گران ترین خودروهای سال 2022

گران ترین خودروهای سال 2022

در این مطلب قصد داریم گران ترین خودروهای سال 2022 را معرفی کنیم و به طور اجمالی نگاهی به مشخصات فنی و امکانات آنها بیندازیم.

همه ما دوست داریم بدانیم که گران قیمت ترین خودروهای جهان چه ویژگی‌هایی دارند و نام آنها چیست. طبیعتاً وقتی از خودروهای گران قیمت صحبت می‌کنیم منظورمان آن دسته از محصولاتی است که یا به صورت تکی یا با تیراژ خیلی محدود تولید می‌شوند.

برخی از افراد ثروتمند علاقه زیادی دارند که خودروهای گران قیمت را خریداری و به صورت کلکسیونی نگهداری کنند. این دسته از افراد جدیدترین خودروهایی را که روانه بازار می‌شوند، می‌خرند و در کلکسیون خود نگه می‌دارند. بنابراین برای تحقق آرزوهایشان، مبالغ هنگفتی را خرج می‌کنند.

فهرست خودروهای گران قیمت 2022

فکر کنید که یک خودروی گران قیمت فول آپشن تا چه حد می‌تواند رویایی باشد و سفر با چنین خودرویی نیز تا چه اندازه خوش می‌گذرد. در این مطلب قصد داریم نگاهی به خودروهای گران قیمت سال 2022 بیندازیم و ویژگی‌ها و مشخصات آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، در این لیست خودروهای زیادی جای نمی‌گیرند، چرا که اصولا تعداد این خودروها زیاد نیستند و حتی همان‌ها نیز با تیراژ محدود و برای افراد خاص تولید می‌شوند. برای مثال نمی‌توانید این خودروها را به طور عادی در خیابان یا نمایشگاه ببینید و چون ظاهر لوکس و جذابی دارند، شیفتگان زیادی از سراسر دنیا به دنبال خریداری آن هستند.

خودروهای زیادی در دنیا وجود دارند که از نظر مشخصات فنی، طراحی ظاهری و امکانات رفاهی در یک سطح قرار دارند و مشابه همدیگر هستند، ولی خودروهایی که در این لیست قصد معرفی و بررسی‌شان را داریم مشخصاتی دارند که هر خودرویی دارای آنها نیست و منحصر به همین خودرو خواهد بود.

در واقع مجموع عوامل بالا باعث شده تا این خودروها متفاوت از دیگر محصولات و متمایز بشوند و لقب خودروی گران قیمت به خود بگیرند. با ما همراه باشید تا گران ترین خودروهای روز دنیا را در سال 2022 ببینیم.

1. آکورا ام دی ایکس 2022

آکورا ام دی ایکس

از جمله لوکس ترین خودروهای شاسی بلندی که زیبایی منحصر به فردی نیز دارد، می‌توان به آکورا MDX مدل 2022 اشاره کرد. این خودروی جذاب و پرطرفدار ویژگی‌های جالبی همچون بدنه سبک، دماغه و فضای داخلی بزرگتر دارد. نسبت به نسل‌های قبلی این خودرو دو جزء موتور و قدرت آن تغییر خاصی نداشته‌اند و همچنان همانی است که پیش‌تر بود.

آن قسمتی که این خودرو در آن رشد و پیشرفت زیادی داشته، امنیت و امکانات رفاهی و آپشن‌هاست. دو تا از مهم‌ترین تغییرات مفید این خودروی شاسی بلند، صفحه نمایش 12.3 اینچی و سانروف پانوراما خواهد بود.

2. جیپ گرند واگنیر

جیپ گرند واگنیر

خودروی لوکس و گران قیمت بعدی که در این لیست مورد بررسی قرار می‌گیرد، جیپ گرند واگنیر است و نکته جالب آن این است که مانند رقبای خود یعنی جیپ گرند، کادیلاک اسکالید، ناویگیتور و جی ام اس یوکان سه ردیف صندلی دارد. این خودروی جیپ منبعی از فناوری است و از نمای پشت به صورت 4 گوش و پشت آن مربعی است.

این خودروی لوکس روی هم رفته دارای 7 نمایشگر است و چهار مورد از این نمایشگرها در جلو و قسمت راننده تعبیه شده‌اند. مشخص نشده که این خودرو دارای چه نوع موتوری و با چه توانی است و طبق گفته‌های برخی از منابع موثق، امکان دارد در اواخر سال جاری مشخصات آن فاش شود.

