کاردانو

قیمت ارز دیجیتال کاردانو تا سال 2025 هفت برابر خواهد شد!

طبق نظرسنجی که بین گروهی از متخصصان حوزه ارز دیجیتال انجام شده است، قیمت ارز دیجیتال کاردانو تا کمتر از سه سال دیگر به 3 دلار نزدیک می‌شود.

کاردانو را به عنوان یکی از دو رقیب اصلی اتریوم می‌شناسند. جالب است بدانید خالق آن، آقای چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، یکی از اعضای تیم توسعه اتریوم بود، اما به دلیل اختلاف نظر با رهبر این پروژه یعنی ویتالیک بوترین، در نهایت از آن‌ها جدا شد و پروژه بلاک چینی خود را در پیش گرفت. اکنون ارز دیجیتال این اکوسیستم، ADA، از نظر ارزش بازار (مارکت کپ) جزو ده رمز ارز برتر دنیا است. اخیرا عده‌ای از متخصصان حوزه کریپتو اقدام به پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال کاردانو کرده‌اند.

وب سایت Finder هر سه ماه یک مرتبه اقدام به نظرسنجی بین کارشناسان رمز ارزها برای جمع‌بندی نظرات آن‌ها درباره این صنعت می‌کند. در آخرین نظرسنجی این شرکت درباره ارز دیجیتال کاردانو، 53 متخصص شرکت کردند. از بین آن‌ها، 26 درصد معتقدند اکنون زمانی مناسب برای هولد کردن ADA است. 26 درصد دیگر زمان را برای خرید این رمز ارز مناسب می‌دانند. مابقی معتقد به مناسب بودن زمان برای فروش توکن نام برده هستند.

قیمت ارز دیجیتال کاردانو همراه شبکه رشد می‌کند

گروهی از کارشناسان صنعت ارزهای دیجیتال پیش‌بینی کرده‌اند ارزش هر واحد توکن ADA تا سال 2025 به 2.93 دلار و تا سال 2030 به 6.53 دلار خواهد رسید. البته برای سال جاری، آن‌ها انتظار رشد زیادی ندارند و قیمت 0.63 دلار را تا انتهای 2022 برای این رمز ارز پیش‌بینی کرده‌اند. گفتنی است در زمان نوشتن این مقاله، هر واحد ADA به قیمت 0.44 دلار خرید و فروش می‌شود که از سقف تاریخی آن یعنی 3.1 دلار 85 درصد پایین‌تر است. اگر نتایج نظرسنجی که وب سایت finder از تعدادی کارشناس فضای ارزهای دیجیتال انجام داده است را قبول کنیم، قیمت ارز دیجیتال کاردانو تا انتهای سال میلادی جاری حدود 40 درصد رشد خواهد کرد.

کاردانو

در پیش‌بینی‌ این گروه متخصص، ارقام بسیار پایین‌تری نسبت به نتایج یک نظرسنجی مشابه که توسط Finder در ماه ژانویه 2022 (دی 1400) انجام شد، مشاهده کردیم. در آن نظرسنجی، گروهی دیگر از کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند قیمت کاردانو تا انتهای سال 2022 به 2.79 دلار و تا سال 2030 به 58 دلار خواهد رسید.

یکی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی پائول لوی (Paul Levy) نام دارد. او یک مدرس ارشد دانشگاه برایتون انگلستان است و عقیده دارد قیمت ADA تا پایان سال میلادی جاری به 0.50 دلار بازخواهد گشت. او منتظر 5 دلاری شدن کاردانو تا آخر سال 2025 است. این مدرس دانشگاه معتقد است ADA به عنوان توکن بومی یک شبکه بلاک چین اثبات سهام نوآور، پتانسیل زیادی برای رشد و حتی گرفتن جای اتریوم ETH (رمز ارز بومی شبکه اتریوم) دارد. او ادامه داد اثبات سهام احتمالا آینده اکثر ارزهای دیجیتال در آینده است.

این عقیده کاملا درست است. دلیل مقیاس‌پذیر بودن کاردانو استفاده از مکانیزم اجماع اثبات سهام (PoS) است، همان چیزی که اتریوم از سال‌ها قبل می‌خواهد به آن مهاجرت کند. البته، پس از ۶ سال تاریخ نهایی آپدیت بزرگ شبکه ارز دیجیتال اتریوم اعلام شد، اتفاقی که می‌تواند رقابت بیت اتریوم و کاردانو را وارد فاز جدیدی کند. پائول لوی افزود با وجود نوسانات قیمت ارز دیجیتال کاردانو طی ماه‌های اخیر، این رمز ارز اکنون موقعیت خوبی دارد.

نظرات منفی درباره کاردانو

البته پیش‌بینی همه شرکت‌کنندگان خوشبینانه نبوده است. به عنوان مثال دنیل پولاتسکی (Daniel Polotsky)، موسس و رئیس CoinFlip، انتظار دارد تا آخر سال میلادی جاری قیمت ارز دیجیتال کاردانو به 0.37 دلار برسد. او جزو 48 درصد شرکت‌کننده‌ای است که اکنون را زمان مناسب برای فروش ADA می‌دانند، هر چند محبوبیت این رمز ارز در حال افزایش است.

بر اساس گفته‌های دنیل پولاتسکی، با در نظر گرفتن میزان ارزش کل قفل شده (TVL) در اکوسیستم کاردانو، قیمت توکن بومی آن بالا است، چرا که رقبای دارای TVL به مراتب بالاتر، اکنون ارزش بازار به مراتب پایین‌تری نسبت به ارز دیجیتال کاردانو دارند. این مدیر اضافه کرد با وجود تاسیس کاردانو در سال 2015 و راه‌اندازی رسمی آن در سال 2017، به خاطر کندی در توسعه، نسبت به رقبای جدیدتر عقب افتاده است.

سایر پیش‌بینی‌ها درباره کاردانو

حدود نیمی از شرکت‌کنندگان (51 درصد) عقیده دارند مهمترین آپگرید پیش روی بلاک چین Cardano یعنی واسیل، که عملکرد شبکه را تا 40 درصد بهبود خواهد داد، کارایی شبکه را بیشتر می‌کند. 37 درصد در انتظار رشد قیمت ارز دیجیتال کاردانو بعد از اجرای هاردفورک واسیل هستند. 17 درصد معتقدند رشد قیمت به خاطر آپگرید واسیل موقتی خواهد بود. 20 درصد دیگر تصور می‌کنند تاثیر این هاردفورک روی قیمت ADA را در بلند مدت خواهیم دید.

17 درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی Finder تصور می‌کنند هاردفورک واسیل بی‌فایده است و باید منتظر کاهش قیمت ارز دیجیتال کاردانو باشیم، چرا که مهاجرت اتریوم به مکانیزم اثبات سهام (PoS)، عرصه را برای عرض اندام رقبا بسیار تنگ می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*