حافظه DDR6 سامسونگ

حافظه DDR6 سامسونگ دو برابر سریع‌تر از DDR5 است!

حافظه DDR6 سامسونگ که برای استفاده در کارت‌های گرافیک پرچمدار رونمایی شده و تا سال ۲۰۲۵ آماده می‌شود، دو برابر سریع‌تر از DDR5 خواهد بود.

سامسونگ در صنعت نیمه‌هادی یکی از پیشروان محسوب می‌شود. این کمپانی تولیدکننده سنسورهای دوربین، حافظه‌ها، چیپست‌ها، فضاهای ذخیره و باتری‌ها است. غول کره‌ای در واقع در تمامی این بخش‌ها فعالیت مستمر دارد. اما رسیدن به یک هدف در جهتی مشخص یک چیز و رساندن آن به دست کاربران نهایی چیز دیگری است.

به طور مثال اخیراً یونگگوان کو، نایب رئیس سامسونگ در سمیناری که در کره جنوبی برگزار شده، اشاره کرده است همانطور که نیمه‌هادی‌های حافظه قدرتمندتر می‌شوند، فناوری پکیجینگ و بسته‌بندی هم باید همزمان توسعه پیدا کند. بر همین اساس، سامسونگ از فناوری پردازش MSAP برای تولید چیپ‌های حافظه DDR6 خود استفاده کرده است که به آن اجازه می‌دهد تراشه‌هایی با مدارهای ظریف‌تر بسازد.

حافظه DDR6 سامسونگ

رسانه کره‌ای The Elec می‌گوید، رقبای سامسونگ پیش از این هم از فناوری پکیجینگ MSAP برای حافظه DDR5 خود استفاده می‌کردند، اما سامسونگ می‌خواهد این فناوری را یک پله ارتقا داده و در حافظه‌های DDR6 خود از آن استفاده کند. روش‌های مرسوم پکیجینگ فقط نواحی الگوی مدار را پوشش می‌دهند و کاری با سایر نواحی ندارند. اما فناوری MSAP دیگر نواحی مدارها را هم پوشش می‌دهد و به لطف همین، مدارهای ظریف‌تری ساخته می‌شود.

مزیت‌های بی‌شمار ساخت حافظت DDR6 سامسونگ با فناوری MSAP

سامسونگ هفته گذشته از نخستین چیپ ۲۴ گیگابیت بر ثانیه‌ای GDDR6 DRAM خودش برای حضور در کارت‌های گرافیک پرچمدار رونمایی کرد. بر اساس گزارش‌ها، سامسونگ در مراحل ابتدایی توسعه DDR6 قرار دارد. اگر گزارش‌هایی که تاکنون منتشر شده درست باشد، سامسونگ طراحی چیپ مموری DDR6 خودش را تا سال ۲۰۲۴ تکمیل خواهد کرد.

انتظار می‌رود این چیپ ۲ برابر سریع‌تر از مدل DDR5 فعلی باشد و از دو برابر تعداد کانال‌های بیشتری هم استفاده کند. DDR6 می‌تواند به نرخ انتقالی در حدود ۱۲۸۰۰ مگابیت بر ثانیه دست پیدا کند و از اورکلاکینگ تا ۱۷۰۰۰ مگابیت بر ثانیه پشتیبانی کند.

در حال حاضر سریع‌ترین چیپ حافظه DDR5 DIMM سامسونگ سرعت انتقال ۷۲۰۰ مگابیت بر ثانیه‌ای دارد. به عبارتی دیگر DDR6 می‌تواند ۰.۷ برابر سریع‌تر از نسخه استاندارد و ۱.۳۶ برابر سرعت اورکلاک شده بیشتر را ارائه کند. احتمالاً نخستین گوشی‌های موبایلی که با این چیپ عرضه می‌شوند، گوشی‌های سری گلکسی S25 خود سامسونگ باشند. ولی به احتمال فراوان، سامسونگ این چیپ را در اختیار دیگر گوشی‌سازها نیز قرار می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*