3. جیپ گرند چروکی

جیب گرند چروکی

دیگر خودروی این لیست، محبوب دل‌ها است و جیپ گرند چروکی نام دارد. این خودروی شاسی بلند مشخصات متمایز و منحصر به فردی خواهد داشت و مطمئنا نظر مثبت مشتریان خود را جلب خواهد کرد. از جمله این خصوصیات می‌توان به 8 سیلندر بودن، شاسی بلندی و سیستم تعلیق پیشرفته آن اشاره کرد.

شاید فکر کنید که امروزه دیگر خودروهای شاسی بلند جایی برای سفرهای خانوادگی ندارند و باید سراغ خودروهای جمع و جورتر رفت؛ در صورتی که این طرز تفکر اشتباه است. قرار بر این بوده که جیپ گرند چروکی در نیمه اول سال 2022 رونمایی شود، ولی هنوز خبری از از معرفی آن در میان نیست.

4. بنتلی فلایینگ اسپور

چهارمین خودرویی که قصد بررسی و معرفی اجمالی آن را داریم، بنتلی فلایینگ اسپور است که خودروی لوکس و پرشتاب محسوب می‌شود. منحصربه‌فردترین قسمت این خودروی جذاب، موتور 6 لیتری آن است که می‌تواند حداکثر قدرت 645 اسب بخار را تولید کند.

سرعت این خودرو در حالت کمینه به 60 مایل در ساعت و در حالت بیشینه به مرز 207 مایل در ساعت می‌رسد و دو تا از مشخصات ایمنی آن، سیستم تعلیق تطبیقی و دینامیک اسپرت آن است.

5. پورشه پانامرا

پورشه پانامرا

حتماً با خودروی پورشه پانامرا آشنایی دارید و می‌دانید که تا چه اندازه خودرویی لوکس و خاص به نظر می‌رسد. این خودروی قدرتمند مجهز به دو موتور دوقلوی V8 است و می‌تواند حداکثر با سرعت 196 مایل در ساعت رانده شود. از جمله ویژگی‌های این محصول جذاب کمپانی پورشه می‌توان به طراحی ظاهری چشم نواز، سرعت بی‌نظیر، ظاهر مدرن و فضای چهار نفره و باز آن اشاره کرد.

تجربه رانندگی با این خودرو می‌تواند به طرز غیر قابل باوری جذاب باشد؛ چرا که هم نرم است و هم در پیچ‌های تند سریع و هوشمند عمل می‌کند. خوشبختانه در این خودرو لحظات خوشی برایتان رقم خواهد خورد و از رانندگی پشت فرمان پورشه پانامرا خسته نخواهید شد.

درون کابین پانامرا شاهد فضایی سلطنتی و لوکس هستیم که یکی از چشمه‌های لوکس و لاکچری بودن آن، وجود صندلی‌های ماساژوری است که برای سرنشینان تعبیه شده است. از دیگر مشخصات و امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به تجهیز آن توسط صفحه نمایش لمسی برای کنترل عملیات اشاره کرد. برای سایر عملکردهای جانبی نیز از سوئیچ و دستگیره استفاده می‌شود.

6. مرسدس بنز اس کلاس

مرسدس بنز اس کلاس

نمی‌توان از خودروهای لوکس و گران قیمت صحبت کرد و در این میان اشاره‌ای به مرسدس بنز نکرد. به جرأت می‌توان گفت که مرسدس بنز بهترین و لوکس ترین خودروهای جهان را تولید می‌کند. از نظر ظاهری می‌توان محصولات این شرکت را قابل رقابت با لیموزین دانست.

خوشبختانه کابین مرسدس بنز اس کلاس دارای متریال و مواد خوبی است و صفحه‌های نمایش آن از نوع اولد و سه بعدی هستند. از جمله خصوصیات این خودرو می‌توان به شتاب فوق‌العاده آن اشاره کرد. موتور این مرسدس بنز می‌تواند حداکثر قدرت 429 اسب بخار را تولید کند. در این خودروی لوکس می‌توانید پیشرفته‌ترین امکانات و آپشن‌های رفاهی را پیدا کنید. البته برای چنین امکاناتی باید پول زیادی هم خرج کنید.

