شروع تبلیغات KMC J7

کرمان موتور با شروع تبلیغات KMC J7 رسما تولید سهول A5 پلاس را در ایران تایید کرد

کرمان موتور یکی از خودروسازان برتر کشور به تازگی همزمان با شروع تبلیغات KMC J7 اعلام کرده که این خودروی سدان به زودی وارد بازار خواهد شد.

مدتی پیش در مورد خودروی جدید جک جی 7 صحبت کردیم و گفتیم که به زودی وارد بازار داخلی ما می‌شود. این خودرو در کشور مادری خود، چین زیر نظر برند سهول و با نام A5 راهی بازار شده است. هم‌اکنون شرکت خودروسازی کرمان موتور قصد دارد این خودرو را با نماد کی ام سی و نام جی 7 روانه بازار ایران کند.

شروع تبلیغات KMC J7 همزمان با عرضه این خودرو در چین

شایعات زیادی پیرامون این خودرو وجود دارد و گفته می‌شود که قرار است در مرداد ماه امسال معرفی شود، ولی کرمان موتور از مدتی پیش تبلیغات این سدان جدید را در فضای مجازی شروع کرده است. در این تصاویر فضای داخلی خودرو و کابین آن دیده شده است.

پیش‌تر در خودروی کی ام سی کی 7 شاهد این بودیم که کرمان موتور برخی از آپشن‌های این خودرو را حذف کرد و احتمالا در خصوص خودروی جدید جی 7 نیز این رویه ادامه یابد. البته طبق وعده‌هایی که کارشناسان داده‌اند به نظر می‌رسد حذف آپشن‌ها و امکانات رفاهی این سدان تازه‌وارد طوری نیست که باعث شود این خودرو رقابت با خودرویی نظیر فونیکس آریزو 6 پرو را از دست بدهد. گفتنی است کی ام سی جی 7 امکاناتی دارد که به راحتی گوی سبقت را از رقیب می‌رباید.

جک کی ام سی جی 7

خودروی A5 پلاس یا همان J7 ایرانی که یک سدان سایز متوسط است، در کشور چین مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری TGDI شده و انتقال قدرت در آن توسط یک گیربکس 6 سرعته دی سی تی انجام می‌شود. پیش‌تر شاهد بودیم که این پیشرانه روی خودروهایی نظیر جک ایکس 7 و کی ام سی کی 7 تعبیه شده بود.

نکته مهمی که درباره این خودرو باید مد نظر قرار داد این است که کمپانی جک برای خودروی جدید خود قدرت و گشتاور را ارتقای چشمگیری بخشیده و بر آن افزوده است. در حال حاضر این محصول سدان می‌تواند حداکثر 184 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

این در حالی است که قبلا در نسخه پیشین این خودرو جک جی 7 یا همان A5 دارای یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ و نوع گیربکس آن نیز سی وی تی بوده است. در آن نسخه پیشرانه می‌توانست نهایتا 150 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند که در مقایسه با قدرت و گشتاور فعلی ناچیز به نظر می‌رسد.

جک کی ام سی جی 7

البته این میزان قدرت و گشتاور برای نسخه‌ای است که در چین عرضه شده، وگرنه شرکت کرمان موتور برای این که خودروی جدیدش بتواند با شرایط آب و هوایی ایران موافق شود، قدرت آن را به 161 اسب بخار محدود کرده و اگر هم بخواهد دقیقا همان موتور چینی را روی این خودرو قرار دهد، باز هم شاهد خروجی 184 اسب بخاری نخواهیم بود.

از امکانات مهم این خودرو می‌توان به جک برقی صندوق عقب به همراه سنسور پایی، سنسورهای نمایش دهنده میزان فشار باد تایرها، سامانه کمکی شروع حرکت در سربالایی، مولتی مدیای لمسی، حسگر نور، سیستم کروز کنترل، باز و بسته شدن آینه‌های جانبی به صورت برقی همراه با گرمکن و چراغ‌های راهنما، نورپردازی طرح دار روی داشبورد و رودری‌های جلو، 4 کیسه هوای ایمنی، چراغ‌های جلو دارای تکنولوژی PURE-LED، کلاستر دیجیتالی، تنظیم برقی قسمت نشیمنگاه صندلی راننده و دستی قسمت پشتی، تریم چرمی صندلی‌ها همراه با گرمکن، ترمز پارک برقی و اتوهولد، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سامانه کنترل کشش و پایداری، دوربین 360 درجه، شیفترهای پشت فرمان و سقف پانورامیک اشاره کرد.