نقاشی مخفی وینسنت ونگوگ

نقاشی مخفی و اسرار آمیز ونگوگ از پشت یک تابلوی دیگر سر درآورد

پشت یکی از نقاشی های وینسنت ونگوگ، نقاشی مرموز دیگری پیدا شده که پیش‌تر هیچ‌کس موفق به کشف آن نشده بود! در ادامه شاهد این نقاشی باشید.

اخیراً یک سلف پرتره مخفی از وینسنت ونگوگ، نقاش معروف هلندی پشت یکی از نقاشی‌های آن پیدا شده که بیش از صد سال در لایه‌هایی از چسب و مقوا پوشیده شده بود. مسئولان نگهداری از آثار هنری پیش از آغاز یک نمایشگاه در آینده نزدیک، یک تصویر ایکس ری از نقاشی «سر یک زن روستایی» (Head of a Peasant Woman) از ونگوگ مربوط به سال 1885 تهیه کردند و در همین حین، موفق به کشف این نقاشی شدند که با ورقی از مقوا پشت بوم پنهان شده بود.

نقاشی مخفی ناشناخته ونگوگ

نقاشی مخفی ونگوگ

به گفته کارشناسان، تا به امروز هیچ‌کس نتوانسته بود این اثر هنری مخفی را کشف کند. «فرانسیس فاول» (Frances Fowle)، نمایشگاه‌گردان ارشد هنر فرانسه در گالری‌های ملی اسکاتلند این اتفاق را «فوق‌العاده نادر» دانسته است. در واقع جالب است بدانید ونگوگ برای صرفه‌جویی در هزینه اغلب بوم‌ها را وارونه می‌کرد تا بتواند دوباره از آن‌ها استفاده کند.

نقاشی مخفی ونگوگ

نقاشی مخفی ونگوگ

این سلف پرتره مخفی احتمالاً طی قسمتی کلیدی از دوره فعالیت هنری ونگوگ کشیده شده است که طی آن این نقاش خوشنام هلندی پس از سفر به پاریس، با آثار زیادی از امپرسیونیست‌های فرانسوی روبه‌رو بود. در این نقاشی، وینسنت ونگوگ را با کلاه لبه‌دار بر سر و یک دستمال‌گردن شل مشاهده می‌کنیم. او درحالی که سمت راست صورتش در سایه قرار دارد و گوش چپش را هم به وضوح می‌توان مشاهده کرد، به بیننده خیره شده است.

نقاشی سر یک زن روستایی

نقاشی «سر یک زن روستایی» از ونگوگ

جزئیات سلف پرتره ونگوگ در حال حاضر نامشخص است، ولی در صورت کشف آن‌ها اطلاعات بیشتری درباره این هنرمند معروف آشکار خواهد شد. فرایند برداشتن چسب و مقوا نیاز به دقت و ظرافت بالایی دارد و هم‌اکنون مسئولان در حال کند و کاو هستند تا ببینند که چطور می‌توان بدون آسیب رساندن به نقاشی اصلی یعنی «سر یک زن روستایی»، این کار را انجام داد.

سلف پرتره مخفی ونگوگ

تصویر ایکس ری مذکور طی نمایشگاه A Taste for Impressionism که بین 30 ژوئیه تا 13 نوامبر در ادینبورگ اسکاتلند برگزار می‌شود، از طریق یک لایت باکس ویژه برای اولین بار در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. البته این اولین باری نیست که نقاشی مخفی و مرموزی از یک نقاش معروف زیر آثار دیگر او کشف می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*