پلتفرم ارز دیجیتال سلسیوس

پلتفرم ارز دیجیتال بزرگ سلسیوس اعلام ورشکستگی کرد

اعلام ورشکستگی سلسیوس در وضعیت کنونی بازار ارز دیجیتال خبر خوبی نیست! Celsius جزو بزرگترین پلتفرم‌های دیفای با کاربردها و ابزارهای متعدد است.

در بازار نزولی ارز دیجیتال، لزوما فقط پروژه‌های ضعیف و غیر کاربردی از صحنه حذف نمی‌شوند. در برخی موارد حتی پلتفرم‌های قدرتمند نیز دوام نیاورده و از دور رقابت کنار می‌روند. ریزش شدید بازار رمز ارز و ادامه‌دار شدن وضعیت تا کنون، سبب ورشکستگی چند فعال حوزه کریپتوکارنسی نظیر 3AC یا همان Three Arrows Capital به عنوان یک صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شده است. این مرتبه متاسفانه نوبت به یکی از قوی‌ترین و کاربردی‌ترین پلتفرم‌های حوزه دیفای رسید؛ سلسیوس (Celsius) در حال ثبت رسمی ورشکستگی خود است.

تا چند روز قبل، ورشکسته شدن Celsius صرفا در حد یک شایعه و خبری غیر رسمی بود، اما این موضوع با توجه به ارسال ایمیل رسمی برای کاربران این پلتفرم در روز پنجشنبه، به تایید رسید. بر اساس آخرین گزارش‌ها، سلسیوس برای اعلام ورشکستگی تحت فصل 11 قوانین، اقدام کرده است. وکیل‌های در استخدام این شرکت، از روز چهارشنبه اطلاع‌رسانی به تنظیم‌کننده‌های ایالتی آمریکا را آغاز کرده‌اند.

بر اساس ایمیلی که برای کاربران Celsius فرستاده شده، این شرکت به طور داوطلبانه چند دادخواست به منظور سازماندهی مجدد طبق فصل 11 ثبت کرده که به معنی اعلام ورشکستگی است. این اتفاق چند روز بعد از تغییر تیم حقوقی سلسیوس از Akin Gump Strauss Hauer & Feld LLP به Kirkland & Ellis LLP رخ داد. گفتنی است تیم Kirkland & Ellis LLP یک هفته قبل اقدامات مربوط به ثبت ورشکستگی شرکت رمز ارزی ویجر دیجیتال (Voyager Digital) را انجام داده بود.

تلاش‌های ناموفق سلسیوس برای جلوگیری از ورشکستگی

تا چند روز قبل، سلسیوس موفق به تسویه حساب و پرداخت بدهی‌های خود به پلتفرم‌های دیفای اوه (Aave)، کامپوند (Compound) و میکر (Maker) شد و بدهی اولیه 820 میلیون دلاری خود را در طول سی روز به 0.013 دلار رساند. با وجود این اقدامات، همچنان سرنوشت سپرده‌گذارانی که رمز ارزهای آن‌ها در پلتفرم‌ سلسیوس مسدود و غیر قابل برداشت شده، مشخص نیست. نه سخنگویان شرکت و نه حتی مدیر عامل، درباره پس دادن حداقل درصدی از وجوه سپرده‌گذاران هیچ اظهار نظری نکرده‌اند.

دو روز قبل از اعلام ورشکستگی پلتفرم سلسیوس دپارتمان مقررات مالی ایالت ورمانت آمریکا هشداری در ارتباط با این شرکت وام‌دهی کریپتویی صادر کرد. در هشدار DFR به کاربران آمده بود که سلسیوس فاقد مجوز ارائه خدمات مالی در آمریکا است. DFR در گزارش خود همچنین روی ورشکستگی عمیق سلسیوس تاکید کرد، به طوری که برای انجام تعهداتش در قبال مشتریان خود فاقد دارایی و نقدینگی کافی است. دپارتمان مقررات مالی ایالت ورمانت در نهایت Celsius را به سوء مدیریت دارایی‌های رمز ارزی مشتریان خود به وسیله سرمایه‌گذاری‌های پرخطر، متهم کرد.

بد نیست بدانید قبل از ورمانت، در پنج ایالت دیگر آمریکا نیز درخواست تحقیق روی حساب‌های نرخ بهره سلسیوس صادر شده بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*