از تصادف را از دست داده است.

تست تصادف بی ام و i4

عملکرد سیستم ترمز اضطراری خودکار بی ام و i4 رضایت‌بخش بوده و در چندین تست مانع برخورد شده یا از شدت آن کاسته است. هر دو نسخه دیفرانسیل عقب و تمام چرخ محرک (به ترتیب eDrive40 و M50) به آزمایش گذاشته شده‌اند و چه در حالت چپ‌فرمان و چه راست‌فرمان، توانسته‌اند 4 ستاره ایمنی به دست آورند.

موسسه EuroNCAP همچنین آلفا رومئو تونال، کیا اسپورتیج، کوپرا بورن و مرسدس بنز کلاس T را آزمایش کرده و برای همه آن‌ها 5 ستاره ایمنی در نظر گرفته. با وجود این، فقط 4 ستاره نصیب تویوتا آیگو ایکس شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*