یکی از ابزارهای پیشرفته این خودرو ابزار سه بعدی است که درایو هوشمندی نیز با آن همراه شده است. کیسه‌های هوایی که در مرسدس بنز کلاس اس وجود دارد فشار را به طرز قابل توجهی کم می‌کند. در این خودرو اصلا سر و صدایی نمی‌شنوید، چرا که سیستم تعلیق آن عملکرد بی‌نظیری دارد. از طرفی شاهد لرزش فرمان و پدال نخواهید بود و در کل سفری آرام و لذت‌بخش را تجربه خواهید کرد.

7. آئودی A8

آئودی A8

کمپانی آئودی به تولید خودروهای لوکس می‌پردازد و یکی از پرچمداران این برند، آئودی A8 است. کیفیت این خودرو در میان خودروهای لوکس زبانزد خاص و عام است. خوشبختانه درون کابین آن شاهد تعبیه پلاستیک‌های نرم و خوش ساخت هستیم و لایه‌های چرمی صندلی‌ها نیز حس خوبی را به سرنشینان منتقل می‌کند.

امکانات رفاهی زیادی درون این خودرو وجود دارند که یکی از آنها تعبیه صندلی‌های ماساژور برای تمامی سرنشینان است. این خودرو دارای سه مدل شاسی بلند، اسپرت اس 8 و سری 8 است. از طرف دیگر آئودی A8 مجهز به سیستم چهار چرخ محرک است و گیربکس آن از نوع تیپ‌ترونیک 8 سرعته خواهد بود. از جمله امکانات مدل اسپرت این خودروی لوکس می‌توان به صندلی‌های راحت، شارژ وایرلس گوشی و سیستم تعلیق بادی تطبیقی اشاره کرد.

8. بوگاتی لاویتور نوار

بوگاتی لاویتور نوار

خودروی لوکس بعدی که در رنگ مشکی خود جلوه‌ای به یاد ماندنی و گران قیمت دارد، لاویتور نوار است. معنای این خودرو ماشین سیاه بوده و مجهز به یک موتور چهارگانه 4 لیتری است. این موتور 16 سیلندر می‌تواند حداکثر قدرت 1479 اسب بخار را تولید کند که در نوع خود بی‌نظیر است. عامل مهمی که باعث شده تا طرفداران زیادی برای این خودرو پیدا شود، سرعت بالای آن در مقایسه با رقبا است. بد نیست بدانید که قیمت بوگاتی لاویتور نوار 18.7 میلیون دلار است.

9. استون مارتین والهالا

استون مارتین والهالا

در میان خودروهای لوکس و گران قیمت بازار جهانی همیشه خودرویی از برند استون مارتین وجود خواهد داشت. این کمپانی پیشرو برای نامگذاری محصولات خود از افسانه‌های نروژی استفاده می‌کند و والهالا 2022 یکی از لوکس ترین خودروهای آن به حساب می‌آید. لازم به ذکر است که خودروی مذکور حاصل همکاری استون مارتین و تیم مسابقه‌ای ردبول است.

10. پاگانی زوندا HP Barchetta

پاگانی زوندا HP Barchetta

محصول بعدی که قصد معرفی آن را داریم، پاگانی زوندا است که حدود 17 میلیون دلار قیمت دارد. ویژگی‌های فوق‌العاده و بی‌نظیر این خودرو زیاد است و انحصاری و خاص همین خودرو خواهد بود. برای مثال می‌‌توان به چرخ‌های عقب، فیبر کربن و جلو پنجره‌ای کوچک آن اشاره کرد. این خودرو اگرچه سقف ندارد، اما قدرتمندترین خودروی بدون سقف لقب گرفته است و با سرعت حدود 221 مایل در ساعت جزو لوکس ترین خودروهای 2022 قرار می‌گیرد.

11. رولزرویس یس سویپ تیل

رولز رویس یس سویپ تیل

رولز رویس مذکور قیمتی نزدیک به 13 میلیون دلار دارد و مجهز به یک پیشرانه 6.75 لیتری V12 است که می‌تواند حداکثر 453 اسب بخار قدرت تولید کند. لازم به ذکر است که این محصول را یک مشتری ناشناس سفارش داده تا به صورت دستی بسازند و هنگامی که به صورت رسمی عرضه شد، گران قیمت ترین خودروی دنیا شد.

