متاورس

گیمرها خواهان انجام تراکنش رمز ارزی در دنیاهای متاورس هستند

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد گیمرها علاقه زیادی به انجام تراکنش رمز ارزی در فضاهای متاورس دارند. همچنین بخشی از آن‌ها سابقه خرید NFT داشته‌اند.

بر اساس تعریف، متاورس چیزی شبیه اینترنت کنونی یا مکمل آن نیست، بلکه قرار است در آینده‌ای احتمالا دور به طور کامل جایگزین آن شود. تا کنون تعریف‌های متعددی برای این مفهوم ارائه شده که ساده‌ترین آن «ترکیب واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و اینترنت» است. اگر متاورس شبیه آن چه شرکت متا و مارک زاکربرگ متصور شده‌اند اجرا شود، سبک زندگی انسان‌ها زیر و رو خواهد شد! اما مقبولیت آن به زمان نیاز دارد. به عنوان نخستین دسته کاربرانی که علاقه زیادی به متاورس و تراکنش رمز ارزی نشان داده‌اند باید به گیمرها اشاره کنیم.

بر اساس گزارش جدید Globant، حدود 34 درصد گیمرها تمایل دارند در محیط‌های متاورس قادر به انجام تراکنش‌های ارز دیجیتال باشند. بررسی‌ها نشان داد 16 درصد گیمرها نیز در گذشته تجربه خرید NFT داشته‌اند.

علاقه زیاد به تراکنش رمز ارزی در محیط‌های متاورس

شرکت Globant، یک توسعه‌دهنده نرم افزارهای سازمانی، نتایج نظرسنجی اخیر خود را روز چهارشنبه در وب سایت prnewswire در قالب یک گزارش منتشر کرد. این نظرسنجی یک جامعه آماری کوچک داشت، اما همچنان دید خوبی درباره علاقه گیمرها به انجام تراکنش رمز ارزی در محیط‌های متاورس داد. از بین 1,000 شرکت‌کننده، 340 نفر به تراکنش‌های کریپتویی در متاورس رای مثبت دادند.

مفهوم «بازی برای درآمدزایی» (Play To Earn) نیز برای بخش قابل توجهی از آن‌ها جذابیت دارد، به طوری که 40 درصد اعلام کردند به دنبال دستیابی به ترکیبی از بازی و درآمدزایی به وسیله حضور در متاورس هستند. 49 درصد اعلام کردند به جنبه‌ی صرفا بازی علاقه بیشتری دارند. 11 درصد شرکت‌کنندگان نیز جنبه درآمدزایی از متاورس را بیشتر دوست دارند. نزدیک به 53 درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی مدعی شدند اگر قادر به کسب ارز دیجیتال از کار خود باشند، با خوشحالی در دنیای بازی‌های مجازی فعالیت خواهند کرد.

16 درصد افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی حداقل یک مرتبه در طول عمر خود اقدام به خرید NFT کرده‌اند. البته مرتبط بودن این توکن غیر مثلی به دنیای بازی یا بی‌ربط بودن آن، مشخص نشد. 51 درصد آن‌ها عقیده دارند متاورس صنعت بازی‌های ویدیویی را متحول خواهد کرد. 41 درصد عقیده دارند متاورس صرفا تاثیری مثبت روی این صنعت خواهد داشت.

اگرچه 40 درصد پاسخ‌دهندگان، فناوری بلاک چین را با متاورس مرتبط می‌دانند، اما تنها یک پلتفرم بومی بلاک چین در فهرست شناخته شده‌ترین برندهای متاورس قرار گرفت. معروف‌ترین گزینه با 73 درصد شرکت متا بود. بعد از آن با 27 درصد اپیک گیمز (Epic Games) سازنده بازی فورتنایت قرار گرفت. بعد از این دو روبلاکس (Roblox) با 21 درصد، سندباکس (Sandbox) با 15 درصد و نیانتیک (Niantic) سازنده بازی پوکمون گو با 10 درصد قرار گرفتند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*