کیف پول متامسک

خالق کیف پول متامسک: خرید رمز ارزها بازی با سرمایه است!

بنیان‌گذاران متامسک، کیف پول محبوب ارزهای دیجیتال، در اظهارنظری صریح گفته‌اند که بازار رمزارزها، تبعاتی مانند قمار را به همراه خواهد داشت.

همان‌طور که بازار ارزهای دیجیتال با سرعت بی‌سابقه‌ای در حال فراگیر شدن است، بنیانگذاران یکی از محبوب‌ترین کیف‌ پول‌ های کریپتو، یعنی متامسک، در ارتباط با ورود کاربران به این فضای نوپا، هشدار داده‌اند. آرون دیویس، یکی از خالقان کیف پول متامسک که در این باره اظهارنظر کرده، در گفتگو با Vice، ارزهای دیجیتال را با قمار مقایسه کرد و در مورد انتقال دارایی‌های خود به این بازار صراحتا هشدار داده است.

وی در ادامه افزود:

با اینکه برای این اعتراف خیلی دیر شده، اما قرار دادن سرمایه خود در ارز‌های رمزنگاری شده یک قمار است. من بر این باور نیستم که آنچه در حال حاضر داریم، آینده سرمایه‌گذاری است و باید پس‌انداز زندگی خود را به آن تبدیل کنید. اما بسیاری از مردم بدون در نظر گرفتن تبعات، این کار را انجام می‌دهند و من فکر می‌کنم این رفتار بسیار خطرناکی است.

علاوه بر این، دیویس هم‌چنین اعتراف کرده که از زمان توسعه سیستم متامسک، هرگز پیش‌بینی نکرده بود که روزی اتریوم به یکی از ارزهای دیجیتال مهم و تعیین‌کننده در این حوزه تبدیل شود و البته از ظهور ترفندهای پانزی در قالب شبکه‌های پیچیده بلاک‌چین نیز چندان متعجب نیست.

بیت کوین

طرح‌های گسترده پانزی، پاشنه آشیل ارزهای دیجیتال به نقل از خالقان متامسک

فینلی از دیگر بنیان‌گذاران Metamask نیز با تایید صحبت‌های دیویس، تاکید کرد که عوامل متعددی از جمله بازیگران مخرب باعث شکست و سقوط در اکوسیستم رمزنگاری شده‌اند. او اعتراف کرده که متامسک نمی‌تواند در این زمینه کار چندانی برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های کلاهبرداران انجام دهد.

او هم‌چنین گفت:

ما نمی‌توانیم سودجویان را از ساخت حقه‌های پانزی بر روی شبکه بلاک‌چین منع کنیم. برای ما غیرممکن است که کنترل این جریان را کامل در دست بگیریم و آن را در مسیری درست هدایت کنیم.

با این وجود، در حالی‌که ممنوع کردن طرح‌های پانزی غیرممکن است، او اعتقاد دارد که می‌توان با استفاده از دشوارتر کردن فرآیند کسب اعتبار برای چیزهای نامعتبر، آنها را تا حدی از قرارگیری در معرض توجه و سوءاستفاده بازداشت.

در همین‌حال، فینلی و دیویس انگیزه اولیه خود برای توسعه کیف پول متامسک را تمایل برای کمک به مردم جهت جمع‌آوری سرمایه، ارسال پرداخت‌های خرد و موارد دیگر عنوان کردند.

متامسک

هر دو بر این باور مشترک تاکید دارند که باید در دنیایی که اکثر مردم نه به رایانه ها و نه به یکدیگر اعتماد کامل دارند، پایه‌های جدیدی از اطمینان بنا شود.

فینلی در ادامه ماموریت خود را شرح داد:

قصد ما این است که اعتماد مردم به چیزهای ارزشمند که دلایل درستی برای سرمایه‌گذاری در آنها وجود دارد، بازیابی شود.

وی در ادامه به توسعه‌دهنگان توصیه کرد:

راهی برای خدمت به بشریت پیدا کنند. روی مشکلات مردم تمرکز کنند و به حرف آنها گوش دهند. یاد بگیرند که چگونه کار کنند و سپس ببینند که آیا می‌توانند زندگی را برای کسی آسان‌تر کنند یا خیر.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*