هیومن هورایزن های فای Z

هیومن هورایزن های فای Z ، نماد پیشرفت صنعت خودرو چین

هیومن هورایزن های فای Z به عنوان نماد پیشرفت صنعت خودرو چین معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودروی چینی آشنا خواهیم شد.

هیومن هورایزن به عنوان یک استارتاپ چینی از خودروی جدید خود با نام «های فای Z» پرده برداشت. خودرویی که از طراحی آینده‌نگرانه‌ای بهره می‌برد و به 20 سال آینده تعلق دارد. این خودرو چینی کاملا با سایر خودروها متفاوت بوده و طراحان در بخش‌های مختلف بدنه این خودرو از پانل‌های دیجیتالی استفاده کردند؛ پانل‌هایی که متشکل از 4 هزار و 66 ال ای دی بوده که با رانندگان، سرنشینان و محیط پیرامون خودرو نیز در تعامل خواهد بود.

مشخصات هیومن هورایزن های فای Z

هیومن هورایزن های فای Z

شرکت چینی هیومن هورایزن در حال حاضر در مورد عملکرد این پانل‌های دیجیتالی جزئیات کاملی را منتشر نکرده است، اما به نظر می‌رسد پانل‌های LED روی درها برای استقبال از سرنشینان پیام‌های خوش‌آمدگویی را پخش خواهد کرد. ضمن این که درها نیز به تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای مجهز شدند که می‌توانند موقعیت مکانی راننده یا سرنشینان را تشخیص داده و زمان و زاویه باز شدن درها را به شکل خودکار تنظیم کنند.

هیومن هورایزن های فای Z

هیومن هورایزن های فای Z به گونه‌ای طراحی شده که ترکیبی از یک سوپر اسپرت با کوپه‌ای چهاردر محسوب می‌شود. از ویژگی‌های طراحی این خودرو می‌توان به جلوپنجره‌ای بسته، اسپویلر عقب خاص و باله‌های جانبی عمودی اشاره کرد. این خودرو آینده‌نگرانه به آیرودینامیک فعال نیز مجهز شده است.

هیومن هورایزن های فای Z

در همین راستا طراحان کرکره‌هایی را داخل جلوپنجره و بال عقب نصب کردند که در مواقع نیاز باز و بسته می‌شوند. این کرکره‌ها به شکل اتوماتیک ضریب درگ خودرو را تنظیم کرده و نیرو را برای ارتقای عملکرد کلی کاهش خواهند داد.

هیومن هورایزن های فای Z

طراحان برای بخش داخلی این خودرو طراحی سنتی‌تری را در نظر گرفتند. هنگام ورود به کابین این خودرو شاهد پانل‌های نورپردازی، سیستم سوتی مریدین با 23 بلندگو، 4 صندلی مجزا، تریم جیر، تودوزی چرمی ناپا و غربیلک فرمان دو پره هستیم. ضمن این که طراحان برای سیستم اطلاعاتی سرگرمی یک نمایشگر لمسی بزرگ را در نظر گرفتند که روی بازوی رباتیک 8 جهتی قرار گرفته است؛ در واقع امکان تغییر حالت نمایشگر از عمودی به افقی نیز وجود دارد.

هیومن هورایزن های فای Z

در حال حاضر اطلاعاتی از مشخصات فنی هیومن هورایزن های فای Z در دست نیست، اما این خودرو برقی قادر است ظرف مدت 3.8 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. همچنین با باتری‌های 120 کیلووات ساعتی قادر است مسافتی برابر با 705 کیلومتر را با یک بار شارژ بپیماید.

Human Horizons HiPhi Z

از سایر ویژگی‌های فنی این خودرو می‌توان به کنترل مداوم کمک‌فنرها، سیستم تعلیق بادی، سیستم تعلیق عقب از نوع چند اتصالی و سیستم تعلیق جلوی دو جناقی آلومینیومی اشاره کرد. سیستم فرمان‌گیری چرخ‌های عقب یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این خودرو محسوب می‌شود؛ به واسطه این سیستم، هیومن هورایزن های فای Z با برخورداری از طولی بیش از 5 متر هنگام چرخش عملکردی همانند یک مینی کوپر خواهد داشت.

Human Horizons HiPhi Z

برای این خودرو سیستم نیمه خودران HiPhi Pilot نیز در نظر گرفته شده است که به کمک 34 سنسور و تکنولوژی لیدار قادر است همواره محیط پیرامون خودرو را مورد ارزیابی قرار دهد. این سیستم ویژگی‌هایی چون قابلیت کمک پارک و احضار هوشمند با اپلیکیشن گوشی هوشمند را به همراه دارد.

Human Horizons HiPhi Z

هیومن هورایزن های فای Z هم‌اکنون با قیمت 89 هزار و 525 دلار تا 119 هزار و 367 دلار در بازار چین پیش فروش می‌رسد. در حال حاضر لیست مشخصات کامل این خودرو منتشر نشده و این خودروساز چینی قصد دارد در ماه آگوست 2022 در نمایشگاه چنگدو به صورت رسمی از این خودرو پرده‌برداری کند.