خودروهای اروپایی

تمام خودروهای اروپایی تا 2 سال دیگر ضد سرعت می‌شوند!

اتحادیه اروپا مقررات ایمنی جدیدی را در نظر گرفت که طبق آن تمام خودروهای اروپایی تا جولای سال ۲۰۲۴ میلادی به سیستم ضد سرعت مجهز خواهند شد.

طبق مقررات جدیدی که اتحادیه اروپا در نظر گرفته است، تمام خودروهای جدیدی که برای بازار اروپا معرفی می‌شوند باید به سیستم ISA یا فناوری کمک سرعت هوشمند مجهز شوند. در واقع از جولای سال 2024 میلادی تمام خودروها در اتحادیه اروپا با سیستم ضد سرعت داخلی روانه بازار خواهند شد.

چرا خودروهای اروپایی به ضد سرعت مجهز می‌شوند؟

اتحادیه اروپا این قانون جدید را برای کاهش صدمات و تلفات در جاده‌ها وضع کرده است. همچنین طبق اعلام کمیسیون اروپا، تولیدکنندگان می‌توانند طبق قانون جدید به واسطه قابلیت‌های سیستم کمک سرعت هوشمند ISA جاده‌های ایمن‌تری را برای شهروندان ایجاد کنند.

سیستم ISA با استفاده از دوربین‌های نصب شده در جلوی خودرو و داده‌های GPS می‌تواند محدودیت‌های سرعت خودرو را در زمان رانندگی در جاده‌ها به شکل خودکار تنظیم کند. این سیستم قادر به بررسی بازخوردهای مربوط به محدودیت سرعت بوده و سیستم کروز کنترل خودرو را نیز به شکل خودکار تنظیم می‌کند تا سرعت خودرو طبق شرایط جاده باشد.

خودروهای اروپایی

گفتنی است هم‌اکنون خودروسازان بزرگی چون مرسدس بنز، جیپ، فورد و هوندا خودروهایی مجهز به سیستم ISA را به بازار اروپا عرضه می‌کنند. ضمن این که پیش‌بینی‌های اتحادیه اروپا حاکی از آن است که اجباری شدن نصب این سیستم می‌تواند تلفات جاده‌ای را حدود 26 تا 50 درصد کاهش دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*