12. بوگاتی چنتو سنتدیسی

بوگاتی چنتو سنتدیسی

پروسه ساخت این خودرو طولانی بوده و وقت زیادی برای تولید آن صرف شده است. شرکت بوگاتی در تولد 110 سالگی خود این خودروی لوکس را عرضه کرد. گفتنی است که بوگاتی چنتو در مقایسه با بوگاتی شیرون 20 کیلو وزن کمتری دارد و ارزش آن نیز حدود 9 میلیون دلار است.

13. مرسدس بنز مایباخ اکسلرو

مرسدس بنز مایباخ اکسلرو

از دیگر خودروهای گران قیمت دنیا می‌توان به مرسدس بنز مایباخ اشاره کرد که برخی از افراد مشهور و چهره نیز با پرداخت 8 میلیون دلار صاحب آن شدند. این خودروی قدرتمند مجهز به یک پیشرانه V12 توئین توربو است و ظرفیت آن 4 نفره خواهد بود. خودروی اسپرت مرسدس بنز با سرعت حدود 213 مایل در ساعت، توان رانده شدن دارد و ظاهر آن بسیار شیک و جذاب به نظر می‌رسد.

14. بوگاتی دیوو

بوگاتی دیوو

یکی دیگر از خودروهای جذاب بوگاتی، دیوو است که حدود 5.8 میلیون دلار قیمت گذاری شد. نامگذاری این خودرو از روی یک راننده فرانسوی به نام آلبرت دیوو انجام شده و طبق گفته مدیران این کمپانی خودروی مورد بحث سریع‌ترین و پویاترین خودرویی است که تاکنون تولید شده است. گفتنی است که تنها 40 دستگاه از بوگاتی دیوو رانه بازار شد و روزهای اولیه عرضه آن قیمتش به 5.8 میلیون دلار می‌رسید.

15. پاگانی هوایرا ایمولا

پاگانی هوایرا ایمولا

به نظر می‌رسد شرکت پاگانی نیز یکی از تولیدکنندگان برتر خودروهای لوکس و گران قیمت بازار است. این خودروساز علاوه بر پاگانی زوندا، خودروی هوایرا را نیز معرفی کرده است. روی این خودروی جذاب یک موتور ارتقا یافته تعبیه شده و همین پیشرانه باعث شده تا بر قدرت آن افزوده شود. قیمت این خودرو در زمان عرضه، 5.4 میلیون دلار بوده است.

16. کونیگزگ سی سی ایکس

کونیگزگ سی سی ایکس

کمپانی برتر کونیگزگ نیز همچون سایر رقبای مطرح خود قصد دارد جایی در میان گران قیمت ترین خودروهای جهان باز کند و در سطح جهانی دیده شود. از جمله بهترین خودروهای این برند، سی سی ایکس آر 2022 است که تیراژ آن کلا به دو دستگاه می‌رسد و از کمیاب ترین محصولات این لیست است. قیمت این خودروی لوکس در زمان عرضه به 4.8 میلیون دلار رسید.

17. لامبورگینی وننو رودستر

لامبورگینی وننو رودستر

بالاخره زمان آن فرا رسیده که لامبورگینی هم وارد عرصه رقابت شود و یکی از خودروهای لوکس آن را به عنوان گران قیمت ترین محصولات جهان نام ببریم. بد نیست بدانید که یکی از گرانترین خودروهای لامبورگینی، وننو رودستر نام دارد که در واژه‌نامه اسپانیایی به معنی سم است. کمپانی لامبورگینی تنها سه دستگاه از این خودرو ساخته و پس از عرضه، 6 دستگاه دیگر را نیز با قیمت 4.5 میلیون دلار روانه بازار کرده است.

18. بوگاتی شیرون سوپر اسپرت

بوگاتی شیرون سوپر اسپرت

و اما آخرین خودرویی که در این فهرست مورد بررسی قرار می‌گیرد، بوگاتی شیرون نام دارد که هم لوکس، هم جذاب و هم معروف است. شرکت بوگاتی در تولید خودروهای سریع با سرعت 300 مایل در ساعت شهره جهان است و البته که نسخه سوپر اسپرت این خودرو، مدل ارتقا یافته بوگاتی شیرون است.

شرکت بوگاتی پس از مدتی تصمیم گرفت این خودرو را وارد بازار کند و آن را مجهز به موتور هشت لیتری 16W کرد. حالا این موتور قدرتمند می‌تواند حداکثر قدرت 1578 اسب بخار را تولید کند. در کل 30 دستگاه از این خودرو در دنیا وجود دارد.