ایرپاد

آخرین اختراع اپل، تصادفات جاده را به حداقل می‌رساند

اپل در آخرین اختراع خود، سیستمی را طراحی کرده که به کمک حسگرها، از طریق تغییرات در سطح صدای ایرپاد، کاربر را نسبت به وضعیت اطراف آگاه می‌کند.

با نزدیک شدن به تاریخ عرضه آیفون 14، اپل با خبرهایی جدید و پر سر و صدا به بازار برگشته است. اخیرا، بازار شایعات در مورد رونمایی از هدفون بی‌سیم جدید این شرکت یعنی ایرپاد پرو 2 که انتظار می‌رود در پایان سال جاری عرضه شوند، بسیار داغ شده است. اکنون نیز فاش شده که اپل در حال ارتقای سری Airpods با بهره‌گیری از ویژگی‌های مرتبط با سلامت مانند نظارت بر ضربان قلب است. هم‌چنین، با در نظر گرفتن آخرین اختراع اپل، این شرکت امیدوار است که از طریق ایرپاد به کاربران خود کمک کند تا از تصادفات جاده‌ای یا عبور از تاسیسات ساختمانی پر و صدا و خطرناک جلوگیری کند.

در پتنت اخیر اپل، با استفاده از یک سیستم صوتی پس‌زمینه که به طور خودکار تغییر صدا می‌دهد، این امکان برای کاربران فراهم شده تا صداهای ضروری اطراف خود مانند آژیرهای اضطراری و بوق خودرو را در صورت لزوم، به طور واضح بشنوند.

این سیستم صوتی هم‌چنین می‌تواند جهت و سرعت سفر کاربر را با استفاده از داده‌های GPS و سایر پارامترهای جمع‌آوری شده به وسیله حسگرهای آیفون یا اپل واچ تعیین کند و سطح صدای چپ یا راست هدفون را منطبق با آنها تغییر دهد.

اختراع اپل

برای مثال، اگر داده‌های GPS تشخیص دهد که کاربر در نزدیکی یک چهارراه شلوغ قرار دارد، از آنجایی که کاربر از ایرپادهای خود در هر دو گوش استفاده می‌کند، ممکن است هنگام عبور از جاده، در تشخیص ترافیک اطراف با مشکل روبرو شود. در این شرایط، اختراع جدید اپل قادر است تا از طریق پایین آوردن سطح صدای ایرپاد یا قطع آن، کاربر را از شرایط ترافیکی آگاه می‌کند.

هم‌چنین هنگامی که کاربر در حاشیه جاده در حال تردد است، ایرپاد تنها صدای اطراف جاده را کاهش خواهد داد. برای مثال، اگر فرد در سمت چپ جاده در حال قدم زدن باشد، ایرپاد تنها صدای گوشی چپ را تنظیم خواهد کرد. پتنت جدید اپل تضمین می‌کند که کاربران می‌توانند با کاهش سطح صدای ایرپاد خود، اعلان‌های اضطراری را در مواقع لازم از اطراف دریافت کنند.

به طور هم‌زمان، هنگامی که ایرپاد و سایر دستگاه‌ها، داده‌های خاصی را شناسایی کنند، این سیستم ممکن است صدای هشدار ذخیره شده در آیفون یا اپل واچ را پخش کرده تا به افراد هشدار دهد که نسبت به شرایط اطراف آگاه و هوشیار باشند. براساس آخرین اختراع اپل، صدای ایرپاد را می‌توان در شرایطی تمرکز کاربران ضروری باشد، مانند محیط‌های خطرناک، تاسیسات ساخت و ساز و موارد مشابه، کاهش یا حتی متوقف کرد.

در این پتنت هم‌چنین از سنسور خاصی نام برده شده که به‌وسیله هماهنگی با سایر حسگرهای آیفون یا اپل، می‌تواند موقعیت بالاتنه کاربر را شناسایی و اقدامات لازم را انجام دهد. البته این پتنت به طور خاص برای ایرپاد طراحی نشده و به یک دستگاه صوتی پوشیدنی اشاره دارد.

اپل همچنین پتنت دیگری را به نام «سیستم هدفون بی‌سیم با استفاده از شناسایی ژست» ارائه داده که نشان می‌دهد این شرکت در حال توسعه یک سیستم تشخیص وضعیت بدن برای ایرپاد است که بر کج شدن زاویه سر و تغییرات حالات اندام کاربر را در طول زمان نظارت می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*