بیت کوین

بیت کوین اکنون ارزان و اتریوم به مراتب‌ ارزان‌تر از آن است!

یکی از مدیران ارشد شرکت سرمایه‌گذاری بزرگ فیدلیتی عقیده دارد قیمت کنونی بیت کوین و اتریوم ارزان محسوب می‌شود و الان نقطه خوبی برای ورود است.

وضعیت بیت کوین و در کل بازار ارز دیجیتال، تحلیلگران و مخصوصا سرمایه گذاران را سرگردان کرده است؛ مسیر حرکت بعدی مارکت رمز ارزها قابل پیش‌بینی نیست و نمی‌توان شروع روند صعودی بعدی یا سقوط بیشتر را پیش‌بینی کرد. مقابل افرادی مثل رابرت کیوساکی که در انتظار ریزش BTC به زیر 10,000 دلار هستند، عده‌ای نیز حوالی قیمت کنونی (20,000 دلار) را کف می‌دانند. به عنوان مثال، گرگ وال استریت عقیده دارد که الان بیت کوین بخرید، در آینده سود کنید. یکی از مدیران ارشد فیدلیتی نیز به تازگی نظری مشابه داده و بیت کوین و همچنین اتریوم را ارزان خطاب خطاب کرده است.

بیت کوین و اتریوم ارزان و مناسب برای خرید هستند

ژورین تیمر (Jurrien Timmer)، مدیر بخش اقتصاد کلان در شرکت سرمایه گذاری فیدلیتی، به تازگی با انتشار یک رشته توییت نظرش را درباره وضعیت قیمت کنونی Bitcoin بیان کرد. به عقیده وی بیت کوین اکنون ارزان تلقی می‌شود. گفتنی است فیدلیتی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه گذاری دنیا است و نزدیک به 4.5 تریلیون دلار سرمایه را مدیریت می‌کند.

توییت ژورین تیمر

آقای تیمر به این موضوع اشاره کرد که از سال 2013 تا کنون، معیار ارزش گذاری Bitcoin به کمترین مقدار خود رسیده است. این یعنی بر اساس تحلیل فاندامنتال بیت کوین الان ارزان است و در عمل باید قیمتی بالاتر از این داشته باشد. گفتنی است تحلیل فاندامنتال به طور کلی قیمت فعلی یک رمز ارز را با ارزش واقعی آن مقایسه می‌کند. طبق آن، نخستین ارز دیجیتال رمزنگاری شده در حال حاضر به قیمتی پایین‌تر از ارزش واقعی آن خرید و فروش می‌شود.

او بعد از BTC، به اتریوم نیز اشاره و آن را «حتی ارزان‌تر از بیت کوین» خطاب کرد، به این معنی که این مدیر فیدلیتی موقعیت خرید ETH را حتی از BTC بهتر می‌داند.

بر اساس آماری که از وب سایت CoinGecko به دست آمده، دو ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار (مارکت کپ)، یعنی بیت کوین و اتریوم، در مقایسه با اوج قیمت خود به ترتیب 68 درصد و 74 درصد افت کرده‌اند. مدیر بخش اقتصاد کلان شرکت فیدلیتی اتریوم را نزدیک به کف قیمت خود در این روند اصلاحی دانست. پس به عقیده وی، بیت کوین با وجود ارزان بودن در قیمت کنونی، همچنان مستعد اصلاح و ریزش بیشتری نسبت به اتریوم است.

او درباره گسترش و پذیرش نخستین ارز دیجیتال نیز صحبت کرد. به نظر وی Bitcoin در حال دنباله‌روی از منحنی پذیرش اینترنت است، به جای این که در حال طی روندی شبیه به منحنی نمایی پذیرش تلفن همراه در دنیا باشد. این یعنی اولین رمز ارز جهان، در آینده افزایش قیمت متعادل‌تری را تجربه خواهد کرد.

حمایت فیدلیتی از رمز ارزها

فیدلیتی نخستین غول آمریکایی دنیای مالی است که به بیت کوین روی آورده است. با وجود ریزش قیمت شدید BTC از سقف تاریخی آن، این شرکت همچنان دیدگاه مثبتی به اولین ارز دیجیتال رمزنگاری شده دارد و امیدوار به افزایش قیمت آن است.

حال در این شرکت طرفدار رمز ارزها، ژورین تیمر یکی از مدیران به شدت علاقه‌مند به حوزه کریپتو است. او یک ماه قبل نیز نسبت قیمت/شبکه Bitcoin را بررسی و آن را کمترین میزان از سال 2017 بیان کرد.

بیت کوین بعد از مدتی دست و پا زدن پایین مرز روانی و حمایت بسیار مهم 20,000 دلار، روز گذشته حتی 22,000 دلار را نیز رد کرد و اکنون در حال نوسان در کانال 21,000 دلار است. بررسی وب سایت تریدینگ ویو نشان می‌دهد وضعیت در بازار بیت کوین از حالت فشار فروش به خنثی تبدیل شده است، به این معنی که اکنون حجم خرید و فروش‌ها با هم برابری می‌کند و یکی بیشتر از دیگری نیست.

وضعیت بازار بیت کوین

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*