رانا

نگاهی به نقاط قوت و مزایای خرید رانا

رانا به عنوان دومین خودرو ملی ایران خودرو توانسته در قالب یک سدان جمع‌وجور حضور موفقی را در بازار داشته باشد. در ادامه با نقاط قوت و مزایای خرید رانا آشنا خواهیم شد.

گروه صنعتی ایران خودرو در سال 1391 از رانا به عنوان دومین خودرو ملی خود پرده برداشت و آن را با تیپ EL به بازار عرضه کرد. پس از مدتی رانا در تیپ LX نیز با امکاناتی چون کامپیوتر سفری، سنسور پارک عقب، بلندگوهای عقب و شیشه بالابر برقی عقب روانه بازار شد. ایران خودرو تا سال 1399 فقط تیپ LX رانا را به بازار عرضه می‌کرد، اما در سال 1399 تولید این نسخه متوقف شد و رانا پلاس به عنوان جایگزین آن به بازار آمد.

رانا

ایران خودرو برای رانا پلاس تغییرات ظاهری چون جلوپنجره جدید، گرافیک چراغ‌ها و غربیلک فرمان را در نظر گرفته است تا آن را  نسبت به نسخه‌های قبلی متمایز کند. ضمن این که ایران خودرو برای رانا پلاس قابلیت کروز کنترل را نیز در نظر گرفته است. البته تیپ‌های رانا EL، رانا LX و رانا پلاس از لحاظ فنی در یک سطح قرار دارند.

رانا

در واقع ایران خودرو برای این خودرو موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی TU5 را در نظر گرفته که می‌تواند قدرتی برابر با 105 اسب بخار و گشتاور 142 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 5 سرعته دستی نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دارد. Runna به ازای هر 100 کیلومتر به شکل ترکیبی حدود 7.3 لیتر سوخت مصرف می‌کند و ظرف مدت 11.6 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

رانا

گفتنی است ایران خودرو اخیرا رانا پلاس پانوراما را نیز به بازار عرضه کرد که از لحاظ فنی نسبت به سایر نسخه‌های رانا متفاوت است. این خودرو به یک موتور TU5P مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 113 اسب بخار و گشتاور 144 نیوتن‌متر را تولید کند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 6 سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود. ضمن این که میزان شتاب این خودرو حدود 0.4 ثانیه ارتقا یافته و میزان مصرف سوخت آن نیز 0.4 لیتر کاهش پیدا کرده است.

نقاط قوت و مزایای خرید رانا

طراحی نسبتا مناسب

رانا

رانا در قالب یک خودرو ملی نسبتا ارزان قیمت از طراحی ظاهری قابل قبولی بهره می‌برد. ایران خودرو Runna را طبق پلتفرم پژو 206 صندوقدار توسعه داده و در حقیقت باید آن را یک فیس لیفت کلی از آن دانست. البته طراحان برخی ناهماهنگی‌های طراحی که در پژو 206 SD وجود داشت را در رانا برطرف کرده‌اند. همچنین طراحان با عناصر طراحی چون گرافیک چراغ‌ها، خطوط روی کاپوت و سپرها توانستند ظاهری جوان‌پسند را در این خودرو به وجود آورند.

مصرف سوخت و استهلاک کم

رانا

میزان استهلاک و مصرف سوخت از مهم‌ترین اولویت‌های مشتریان هنگام خرید یک خودرو اقتصادی محسوب می‌شود. در همین راستا Runna با موتور TU5 یا TU5P مزایایی چون هزینه‌های نگهداری پایین، مصرف سوخت کمتر و دوام بالاتر را به همراه دارد. همچنین از آنجایی که این موتور در بسیاری از محصولات ایران خودرو به کار گرفته شده است، مالکان از لحاظ تامین قطعات یدکی آن در سراسر کشور با مشکلی مواجه نخواهند شد.

قیمت نسبتا مناسب

با وجود این که قیمت خودروهای داخلی طی سال‌های اخیر به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده و این خودروها با قیمت‌های غیر منطقی به فروش می‌رسند، اما رانا نسبت به سایر خودروهای قدیمی تولید داخل از قیمت نسبتا مناسبی بهره می‌برد و ارزش خرید نسبتا بالایی را نیز به همراه دارد. در حال حاضر این خودرو در بازار دست و دوم نیز در وضعیت خوبی قرار دارد و مشتریان زیادی خواهان خرید آن هستند.

رنگ‌های متنوع رانا

runna

تنوع رنگ بدنه یکی دیگر از مزایای Runna محسوب می‌شود که البته این موضوع در بازار ایران که مشتریان بیشتر خواهان خرید خودروی سفید رنگ هستند آنچنان مهم به نظر نمی‌سد، اما هنوز برخی از مشتریان هنگام خرید خودرو به دنبال رنگ متفاوت و خاصی می‌گردند و به همین دلیل رانا با تنوع رنگ مناسب خود می‌تواند به نیاز این مشتریان پاسخ دهد.

در حال حاضر رانا پلاس صفر کیلومتر با رنگ گیلاسی نیز عرضه می‌شود، اما اگر مشتریان به دنبال رنگ‌های خاصی‌تری هستند می‌توانند نسخه‌های کارکرده آن را با رنگ‌های قرمز روشن، آبی و سبز خریداری کنند.

جمع‌بندی

runna

رانا در قالب یک سدان جمع‌وجور از مزایایی چون هزینه‌های نگهداری و مصرف سوخت پایینی بهره می‌برد و برای خانواده‌های کم‌جمعیت و جوانان گزینه مناسبی محسوب می‌شود، اما اگر به دنبال یک خودرو مناسب برای خانواده پرجمعیت می‌گردید و به فضای مناسبی برای سرنشینان عقب نیاز دارید، سدان‌های بزرگتری چون پژو پارس یا سمند ال ایکس می‌توانند به نیازتان به خوبی پاسخ دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*